מתיחת בטן היקפית: מדריך

(0)
לדרג

הפחתם משקל רב ונשארתם עם "שטיח" מיותר של עור? כנראה שהניתוח הזה מיועד לכם: מתיחת בטן היקפית כוללת הסרת עודפי עור בבטן, במותניים ובגב

מאת: מערכת zap doctors

מתיחת בטן היקפית, כשמה כן היא: מתיחת בטן נרחבת אשר כוללת מתיחת בטן קדמית, מותניים, גב ובטן, ולכן היא לא נועדה לכל אחד, אלא מיועדת לאנשים מעל גיל 17 מפחיתי משקל רב, שסובלים מעודפי עור גדולים, בעיקר באזור הגב.

ד"ר יורם וולף, מומחה לכירורגיה פלסטית ומנהל שתי מרפאות פרטיות בתחום הכירורגיה האסתטית בתל אביב ובאילת, מסביר כל מה שצריך לדעת על ניתוח למתיחת בטן היקפית, למי זה מיועד? ולמה ניתן לצפות?

מהו ניתוח מתיחת בטן היקפית?

"מתיחת בטן היקפית היא הרחבה של ניתוח מתיחת בטן רגיל, והיא כוללת הסרת עודפי עור באיזורים נוספים, כגון המותניים והגב. למעשה במהלך הניתוח מסירים את כל העור העודף באזור הבטן המותניים ובגב (ניתוח בייגלה), פעולה שמחטבת את דופן הבטן, צידי האגן והירך הצידית. בזכות הסרת העור ההיקפי, הישבן מורם אף הוא. חשוב להדגיש כי מדובר בניתוח משמעותי וגדול יותר ממתיחת בטן רגילה ולכן הוא לא מתאים לכל אחד".

למי מתאים ניתוח מתיחת בטן היקפית?

"לאנשים שהשילו משקל רב מגופם וסובלים מעודפי עור גדולים, בעיקר באזור הגב ובחלקים הצידיים של הגוף. מדובר בניתוח גדול שיש להכין אליו היטב את הפציינט: בדיקות מעבדה, בדיקת נטילת תרופות, הכנת דם עצמי במקרה שיתעורר צורך בכך ועוד".

מהו מהלך הניתוח?

"כאמור, הניתוח משמעותי יותר מניתוח רגיל למתיחת בטן. הניתוח אורך בין 3-5 שעות בהרדמה כללית לעומת ניתוח מתיחת בטן רגיל שאורך 2.5-3.5 שעות . את הניתוח מתחילים כשהמנותח שוכב על הבטן ולאחר מכן הופכים אותו על הגב וממשיכים לנתח באזור הגב והמותניים. במהלך הניתוח מסירים את עודפי העור ומצמידים את שרירי הבטן, מדגישים את קו המותן ובדרך כלל משלבים גם שאיבת שומן ואת כל זאת ללא נקזים. ניתן גם לבצע הזרקות שומן לישבן, על מנת לחטב אותו. המטופל משתחרר מאשפוז יום למחרת הניתוח עם חגורת בטן למשך חודש ימים".

מהם הסיבוכים בניתוח?

"כמו בכל ניתוח, גם בניתוח זה יש סיבוכים משלוש קבוצות: סיבוכים מסכני חיים, סיבוכים ניתוחיים: דימום או הצטברות נוזלים, וסיבוכים ביולוגיים: תהליכיים כגון נפיחויות וצלקות".

מה לגבי ההחלמה מהניתוח?

"ההחלמה נמשכת כשבועיים, בדומה למתיחת בטן רגילה. רמת הכאבים לאחר הניתוח היא רמה בינונית שניתנת לשליטה באמצעות משככי כאבים. לאחר מספר שעות ניתן לקום מהמיטה ולהסתובב. משתחררים מבית החולים למחרת יום הניתוח. בשבוע הראשון לאחר הניתוח, יתכן והמטופל ילך מעט כפוף אך בהדרגה הוא יתיישר במהלך השבוע ויחזור לפעילות רגילה. בתום השבוע הראשון ניתן לחזור למרבית הפעולות הביתיות. בשבוע השני אפשר להתחיל בהדרגה עם פעילות ספורטיבית קלה. רוב הנפיחויות נספגות לאחר שבועיים והליך הספיגה נמשך אפילו עד שנה לאחר הניתוח. את תוצאות הניתוח ניתן לראות מיד לאחר הניתוח. לאחר הניתוח נותרות צלקות, שכן לא ניתן למתוח בטן או ירך צידית ללא חתכים. עם זאת, היום עושים את הצלקות במקומות שניתן להסתיר בתוך הלבוש התחתון".

האם התוצאות נשמרות לאורך זמן?

"התוצאות נשמרות לאורך זמן רק אם מקפידים על פעילות גופנית ותזונה נכונה".

ד"ר יורם וולף בגוגל פלוס
בואו לדבר על זה עם ד"ר יורם וולף בפורום ניתוחים פלסטיים - מתיחת בטן ושאיבת שומן.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום