מגדילים חזה, מקטינים אף - בני נוער בישראל

(0)
לדרג

בכל שנה מנוצלת חופשת הקיץ על ידי בני נוער לניתוחים פלסטיים רבים - כללי בטיחות ומגמות לעתיד

מאת: מערכת zap doctors
תופעה: בני נוער נוהרים בחופש הגדול למרפאות האסתטיות והפלסטיות במגמה להתכונן לקיץ.

עפ"י נתוני רשת מרפאות "פרופורציה", ביולי-אוגוסט 2004 נרשמה עליה של 25% בניתוחים פלסטיים בהשוואה לממוצע השנתי. בקיץ 2005 צופים גידול של כ-35% בהשוואה לממוצע השנתי .

העלייה המשמעותית בניתוחים פלסטיים לבני נוער מתבצעת בעיקר בפסח ובחופש הגדול, מכיוון שיש להם זמן התאוששות מהניתוח. הרצון לעבור שינוי אשר יפתח פתח לשינויים נוספים בחיים (חבר חדש, הצלחות בתחומים שונים וכ"ו).

הניתוחים הפופולאריים
לאורך השנה הניתוחים הפופולאריים בקרב בני נוער הינם ניתוחי אף והצמדת אוזניים. בחופש הגדול אנו עדים לעלייה חדה דווקא בניתוחי הגדלת חזה. ע"פ סקר שערכה רשת "פרופורציה" בקרב לקוחותיה הסיבות לכך הן הרצון להיראות טוב בבגדי קיץ (בגדי ים וכיו"ב) ובשל העובדה שיש צורך במנוחה של מספר ימים.

למרות שהמודעות לנושא עולה בקרב כלל האוכלוסייה, עדיין רוב הפונים לבצע ניתוחים פלסטיים הן נשים. 75% נשים לעומת 25% גברים. החלוקה מתקיימת גם אצל בני נוער.


בני נוער אמיצים יותר

כאשר בני נוער מחליטים לעשות ניתוח פלסטי, במפגש הראשוני עם הפלסטיקאי הם מגיעים עם האמא (שבד"כ גם משלמת על הניתוח). בני נוער אמיצים יותר מהמבוגרים. מבחינתם זהו משהו מקובל ואופנתי. הם מרגישים בריאים וחזקים ולכן לא פוחדים מהרדמה או מהניתוח עצמו.

גודל החזה

הגדלת חזה הינה פעולה שהפכה להיות רצונה של מתבגרת ממוצעת כתוצאה מפרסומות, סרטים ויחס החברה לנושא. גודל השתל הנפוץ ביותר להגדלת חזה הינו 300 cc. הגדלת החזה מתבצעת לאחר יעוץ של רופא המתייחס לפרופורציות גוף הבחורה.

יעל גבריאלי, מנכ"ל רשת מרפאות "פרופורציה": "שוק האסתטיקה צומח בשיעורים ענקיים של בין 30% ל- 40% לשנה, כבר שלוש שנים ברציפות וימשיך להערכתי לעלות ולגדול בשיעור דומה גם בשנת 2005. ההערכות שלנו ב"פרופורציה" מדברות על היקף שוק הסרת השיער המגיע ל -130 מיליון ¤ בקרוב והוא עתיד לצמוח ב-25% נוספים בשנה הבאה.

שוק האסתטיקה (הכולל פלסטיקה ולייזר) מוערך ב-300 מליון ש"ח, במקביל ההשקעות בפרסום של מרכזיים רפואיים נמצאות בגידול של 50% והערכה שהן יגיעו השנה לכ-45 מליון ש"ח. בשנת 2005, אני צופה שמספר הניתוחים והטיפולים האסתטיים ימשיכו ויגדלו ב - 30% וכנראה שנראה את התחרות מחריפה ובאה לידי ביטוי במחירים".

עוד בנושא:
איך בוחרים מנתח פלסטי?
רשימת המנתחים הפלסטים המורשים - חברי האיגוד

רפואה פלסטית בטוחה-חשוב לדעת על מקומות ורופאים שעובדים עפ"י כל כללי האתיקה הרפואית

בעקבות הפרסומים והכתבות בנושא השוק הפרוץ של תחום הפלסטיקה בארץ, אנו ברשת מרפאות "פרופורציה", מודים לתקשורת אשר מביאה למודעות הציבור את חשיבות הבדיקות שיש לערוך לפני שעוברים ניתוח פלסטי ובראשן: כיצד לדעת האם מרפאה ורופא הינם מקצועיים ובעלי הכשרה ראויה. מספר עובדות חשובות:

לידיעתך-רופא פלסטיקאי לומד במשך 7 שנים רפואה + 6 שנים התמחות בפלסטיקה!

ניתוחי אף נחשבים לניתוחים מורכבים ביותר ולא רק בפן האסתטי שלהם כי אם בפן הרפואי גרידא, לא פעם הרשת (רשת פרופורציה) ממליצה שניתוחי אף מורכבים יעשו ע"י מומחים אף אוזן גרון שהינם כירורגים מומחים.


טיפים לניתוח בטוח

להלן מבחר טיפים מאת ד"ר יעקב בר, כירורג פלסטי מרשת "פרופורציה":

1. דרשו לראות את תעודת המומחה של הכירורג הפלסטי (או מומחה האף אוזן גרון במקרים הרלונטיים).

2. לעולם אל תסכימו לפגישה ראשונה עם הרופא המנתח רק זמן קצר לפני הניתוח. אין שום סיבה להיחפז. דרשו להיפגש עם המנתח ושאלו אותו את כל השאלות

3. חתימה על ההסכמה לניתוח-אך ורק אחרי הפגישה עם הרופא. לעולם לא לפניה.

4. ניתוח עוברים בבית חולים מוכר.

5. דרשו לדעת מראש את כל הסיכונים הכרוכים בפעולה הכירורגית שעל הפרק.

6. בקשו לדבר עם מטופלים קודמים של אותו רופא.

7. זמינות היא דבר חשוב. ודאו שהמנתח פנוי להתייעצות ושאלות.

8. וודא שתגיע לפחות ל 2 ביקורות אצל הרופא שניתח אותך

9. גם בטיפולים שאינם פולשניים, אל תעלימו עין ואל תתפשרו על הצוות הרפואי והמקום בו נערך הטיפול.

10.זכרו כי זול זה יקר. אין ניתוחים זולים ו"מבצעי כסאח" צריכים להדליק לכם נורה אדומה.

בואו לדבר על כך בפורום כירורגיה פלסטית

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום