לייזר: טיפול לעור - במהירות האור

(0)
לדרג

טיפולים אסתטיים באמצעות לייזר מהווים קרן אור בטיפול בצלקות, כתמי פיגמנטציה, נמשים, מיצוק העור ונגעי עור מסוגים שונים. מדריך מקיף - כתוב בעור

שירותי אסתטיקה רפואית
053-9373727 (מספר מקשר)

טיפולים אסתטיים בלייזר מסייעים לטיפול בעור ולשיפור מראהו. בין היתר, משמשים טיפולי הלייזר לטשטוש צלקות, לטשטוש כתמי פיגמנטציה ולהתמודדות עם נגעי עור לסוגיהם השונים.

האם - וכיצד מסייעים טיפולי לייזר לטשטוש צלקות?

טיפולי לייזר בהחלט מסייעים לטשטוש צלקות. טיפול מתאים מוביל לשיפור במראה הצלקות. מדובר בשיפור משמעותי מאד, המשנה את מראה העור ומטשטש את הצלקות באופן יעיל ביותר. מידת השיפור במראה העור והצלקת תלויה בגורמים רבים, המשפיעים על הצלחת ויעילות הטיפול. בין הגורמים הללו: סוג הצלקת, צבעה ועומקה, מיקומה, גודלה, 'גיל' הצלקת והסיבות להיווצרותה. גם מאפייני המטופל עצמו משפיעים על יעילות הטיפול ועל טיב התוצאות. כך, למשל, גיל המטופל יכול להשפיע: ככל שהגיל צעיר יותר, קצב ייצור הקולגן והתחדשות העור גדול יותר. גם סוג העור מאד משפיע: גוון העור ועוביו. כל אלה מהווים גורם משמעותי מאוד המשפיע על תוצאות טיפול הלייזר לטשטוש צלקות.

מהי תופעת הפיגמנטציה?

פירושה המילולי של המילה 'פיגמנט' הוא צבע. הופעה של פיגמנטים כהים המכונים "מלנין" על פני העור (אפידרמיס) מביאה ליצירת כתמים כהים בצורות שונות. תופעה זו נקראת 'פיגמנטציה'. כתמי פיגמנטציה נוצרים בתאים מסיבות שונות, כמו למשל: חשיפה לשמש, פצעי אקנה, השפעות הורמונליות (הריון), תרופות, טיפולים קוסמטיים, מתח וכן נטייה גנטית. כל אחד מאלה גורמים להיווצרותו של כתם חום על העור, כתם אשר צבעו מתחזק עם הזמן. רדיקלים חופשיים, המהווים אויב גדול של העור והגורם המרכזי להזדקנותו, מסייעים להאצת יצירת המלנין ולהתפתחותם המואצת של כתמי הפיגמנטציה. כתמי פיגמנטציה הם, למעשה, מסימני ההיכר המרכזיים של תהליך ההזדקנות. פיגמנטציה שכיחה ביותר ומופיעה בקרב אוכלוסיות רבות מבוגרים, גברים ונשים והיא מתבטאת בכתמי שמש רבים באזורים בגוף, אשר נחשפו לשמש לאורך השנים: זרועות, פנים, מחשוף וכפות הידיים.

האם - וכיצד ניתן לטפל בפיגמנטציה באמצעות לייזר?

ניתן בהחלט: הטיפול בכתמי פיגמנטציה באמצעות קרני לייזר מתבסס על מכשירים השולחים גלי אור באורכים שונים אל התא. הגל נקלט במלנין עצמו, והאנרגיה התרמית המחממת את הפיגמנט גורמת לקילוף ולהבהרה. בדרך כלל מדובר בסדרה של טיפולים. נתוני ההצלחה הם גבוהים ביותר וגם במקרים קשים יותר כמו בפיגמנטציה על רקע הורמונלי (למשל: עקב שימוש בגלולות למניעת הריון) הטיפול מאד יעיל.

האם טיפולי לייזר יעילים גם למטרות מיצוק העור?

בהחלט. טיפולי לייזר יעילים מאוד למיצוק העור. במסגרת הטיפולים הללו, מוקרנים גלי אור באורך מסוים אל תאי העור. גלים אלה פועלים באופן סלקטיבי על התאים הפיברובלסטיים, האחראים על יצירת קולגן בדרמיס. גירוי הקולגן משפיע באופן ישיר על מיצוק העור.

האם ישנם טיפולי לייזר להעלמת נמשים?

ניתן להביא לטשטוש משמעותי של נמשים בקלות, כי הם נמצאים בשכבת האפידרמיס החיצונית של העור. אולם חשוב לדעת כי לאחר הטיפול, יש להתגונן מפני השמש, משום שהופעת הנמשים תחזור עם חשיפה לשמש - ולכן יש להקפיד על הגנה רציפה מפני חשיפה לשמש.

האם ישנם טיפולי לייזר המסייעים להעלמת / הסרת נגעי עור?

ניתן לטפל באמצעות לייזר בכל הנגעים שאינם סרטניים, כמובן, לרבות נקודות חן.

לסיכום, טיפולי לייזר משמשים אמצעי יעיל לטיפול במראה העור והם יעילים ביותר בהתמודדות עם צלקות, כתמים ונגעים בעור. פרט לטיפולי לייזר ניתן לשלב טיפולים נוספים למקסום התוצאות כמו פילינג לטשטוש פיגמנטציה, מילוי ממוקד לטשטוש צלקות וצריבת נקודות חן ונגעי עור באופן נקודתי על ידי מחט חשמלית (קוטריזטור) ללא הצטלקויות וחתכים.

ד"ר אריק איימס, עוסק ברפואה אסתטית.

סייעה בהכנת הכתבה: נגוהה שפרלינג, כתבת zap doctors

בואו לדבר על זה בפורום מתיחה והצערת הפנים ללא ניתוח.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום