מזותרפיה: להאיר פנים

(3)
לדרג

מהי מזותרפיה וכיצד ביכולתה לסייע למלחמה בפגעי הזמן הניכרים בפנים, בחזה ובצוואר? הם אולי אינם ניתנים למניעה, אך בהחלט ניתן לדחות את הופעתם

מאת: מערכת zap doctors

עוד בנושא : פילינג, טיפול בפיגמנטציה בפנים

עם השנים סימני הגיל נחרטים בגופנו. חלקם ניתנים להסתרה, כמו חזה נפול, בטן נשפכת ומקומטת וכתמי גיל, אולם הפגעים הנחרטים על הפנים והצוואר גלויים לעין כל. על כן, נשים רבות מחפשות את מעיין הנעורים האבוד, שגם אם לא יוכל להאריך את חייהן, לפחות יגלה להן איך לשמור על מראה עור צעיר ובריא.

האומנם ניתן להאט את הזדקנות העור וכיצד? אאידה תדהר, ביוכימאית ובעלת אספאידה, קליניקת בוטיק לאסתטיקה רפואית בתל-אביב, מסבירה מדוע וכיצד נפגע מראהו החלק של עורנו וכיצד הוא מאבד מהגמישות, מהאלסטיות, מהברק שלו:

זהו תהליך טבעי שמתרחש בכל גוף. הנטייה הטבעית של כל אחת, בנוסף לגורמים חיצוניים רבים, משפיעים על הקצב בו מתרחש התהליך שהוא בלתי נמנע. כשהעור מתחיל להזדקן, מופיעים כתמים, קמטים וקמטוטים, ומתרחש שינוי במרקם העור בעיקר בפנים, צוואר ובאזור המחשוף".

לעודד את ייצור הקולגן בעור הפנים (אילוסטרציה shutterstock)
לעודד את ייצור הקולגן בעור הפנים (אילוסטרציה shutterstock)

מהם הגורמים החיצוניים הגורמים להזדקנות העור?

בישראל השמש קופחת רוב ימות השנה, וחשיפה של עור הפנים ללא הגנה לקרני השמש גובה ממנו מחיר כבד ביותר וארוך טווח ולכן יש חשיבות מרובה להימנעות מחשיפה לשמש ושמירה קפדנית על עור הפנים בימי הקיץ מפני קרינת UV של השמש וחשיפה ממושכת לשינויים במזג האוויר. כמו כן יש לציין תזונה לקויה, עישון וצריכת אלכוהול, כמזרזים מאוד את תהליך ההזדקנות של העור, המושפע כמובן גם מהגנטיקה ומתהליכים שונים בגוף. כשהעור מתחיל להזדקן, מופיעים כתמים, קמטים וקמטוטים, ומתרחש שינוי במרקם העור בעיקר בפנים, בצוואר ובאזור המחשוף.

כיצד נוצרים הקמטים בפנים ובעור הגוף?

למעשה, בתהליך המדובר חלה הפחתה משמעותית בייצור הקולגן הטבעי של הגוף. ישנם שני חלבונים המשפיעים על מראה העור: הקולגן הנותן את הנפח לעור, והאלסטין שמעניק לו את הגמישות. עם השנים חלה הפחתה בייצור הקולגן הטבעי ובייצור האלסטין, מה שגורם לצמצום נפח העור ולהיווצרות קמטים.

דיקור העור לשם עידוד התחדשותו בטיפול מזותרפי (אילוסטרציה shutterstock)
דיקור העור לשם עידוד התחדשותו בטיפול מזותרפי (אילוסטרציה shutterstock)

כיצד, אפוא, ניתן לטפל ולמנוע את הקמטים ושאר פגעי הזמן בעורנו?

הימנעות מעישון, הימנעות משינויי משקל קיצוניים ותכופים, תזונה נכונה וטיפוח העור באופן קבוע, בהחלט יכולים להאט את תהליך הזדקנותו, התקמטותו והתייבשותו של העור. כלומר, הפתרון שיימנע את ההזדקנות הוא כפול: מחד, הימנעות מהתנהגות מזיקה, ומאידך טיפוח וטיפול. קיימים כיום בשוק מגוון טיפולים להעלמת קמטים; הזרקת בוטוקס, הזרקת חומרי מילוי, טיפולי לייזר, פילינג בינוני או עמוק, מתיחת פנים, טכנולוגיית גלוויניק ספא, טכנולוגיית אייג' לוק ועוד. לכל אחת מהטכנולוגיות יתרונות וחסרונות משלה, וכל מטופלת צריכה לבחור לאחר התייעצות, את שיטת הטיפול המיטבית עבורה, בהתבסס על מאפיינים ושיקולים שונים.
אני מאמינה מאוד במזותרפיה, שמסייעת למלחמה בקמטים ותורמת לטיפוח עור חלק, בריא וצעיר למראה.

מהי מזותרפיה וכיצד היא פועלת?

טכנולוגיית המזותרפיה היא טכנולוגיה פרא-רפואית המסייעת להתחדשות העור. את הטיפול מבצעים באמצעות מכשיר מהפכני הנקרא Tri-M, אשר עושה שימוש במחטים זעירות המוחדרות לשכבת העור הפנימי ויוצרות נקבים זעירים רבים בצפיפות גבוהה, בעומק מיקרוסקופי של 0.1-2 מילימטר.
הדיקור באמצעות המחטים הללו מניע תהליך התורם להתחדשות העור: המחטים יוצרות גירוי מקומי עדין ובלתי מורגש ומניעות את התחדשות הקולגן והאלסטין של העור.
בחלק מהמקרים משתמשים במכשיר גם להחדרת חומרים טבעיים פעילים לשכבות הפנימיות של העור לשם עידוד התהליך הטיפולי.

ניתן לטפל ברפיון העור באזורי גוף שונים (אילוסטרציה shutterstock)
ניתן לטפל ברפיון העור באזורי גוף שונים (אילוסטרציה shutterstock)

באילו בעיות יכולה המזותרפיה לסייע?

המזותרפיה מטפלת בקמטים ומסייעת גם לטיפול במגוון רחב של בעיות עור, ביניהן צלקות, סימני מתיחה, עור נפול ועוד.

מהם יתרונות המזותרפיה על פני שיטות טיפולי יופי אחרות?

הטיפול המזותרפי יעיל מאוד והוא למעשה הטיפול היחיד שמושתת על חידוש ייצור הקולגן בגוף וזהו יתרון אדיר. יתרון נוסף הוא שלמכשיר מהירות גבוהה של 100 דיקורים לשנייה, מה שמפחית את דרגת הכאב ואי הנוחות ומאפשר למטופלת ליהנות מתוצאות יוצאות מהכלל ללא צורך בהרדמה וללא סיבוכים אפשריים. הטיפול במזותרפיה מתאים לגברים ולנשים בכל הגילאים וניתן לבצעו בכל ימות השנה.

לסיכום, פגעי הזמן הניכרים בעורנו אינם ניתנים למניעה, אך בהחלט ניתן לדחות את הופעתם ולהילחם בהם באמצעים שונים כמו תזונה נכונה, הימנעות מחשיפה לשמש, הימנעות מצריכת אלכוהול, ועישון וכן טכניקות שונות למילוי קמטים ולטיפול וטיפוח העור, דוגמת המזותרפיה המעודדת את חידוש ייצור הקולגן והאלסטין שבעור.

בואו לדבר על זה בפורום קוסמטיקה רפואית לשיקום עור הפנים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום