מיקרו-פיגמנטציה: חיים חדשים לעור

(9)
לדרג

בטיפול זה מוחדרים פיגמנטים לשכבה העליונה של העור, דבר המשפר לו את המראה. ניתן לעשות בכך שימוש למטרות רפואיות - שיקומיות וגם למטרות אסתטיות

מאת: מערכת zap doctors

פיגמנט קטן, שינוי גדול. מיקרו פיגמנטציה הוא טיפול קוסמטי-רפואי, המאפשר באמצעות החדרת פיגמנטים אל השכבה העליונה של העור, לבצע מספר שינויים, תיקונים וטיפולים המיטיבים ומשפרים את מראה העור בפנים ובמקומות מגוונים בגופנו.

כל מה שרציתם לדעת על שיטת הטיפול המאפשרת שינוי גדול, באמצעות שיפור בפרטים הקטנים, מפי אינה בן נון (M.P.S) מומחית בינלאומית במיקרו פיגמנטציה אסתטית ושיקומית.

מיקרו פיגמנטציה (אילוסטרציה)
מיקרו פיגמנטציה (אילוסטרציה)

מהו טיפול מיקרו פיגמנטציה?

"מדובר בהליך קוסמטי פרא רפואי המשמש למטרות אסתטיות וטיפוליות-שיקומיות. נהוג לחלק את תחום המיקרו פיגמנטציה לשניים: מיקרו פיגמנטציה שיקומית רפואית, ומיקרו פיגמנטציה אסתטית. הטיפולים הרפואיים-שיקומיים מהווים ברובם פעולות השלמה של טיפולים כירורגיים קודמים, כאלה שנועדו להשלים טיפול רפואי שניתן ולהיטיב את התוצאה.

בחלק מהמקרים, יכול טיפול המיקרו פיגמנטציה להחליף את הניתוח ולייתר לגמרי פעולות כירורגיות סבוכות. בפן האסתטי, מתמקדות טכניקות המיקרו פיגמנטציה בריענון והדגשת מראה המטופל ובשיפור חזותו ודימויו העצמי".

כיצד מתבצע טיפול מיקרו פיגמנטציה?

"ישנם פיגמנטים (מינרלים) ומכשור מיוחד המשמש לתהליך, אשר חשוב שיבוצע על ידי בעל מקצוע בעל הכשרה ומיומנות. מומחים בתחום מסתייעים במכשיר 'דרמוגרף': עט חשמלית בעלת מחט סטרילית, באופן המאפשר החדרת פיגמנטים זעירים של צבע אל העור, במקום ובכמות הרצויים, לשם קבלת האפקט הנחוץ. ישנו מספר רב של גוונים של פיגמנטים הראויים ובטוחים לשימוש המוחדרים לשכבה העליונה של הדרמיס".

איזה טיפולים ניתן לעשות באמצעות מיקרו פיגמנטציה?

"מיקרו פיגמנטציה רפואית-שיקומית מסייעת להשלמת הטיפולים במגוון רחב של מטופלים, הסובלים מבעיות ומפגיעות אסתטיות. בין היתר, ניתן כיום, באמצעות מיקרו פיגמנטציה, לסייע לטיפול ולתיקון העור במקרים הבאים: תיקון צלקות ופגעי גוף מולדים או לאחר תאונות ופציעות, תיקון נזקי עור, שחזור פיטמה ועטרה לאחר כריתת שד ושחזור השד, הסוואת נגעי עור, טשטוש כתמי עור הנובעים ממחלת הויטיליגו (בהרת), טשטוש שפה שסועה, טשטוש צלקות מכוויות ועוד. לצד הטיפולים הפרא רפואיים, ניתן להשתמש במיקרו פיגמנטציה, כאמור, גם למטרות אסתטיות ולשיפור המראה באמצעות איפור קבוע, הדגשת תווי פנים, שחזור קרחות (אלופסיה) באזור הגבות, הדמיית שיער באזור הקרקפת, למראה שיער מלא במתקרחים ואף הוספת נקודות חן ונמשים".

אילו טיפול פופולרי במיוחד בתחום של מיקרו פיגמנטציה אסתטית?

"טיפול פנים כוללני. ניתן, באמצעות מיקרו פיגמנטציה, להעניק לפנים מראה צעיר, רענן ומחודש. אותות הזמן ניכרים בפנינו היטב: מראה עייף, קמטים וקמטוטים, תווי פנים צנוחים, שפתיים דהויות ומכווצות, גבות וריסים מדולדלים, חיוורון וכדומה משקפים את גילנו.

טיפול אסתטי במיקרו פיגמנטציה יכול לשנות את המראה הזה, על ידי הדגשת תווי הפנים, איפור קבוע בחלק מהאזורים, עיבוי שיער הריסים, הגבות והקרקפת, לפי הצורך, תיקון א-סימטריה באזור השפתיים ועוד. באמצעות הדגשת גבות המאפשרת לקבוע מחדש את מיקומן, לתקן א-סימטריה ולהעניק לעיניים מסגרת; באמצעות הדגשת ריסים היוצרות "קונטור" (מסגרת חדשה ויפה); באמצעות הדגשת שפתיים, המעניקה להן מראה חי וחושני, שופע וסימטרי המטופלים זוכים במראה מצוין לאחר הטיפול".

איזה טיפולים פופולריים במיוחד בתחום של מיקרו פיגמנטציה רפואית-שיקומית?

"טיפולים לטשטוש או העלמה של פגעים, כוויות או מומים בכל איברי הגוף. טיפול פופולרי במיוחד הוא שחזור העטרה והפטמה, לאחר כריתות ושחזורי שד, או ניתוחי הקטנה והרמת שדיים, לטשטוש צלקות או לחיזוק הגוון הקיים.

טיפול פופולרי נוסף הוא טשטוש צלקות בשל תאונות, כוויות ופציעות, על ידי שימוש בצבעי "קמופלאז'": צבעי הסוואה בגווני מייק-אפ, המסתירים את הפגעים למשך זמן רב. טיפול יעיל נוסף הוא זה המסייע ליצירת מראה של גבות וריסים מלאים, לאחר נשירתם, עקב טיפולי כימותרפיה. טיפולי מיקרו פיגמנטציה מאפשרים לדמות ריסים וגבות ואף לסייע ביצירת הדמיה של זקיקי שיער למי שהטיפולים גרמו אצלם להתקרחות. גם בעלי שפה שסועה יכולים ליהנות מהטיפולים היעילים המאפשרים טשטוש של הצלקת ומעניקים מראה אסתטי לשפתיים. לעיתים טיפולי מיקרו פיגמנטציה אף מאפשרים למלא בפיגמנטים את הכתמים הלבנים המופיעים על עורם של הסובלים מוויטיליגו (בהרת)".

בואו לדבר על זה בפורום פיגמנטציה - כתמי עור.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום