תנאי עבודה של האישה קשורים לתוצאות ההריון

(0)
לדרג

תנאי עבודה של האישה קשורים לתוצאות ההריון

מעל 3/4 מהנשים ההרות בארה"ב ממשיכות לעבוד במהלך הטרימסטר האחרון להריונן, ומעל 1/2 מהנשים עובדות בחודש האחרון להריונן. לפי תוצאות מחקר חדש תנאי עבודה קשים יכולים להשפיע על הסיכוי ללידה מוקדמת וסיבוכי הריון.
המחקר מראה קשר בין עבודה פיזית קשה הכוללת עמידה ממושכת, ועבודה בשעות הלילה לבין פגיעה בהריון התקין. המחקר התבצע על ידי חוקרים מאוניברסיטת מישיגן והתפרסם מגיליון אפריל של כתב העת:
Obstetrics and Gynacology.
החוקרים עברו על 29 מחקרים שכללו מעל 160,000 נשים עובדות. המחקר מראה כי נשים שעבדו בעבודות פיזיות שדרשו עמידה ממושכת, נשיאת משאות כבדים, או פעילות פיזית אחרת סבלו יותר מלידות מוקדמות, וכן ילדו ילדים קטנים יחסית לגילם. כמו כן נשים שעבדו בעבודות פיזיות נטו יותר לפתח הפרעות כגון רעלת הריון ויתר לחץ דם, בצקות, חלבון בשתן שיכולות לסכן את חיי האם והעובר.
לפי תוצאות המחקר שעות עבודה מרובות לא השפיעו על תוצאות ההריון, לעומת זאת עבודת משמרות השפיעה באותה צורה.
לדברי החוקרים גורמים אלו אינם בעלי השפעה משמעותית על כמות הלידות המוקדמות, אך בניגוד לשאר הגורמים ללידה מוקמת זהו גורם שניתן לשנותו, ולהימנע ממנו. החוקרים מעריכים כי אחת מתוך 12 לידות מוקדמות יכולה היתה להימנע אם האישה היתה נמנעת מעבודה מעייפת במיוחד, ואחת מתוך 27 לידות מוקדמות יכולה היתה להימנע אם האישה היתה נמנעת מעמידה ממושכת.
החוקרים קוראים לשינוי בתנאי העבודה לנשים הרות על מנת למנוע סיבוכים אלו.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום