טיפול בקמטים בפנים ב-3 צעדים

(0)
לדרג

מתי כדאי להתחיל לטפל בקמטים? כיצד נשמור על המראה הטבעי של העור? מדוע הזרקת חומרי מילוי לא תמיד אידיאלית? תכירו את 3 הצעדים: טיפול, שינוי ושימור

מאת: ~~הלגה רקנטי~~

נשים רבות אחרי גיל 35 מוצאות את עצמן לא פעם מסתכלות במראה - ולא אוהבות את מה שהן רואות. עור נפול וקמטי הבעה וחיוך שנוכחים גם כאשר הפנים רפויות לחלוטין, לצד עפעפיים כבדים וכתמי פיגמנטציה. מהו, בעצם, הפתרון הכי נכון לאישה שלא מרוצה ממראה הפנים שלה - ומעוניינת בשדרוג קוסמטי?

בשלב זה, רוב הנשים פונות לרופא העור שלהן או לקוסמטיקאית הקבועה שמטפלת בהן. חלק מהן מקבלות המלצה לטיפול באמצעות הזרקת חומרי מילוי לאזורים מסוימים בפנים. רובן מבקשות טיפול פנים מהיר, אשר יחזיר את המצב לקדמותו ויעלים את פגעי השנים. אך האם הזרקת חומר מילוי באמת מתאימה לכל מקרה ומקרה?

לא תמיד הזרקות הן התשובה. התשובה לפנים שמורות, חיוניות ובעלות מראה רענן וצעיר - טמונה, למעשה, בשילוב של מספר טיפולים. הדבר הכי חשוב, כאשר מתמודדים עם סוגיית עור הפנים, הוא לקבל ייעוץ מרופא מוסמך, המתמחה בכל סוגי הטיפולים והחומרים הקיימים בשוק, ולא להסתפק בהמלצה של חברה, של רופא עור שאינו בקיא בטיפולים אסתטיים, או של קוסמטיקאית, מנוסה ככל שתהיה.

עולם הרפואה האסתטית דומה, במובן מסוים, לעולם הספורט: אם בעבר אנשים היו עושים אירובי מדרגה, היום הם כבר מבצעים התעמלות בעזרת מכשיר ה-TRX; אם פעם הם היו מבצעים הליכה בחוץ, היום הם הולכים על מכשיר מיוחד, במכון הכושר. כיום, גם עולם טיפולי הפנים מפותח יותר מפעם. אבל לא כולם מודעים לכך.

וכמו בספורט: כאשר אישה רוצה להתעמל ולראות תוצאות של גוף חטוב, היא צריכה להתאמן שלוש פעמים בשבוע - ולא רק פעם אחת. יש להיעזר בסדרה של טיפולי פנים, כדי לשפר את עור הפנים. ולא להסתפק רק בטיפול אחד.

מדוע הזרקות חומרי מילוי אינן מהוות תמיד פתרון אידיאלי, לטווח הארוך?

הזרקות חומרי מילוי אינן מונעות את האופן שבו העור נופל, בגלל הזדקנות טבעית ובעקבות כוח הכבידה. כאשר הזריקה ניתנת אל אזור הלחי העליונה ומציבה אותה במקום חדש, בלתי נפול - צדי הלחי התחתונה ממשיכים ליפול, מה שיוצר מראה בעייתי ובלתי טבעי, של מעין "מומיה". חלק מהנשים שנכנסות להליך הזרקות חומרי מילוי, חושבות שפתרון של מתיחת פנים באמצעות חוטים יפתור להן את הבעיה הנגררת מכורח ההזרקות.

אבל חשוב לדעת שלמרות שהחלק העליון של הפנים מתאים להזרקות חומרי מילוי, החלק התחתון לא מושפע מכך - וימשיך ליפול, גם במצב של הזרקות וגם במצב של טיפול באמצעות חוטים. בנוסף, על כל אחד מטיפולים אלה נדרש לחזור, אחת לשנתיים, כדי לשמר את התוצאה.

מהי שיטת שלושת הצעדים - טיפול/ שינוי/ שימור?

שיטת טיפול הפנים שייסדתי עבור נשים כוללת שלושה שלבים.

השלב הראשון הוא הטיפול, שבו צרכי כל מטופלת ומטופלת נבחנים בקפידה, על מנת לבנות עבורן תוכנית טיפולים אישית. אותה התוכנית מבוססת על הבנה של הבעיות הספציפיות של אותה מטופלת, שהיא תמיד אחת במינה. כל תכנית נבנית מתוך חשיבה ומתוך הבנה כי כל פנים דורשות אופי טיפול אחר - והכוונה טיפולית אחרת.

השלב השני מבוסס על שינוי אורח החיים. כדי לשמור על עור מאוזן, בנוסף לטיפולים חודשיים (שמיד נגיע אליהם), יש להקפיד על שיגרת טיפוח דו-יומית, הכוללת ניקוי מטרתו להמיס בעדינות עור מת ולהחדיר לעור סרומים מיוחדים לטיפול בבעיות הקיימות בעור. זאת באמצעות שימוש במוצרים איכותיים המתאימים לסוג העור של כל מטופלת. מוצרים אלה נועדו לתקן את הקמטים, הרפיון והיובש, מזיהום אוויר ומקרינת שמש - ולסייע להצלחת הטיפולים השונים.

שימור - בנוסף לטיפולים ולהתמדה בטיפוח העור, יש לשמור על תזונה בריאה, שהיא בסיס הכרחי לבריאות טובה ולמראה עור צעיר ורענן. מומלץ גם להיעזר בתוספי תזונה. בנוסף, יש להקפיד על שעות שינה מרובות בלילה, ועל שתייה של לפחות חמש כוסות מים ביום, לצד פעילות ספורטיבית.

למי מתאימה שיטת שלושת הצעדים?

מטרת הטיפולים והשיטה בכללותה היא "לגרות" את העור לחזור לתפקוד נורמלי. טיפולים אלה מסייעים לטיפול ברפיון בעור, בקמטים, בחוסר חיות וחוסר גמישות. לרוב, בעיות אלה נוצרות עקב נזקי הזמן והגיל, אך לעתים גם בעקבות ירידה דרסטית במשקל ואחרי הריון ולידה.

מתי חשוב להתחיל בטיפול?

כל אישה אשר רוצה לטפל בעור הפנים שלה, מוטב שתתחיל בגיל 35, כדי לא להגיע למצב, שבו אחרי כמה שנים, הפנים כבר נפולות מאוד ומקומטות - וקשה יותר לשפר את מצבן. כיף לראות נשים המגיעות לאמצע החיים עם עור שמור ומטופל. גם אם יש להן עור מעט רפוי, או מעט מקומט - כל עוד הוא שמור ומטופל, הוא נראה מצוין וטבעי לגילו.

מהם הטיפולים המוצעים לשיפור מראה הפנים?

הטיפולים המדוברים אינם ניתוחיים ומבוססים על טיפולי אנטי אייג'ינג, דרך טיפולים בגלי רדיו ועד לטיפולים באמצעות אלקטרודות שמפעילות את השריר, או טיפול במחטים שמגרה את העור להתחלף.

טיפול בגלי רדיו שולח פולסים לעומק של העור, ובעצם מבצע פעולה כמו "ביצה על מחבת": כאשר נניח ביצה על מחבת חם, היא תיקרש אחרי מספר שניות. באמצעות הטיפול בגלי רדיו, אנו מנסים להביא לקרישת החלבון בעור, ממצב שהוא מאוד מפוזר ורופף, למצב "מולחם" יותר ובעל מראה מוצק.

טיפול באלקטרודות הוא, למעשה, "התעמלות" לשרירי הפנים ובעיקר לצוואר ולעיניים. האלקטרודות מחדירות אל שכבות העור חומרים שבונים אותו מחדש, וממצקים אותו.

טיפול במחטים הוא טיפול יותר "פרמיטיבי", אבל בעל תוצאות נהדרות. בטיפול זה, אנו מבצעים פציעה עדינה ומבוקרת לעור, כאשר המטרה היא לחדש את תאיו.

איך מתכוננים לטיפולים?

כמה ימים לפני הטיפול, יש למרוח על עור הפנים תכשירים מיוחדים, המבוססים על חומצות, על ויטמינים ועל חומרים פעילים. אלה מזינים את העור ומסייעים להצלחת הטיפול.

הלגה רקנטי, עוסקת בטיפולי פנים, ומייסדת שיטת שלושת הצעדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום