שאיבת שומן: הדרך לצמצום היקפים

(0)
לדרג

ניתוח פלסטי לשאיבת שומן מתאים מאוד לצמצום היקפים ולעיצוב באזורים ממוקדים בגוף. עם זאת, הניתוח אינו מתאים לאנשים בעלי עודף משקל משמעותי

רופא מנתח פלסטי ,מומחה לכירורגיה פלסטית
053-7932273 (מספר מקשר)

רבים מאתנו חולמים על גוף חטוב ומחפשים אחרי מטה הקסמים שיסייע לנו לככב בביקיני. חלקנו אף טועים לחשוב שניתוח שאיבת שומן הוא התשובה לבעיה כבדת המשקל עמה אנו מתמודדים. ניתוח פלסטי לשאיבת שומן אכן מסייע בצמצום היקפים ובקבלת מראה רזה יותר, אך מסתבר שאינו מתאים למי שסובל מעודף משקל משמעותי. הניתוח אינו "מרזה" ואינו תחליף לדיאטה.

מהו ניתוח שאיבת שומן ולמי הוא מתאים? מהן תוצאותיו וכמה זמן ניתן לשמור עליהן? כל התשובות מפי ד"ר אבי וינברג, כירורג פלסטי בכיר, מנהל היחידה לכירורגיה פלסטית בביה"ח ברזילי, ובעל מרפאות פרטיות בירושלים ובתל אביב.

מהי מטרתו של ניתוח לשאיבת שומן?

ניתוחים לשאיבת שומן נועדו לעצב את הגוף. ניתוח זה אינו ניתוח הרזיה, כפי שרבים נוטים לחשוב. אתה לא שוכב על מיטת הניתוחים ויוצא משם רזה וחטוב. בניתוחים מוצאת מהגוף כמות שומן מסוימת מאזור הניתוח. הכמות היא מוגבלת. לא ניתן להוציא יותר מדי שומן ואנו מוגבלים לרוב לכמות של ארבעה עד שישה ליטרים של שומן מהגוף.

ההצלחה תלויה גם בטיב העור (אילוסטרציה shutterstock)
ההצלחה תלויה גם בטיב העור (אילוסטרציה shutterstock)

מי היא, אם כך, אוכלוסיית היעד של ניתוח לשאיבת שומן?

הניתוח מתמקד באזורים מסוימים בגוף ובהתאם למגבלות הכמות שניתן לשאוב מהגוף - הוא מתאים לאנשים שאינם בעלי עודף משקל רב. הניתוח אידאלי עבורי אנשים עם ריכוזי שומן באזורים מסוימים, משום שניתוח שאיבת השומן תורם לקבלת גוף מעוצב ובעל פורפורציה טובה אך לא להפחתת הקילוגרמים העודפים.

במה תלויה הצלחת הניתוח?

ניתוח שאיבת שומן מוצלח מסייע לצמצום היקפים, היפטרות ממצבור שומן לא רצוי וקבלת פרופורציות בין חלקי הגוף. מטרות אלה של עיצוב הגוף מוגשמות רק בהתקיים מספר תנאים מקדימים, בהם תלויה הצלחת הניתוח. התנאים הם:

1. המנותח מתאים לניתוח, כלומר איננו סובל מעודף משקל קיצוני, אלא ממצבורי שומן נקודתיים, מהם הוא מעוניין להיפטר.

2. הרופא המנתח בעל מיומנות טובה וניסיון עשיר.

3. כמות השומן הנשאבת אינה גבוהה במיוחד.

4. משקל הגוף של המטופל קבוע, איננו משתנה לפרקים ולא צפוי להשתנות בקרוב. בהתאם לכך, לא מומלץ לעשות ניתוח שאיבת שומן בבטן לאשה המתכננת היריון בטווח הקצר.

5. הצלחת הניתוח תלויה גם בטיב העור של המנותח: במידה שהעור הוא אלסטי וגמיש הרי שיש לצפות כי יחבוק את ההיקפים החדשים ויוותר מתוח. במקרה כזה, המראה שיתקבל יהיה יפה, להבדיל ממצב בו נוצרים עודפי עור נוכח עור שאיבד את גמישותו.

כמות השומן הניתנת לשאיבה מוגבלת (אילוסטרציה shutterstock)
כמות השומן הניתנת לשאיבה מוגבלת (אילוסטרציה shutterstock)

מהם האזורים בהם מתבצעת לרוב שאיבת שומן?

ניתן לשאוב שומן בכל מקום. הניתוחים הפופולריים הם של מועמדים עם ריכוזי שומן באזורים מסוימים. כך למשל, נשים בעלות מבנה גוף אגסי, שכמות גדולה של שומן מתרכזת בגופן בפלג הגוף התחתון בירכיים, ייהנו, לאחר שאיבת השומן, מגוף פרופורציונלי בו האגן איננו רחב בהרבה מהחלק העליון של גופן שהינו צר, כפי שהיה קודם לניתוח. ניתוח שאיבת שומן פופולרי נוסף, הוא לשאיבת שומן במותנים, שאיבת שומן בבטן: ריכוז שומן בבטן מאד נפוץ לאחר לידות ושאיבת שומן בעכוזים או בחלק העליון של החזה.

האם נהוג לשלב ניתוחי שאיבת שומן עם טיפולים אסתטיים נוספים?

בהחלט. שאיבת שומן הוא הליך אסתטי המשתלב עם תהליכים אסתטיים רבים ומגוונים אחרים. בין הצירופים הפופולריים, בולטים הצירופים הרבים:

1. שאיבת שומן ומתיחת בטן: פעמים רבות, בעיקר בקרב נשים אחרי לידה, או בקרב אנשים שעברו שינויי משקל תכופים, לא רק שמתרכז שומן רב באזור הבטן, אלא נוצרים שם גם עודפי עור. גם בקרב מטופלות שטרם סובלות מעור עודף יש סכנה להיווצרותו, עקב השאיבה עצמה. על כן שאיבת שומן בבטן מחייבת, פעמים רבות, גם מתיחת בטן, קרי כריתת עודפי העור ומתיחת העור.

2. שאיבת שומן והזרקות: פעמים רבות השומן הנשאב במסגרת שאיבת שומן משמש להזרקות של שומן לשם שיפור מראה העור, מילוי חללים וטשטוש קמטים באזורים שונים בגוף, ובעיקר בפנים.

3. מתיחת פנים ומתיחת צוואר עם שאיבת שומן: לרוב, ניתוחי מתיחת פנים או מתיחת צוואר מערבים שאיבות שומן קטנות מקומיות והשתלת שומן.

ירכיים "לפני ואחרי" שאיבת שומן (אילוסטרציה shutterstock)
ירכיים "לפני ואחרי" שאיבת שומן (אילוסטרציה shutterstock)

כיצד מתבצע ניתוח לשאיבת שומן?

זהו ניתוח שנועד להפחית בכמות השומן המצוי באזורים שונים בגופנו ואשר ממוקם בין העור לבין השריר. במהלך הניתוח, מבוצע חתך זעיר באזור הניתוח, דרכו מוכנסת מעין צינורית עם ואקום. המנתח, תוך תנועות של כניסה ויציאה, מבצע שבירה והרס של תאי השומן אשר נשאבים ומוצאים מהגוף בסופו של התהליך.

מהו משך ההחלמה מניתוח שאיבת שומן ומה צפוי במהלכה?

לרוב, החלמה מניתוח שאיבת שומן היא מהירה וקלה. הכאבים אינם חזקים וניתן לטשטשם על ידי נטילת משככי כאבים.
הניתוח מחייב אשפוז ללילה ומספר ימי מנוחה בבית. בחלוף ימי המנוחה חוזר המטופל לתפקוד מלא.

כמה זמן ניתן לשמור על התוצאות? האם שומן שנשאב לא חוזר?

ראשית, חשוב לדעת כי התוצאות של הניתוח מתקבלות רק לאחר תקופת זמן החולפת מהניתוח: ירידה בהיקפים מופיעה רק לאחר ששה שבועות עד שלושה חודשים. לאחר שהתוצאות מתקבלות, המטופל יכול לחזור ולהשמין. אמנם במהלך הניתוח נשאבים תאי שומן שאינם יכולים להיווצר מחדש, אולם תאי השומן שנותרים בגוף יכולים לגדול ולהשתכפל, ועל כן השמנה חוזרת אפשרית אך הפרופורציות ישמרו.

אם בניתוח הוסר ריכוז-יתר של שומן מחלק גוף תחתון, גם אם המטופלת תעלה במשקל, היא לא תחזור למצב בו העכוזים והירכיים שלה יראו בלתי פרופורציונליים יחסית לחלק גופה העליון.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום