צרכנות רפואית מס' 88

(0)
לדרג

מים מועשרים בוויטמינים; רפידות מסיליקון לנעלי עקב; והתקן למיצוי דם טבורי - כל מה שחדש בצרכנות הרפואית

מאת: מערכת zap doctors
מים מועשרים בוויטמינים

מותג משקאות מים חדש עולה בימים אלה על המדפים בישראל: water& - מים בטעמים חדשניים. המשקאות, המבוססים על תמהיל ייחודי של מים מזוככים (95%) ומועשרים במיצויי צמחים וויטמינים, הם פיתוח ישראלי. המשקאות נותנים מענה לקהל הולך וגדל של צרכנים השומר על אורח חיים בריא ומאוזן.

בשלב זה כולל המותג שני טעמים משולבים: נענע-ליים - משקה מרענן, ולואיזה-למון גראס - משקה מרגיע. זו הפעם הראשונה שלצרכן הישראלי מוצע משקה קל עם תועלת פונקציונלית. המשקאות נותנים מענה לאדם המודרני, שסדר יומו גדוש בפעילויות והוא נדרש לתמרן ביניהן בצורה אופטימלית: עבודה, לימודים, מפגש עם חברים, בילויים, אימון במועדון כושר וכו'.

פיתוח המותג לווה בשורה ארוכה של ניסויים, אשר כללו קבוצות מיקוד. לאחר שהוגדר הטעם הרצוי, במינונים הנכונים, נוספו למשקאות - הוויטמינים ותמציות הצמחים בעלות ההשפעות הפונקציונליות.

^^המשקאות^^

water&fresh - משקה מרענן בטעם נענע-ליים, עם תוספת של תמצית ג'ינסנג ואשלגן וויטמינים c, e, b3, b5, b6 ו-b12..
ג'ינסנג - צמח ממריץ, מאזן לחץ דם, מחזק את המערכת החיסונית.

אשלגן - מסייע לשמירה על לחץ דם תקין, מונע תשישות, מאזן את כמות הנתרן בגוף.

Water&easy - משקה מרגיע בטעם לואיזה ולמון גראס, עם תוספת של תמצית רוזמרין, קמומיל, היביסקוס, לוונדר ופקעות ורדים ו-ויטמינים.

רוזמרין - צמח ממריץ, מעלה לחץ דם, יעיל בטיפול בחולשה, כאב ראש, כאב בטן ושפעת ומסייע ולשיפור הריכוז.

קמומיל (בבונג) - צמח מרגיע, מפיג חרדות, משפר שינה ומרגיע שרירים תפוסים. יעיל גם בהקלת כאבי בטן, צרבת וכאבי פרקים.

היביסקוס - צמח הידוע בסגולותיו למניעת בחילה, עצירות ודלקות בדרכי השתן וכן להורדת לחץ הדם.

לוונדר (אזוביון רפואי) - מרגיע כאבים וחרדות.

פקעות ורדים - מונעות דלקות בדרכי השתן, מסייעות בטיפול בסחרחורות וכאבי ראש, משמשות מקור עשיר לוויטמין C.

^^הוויטמינים^^

הוויטמינים חיוניים לתפקודן התקין של רוב המערכות בגופנו. הואיל והגוף אינו יכול לייצר את רוב הוויטמינים הדרושים לו, הוא זקוק לאספקה חיצונית שלהם מן התזונה. הוויטמינים מקבוצת B מעורבים בניצול יעיל של מרכיבי המזון (חלבונים, פחמימות ושומנים), בתהליכי גדילה, בהתפתחות והתחדשות רקמות, בתפקוד תקין של מערכת החיסון ומערכת העצבים המרכזית והמוח, האחראית לתפקוד המנטלי, והם חיוניים לתהליכי הפקת אנרגיה. מרבית הויטמינים מקבוצה B לא נאגרים בגוף, ולכן נחוץ לצרוך מהם בקביעות על בסיס יומיומי.

לוויטמין C תפקיד חשוב בפעילויותיהם של אנזימים רבים והוא משמש מרכיב חשוב לכל האיברים בגוף. בין היתר, הוויטמין חיוני לצמיחה ולתחזוקה נאותה של רקמות שונות כמו שיניים, חניכיים, עצמות, רצועות וכלי דם ולייצור של מעבירים עצביים והורמונים של יותרת הכליה. הוא מאפשר ספיגת ברזל וניצול של חומצה פולית וחיוני להתגוננות תקינה של הגוף מול זיהומים ולריפוי פצעים. מחסור קל בוויטמין זה עלול לגרום חולשה, כאבים, דימום באף ונפיחות בחניכיים. מחסור חמור עלול לגרום להגדלת הסיכון לשברים, להתרופפות השיניים, לאנמיה ואף למחלת צפדינה.

ויטמין E חיוני להאטת הזדקנות התאים ולפעילויתיהם של רבים מהאנזימים. הוא מגן על הרקמות, בעיקר הריאות, מזיהומים ועל תאי הדם האדומים מפני רעלים. מחסור בוויטמין זה עלול לגרום להרס תאי הדם האדומים ולאנמיה.

רפידות מסיליקון לנעלי עקב

עקבי הסטילטו הדקיקים חזרו לאופנה, אך בחורות רבות מתקשות לנעול נעלים בעלות עקבים דקיקים. חברת "Scholl" המיובאת על-ידי "כמיפל" מציעה פתרון לקושי- סדרה של רפידות מסיליקון, כריות ג'ל של PARTY FEET.

הרפידות מתמחות, בין היתר בנעלי עקב. הסדרה כוללת רפידות קלילות ונוחות העשויות מג'ל סיליקון שקוף, המספק הגנה דיסקרטית לרגל. הרפידות נצמדות לנעל, אינן מחליקות וניתנות לשימוש חוזר. בנוסף, הן מסייעת לכפות הרגליים לשאת בנוחות את משקל הגוף על עקבים גבוהים.

^^מבחר דגמים חדשים:^^

Party feet cushions - רפידות ג'ל רכות וגמישות המונעות את הכאב הלוחץ והצורב הנגרם לכפות הרגליים בנעילת נעלי עקב.

SORE SPOTS - כריות ג'ל להקלת הכאב, מרפדות ברכות את נקודות הלחץ על הרגל, מרככות את מגע הנעל עם הרגל ומונעות שפשוף.

SLINGBACK STRIPS - פסי ג'ל למניעת החלקת רצועות הנעל מהרגל ומניעת שפשוף הרגל על ידי הרצועות.

COMPACT CASE CLEAR GEL PLASTERS - מארז המכיל פלסטרים שקופים מסוגים שונים, המותאמים במיוחד לטיפול מיידי בשלפוחיות ושפשופים.

HEEL SHIELDS - כריות ג'ל לעקב מספקות הגנה מושלמת מפני החלקת הנעליים, ומונעות את שפשוף עקב הרגל ע"י הנעל.

התקן למיצוי דם טבורי

ועדות הלסינקי של ביה"ח אסף הרופא ושל משרד הבריאות נתנו אישור לביצוע ניסויים קלינים בהתקן למיצוי דם טבורי כמקור לתאי גזע. הניסויים ייערכו בחודש הקרוב בהתקן של חברת סיטוג'ן.

מדובר בהתקן חדשני אשר פותח למיצוי אפקטיבי ויעיל יותר של דם טבורי כמקור לתאי גזע. הפרוייקט מעורר התעניינות עולמית ומצוי בהליכי תקינה של FDA ו-CE. החברה, הפועלת בחממת רד-ביומד, תציג את הפיתוח במסגרת שבוע "ILSI-ביומד ישראל 2007", שייערך ב-5-7 ביוני, בתל אביב.

השימוש בתאי גזע המופקים מדם טבורי להשתלות וטיפולים, הן עצמיים והן כתרומות, החל לפני כ-10 שנים ומתרחב במהירות. מספר האיסופים של דם טבורי על ידי בנקים לשימור דם טבורי פרטיים וציבוריים, גדל בקצב של כ-45% לשנה. בעת שתאי גזע המופקים ממוח עצם מוגבלים לטיפול רק במחלות המטולוגיות ודורשים התאמה גבוהה של הרקמה. תאי גזע מדם טבורי יכולים לפנות לטיפולים של למעלה מ-80 מחלות והפרעות שונות ומידת ההתאמה הנדרשת נמוכה יותר. בנוסף, בהשוואה לטיפול בתאי גזע עובריים, לתאי גזע מדם טבורי יש את היתרון האתי והם משאב זמין ללא מגבלה.

הפוטנציאל של מקור זה לתאי גזע אינו מנוצל כיאות ונאספת כמות מוגבלת מדם זה. ממוצע הכמות הנוכחית הנאספת מגביל את הטיפול בתאי גזע טבוריים לחולים עד למשקל 45 ק"ג בממוצע ולפיכך אינו בר שימוש למרבית אוכלוסיית החולים הבוגרת. כפיתרון למצב זה, פותחה טכנולוגיה והתקן חדשניים למיצוי מרבי של תאי הגזע הטבוריים הזמינים.

בואו לדבר על זה בפורום אורתופדיה - בעיות כף רגל וקרסול, בפורום הריון ולידה ובפורום התנהגות בריאותית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום