רופא מפלסטיק

(0)
לדרג

בעקבות מותה הטראגי של מנותחת חזה - כמה קל להיות להיות מנתח פלסטי וכיצד בוחרים מנתח כזה

מאת: מערכת zap doctors
טרגדיה בעקבות ניתוח פלסטי

כמה רחוק מוכנים אנשים ללכת על מנת לשנות את חזותם? האם ניתוח פלסטי הוא ניתוח הכולל בתוכו סכנת מוות? וכיצד נוודא שאנחנו הולכים על הצד הבטוח ביותר בבואנו לבחור מנתח?

אילי בן-משה, אם לשלושה בת 48, התמוטטה כמה שעות לאחר שיצאה מחדר הניתוח במכון "מדיקל אסתטיק" בנתניה, בו עשתה ניתוח פלסטי לשאיבת שומן ולהקטנת חזה ונפטרה לאחר כמה ימים.

לטענת משרד הבריאות, לרופא שניתח את אילי - ד"ר אברהם פיטוסי אין מומחיות בכירורגיה פלסטית, עוד מתברר כי כדי להפוך למנתח פלסטי צריך רק רשיון להיות רופא, ולא משנה איזה.

בעקבות פניית האיגוד הישראלי לכירורוגיה פלסטית הוגיע משרד הבריאות: "אנחנו מנסחים תקנות חדשות בנושא שיחייבו מכונים פרטיים להעסיק רק מנתחים רופאים בעלי מומחיות לכירורוגיה פלסטית החברים באיגוד הישראלי
לכירורגיה פלסטית".

מסתבר כי הצגת רופאים כמומחים בתחום מסויים בעוד התמחותם בתחום אחר לחלוטין הינה תופעה נפוצה, מבקר המדינה כבר הזכיר והזהיר בדו"ח מבקר המדינה לגבי שימוש לרעה בתואר ד"ר - ובמומחיות הנלווית אליו, מאחר וכל רופםא, לא חשוב במה הוא מומחה, מורשה לבצע כל פרוצדורה רפואית - גם אם אינו מוכשר לה כלל.

בתחום הכירורגיה הפלסטית העניין נפוץ במיוחד, בן בשל הפריחה המואצת של שוק המכונים הפרטיים והכסף הגדול המתגלגל בתעשייה, והן מכיוון שניתוח פלסטי עדיין נחשב על ידי רבים כמשהו הנעשה בחדרי חדרים, לא מפרסמים, לא מספרים, משהו קצת מפוקפק - ואת זה חייבים לשנות, למען איכות חיים (וחיים בכלל) של המטופלים.

תגובת האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית לפטירתה של הגב' אילי בן משה ז"ל.

האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית, המאגד בתוכו את כל הרופאים המומחים לכירורגיה פלסטית בישראל, שולח את תנחומיו למשפחה ומשתתף בצערם העמוק.

סיבוך קשה זה, שנגרם לאחר ניתוח פלסטי אסתטי, בוצע על ידי רופא שאינו חבר באיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואינו בעל רישיון מומחה לעסוק בכירורגיה פלסטית בישראל.

לאור מקרה מצער זה, האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית חוזר ופונה שוב למשרד הבריאות לפעול על פי המלצות דו"ח מבקר המדינה משנים 2002 ו- 2004 ולהגן על הציבור מפני הישנות מקרים קשים אילו. על משרד הבריאות לפרסם מיד תקנות האוסרות על מכונים ומרפאות פרטיות בישראל להעסיק רופאים שאינם מומחים בכירורגיה פלסטית, תוך הגברת הפיקוח והאכיפה עליהם תוך הקפדה על עמידה בקריטריונים רפואיים ומקצועיים מקובלים.

האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית פונה לציבור המטופלים בישראל בבקשה להיות זהירים בבחירת המנתח והמרפאה או המכון אליו הם פונים ועומדים להתנתח ולהקפיד ולברר שהרופא הוא אכן מומחה בכירורגיה פלסטית חבר האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית.

לקבלת מידע נוסף ניתן לפנות בשאלות לאתר האינטרנט של האיגוד בו ניתן גם לברר ברשימת הרופאים המפורסמת באתר האם הרופא הוא מומחה בכירורגיה פלסטית.

כיצד לבחור מנתח פלסטי?

בחירת מנתח פלסטי שיבצע את הניתוח שאת מבקשת לעשות היא הגורם החשוב ביותר בביצוע הניתוח. חשוב לזכור כי השוק מלא במנתחים פלסטיים שכולם מצהירים על מומחיות וניסיון. תעודות הסמכה מקצועיות ממוסדות מוכרים הן כמובן הכרחיות, ובהתחשב בנתונים החדשים - יש לוודא גם את כשרות המומחיות ואת הניסיון הנדרש בתחום.

להלן מספר המלצות שיסייעו לך לבחון את הנושא בטרם קבלת החלטה באדיבות ד"ר מיכאל שפלן מהמרכז הרפואי "עתידים".

1) אספו מידע ולמדו היטב על סוג הניתוח שאתם מעונינים לעבור. יש שפע של מידע באינטרנט וגם עלוני מידע של מרפאות. קראו מידע לגבי שיטות שונות המשמשות להשגת אותה מטרה. למרפאות נבחרות גם יש אתרי אינטרנט איכותיים. אתר אינטרנט יכול לענות על הרבה שאלות בטרם החלטתם לאן לפנות.

2) שוחחו עם מטופלים אחרים שעברו ניתוח כזה. קראו את השאלות והתשובות המופיעות בפורומים באינטרנט. אל תהססו לשאול ולהתעניין במקומות בהם אתם עשוים לקבל מידע שזורם מאנשים אחרים שעברו את התהליך.


3) בחנו תמונות של "לפני" ואחרי" הזמינות במרפאות ניתוחים פלסטיים -אך לא רק, יש לבחון היטב את המרפאה, את הציוד ואת ההמלצות, יש לוודא לגבי כל מרפאה בנפרד, דרשו לשוחח עם המנתח ולא רק עם פקידת הקבלה או מזכירות המרפאה. זכרו שתמונות מוצגות הן התוצאות הטובות ביותר. את הפחות מוצלחות לא מציגים.

4) הכינו רשימה של התרופות שאתם לוקחים כיום כדי ליידע את הרופא משום שאחרי הניתוח ייתכן שתצטרכו להימנע מתרופות מסוימות, דאגו לוודא שיש במרפאה ציוד חירום, ושהרופא והמרדים יודעים שניהם על מחלות קודמות, בעיות או תרופות שאתם נוטלים.

5) היזהרו מרופאים שאינם מתריעים בפניכם על סיכונים וסיבוכים. זכרי המדובר בשינוי גופכם ובניתוח לכל דבר, דרשו לחתום על טופס הסכמה לניתוח המותאם לניתוח הספציפי ובו מפורטים כל הסיכונים והבעיות העלולים לצוץ , מומלץ לברוח מרופא שמדווח על אפס סיבוכים , או אינו מסביר את הסיכונים והסיבוכים מיוזמתו מבלי שתשאלו.

6) התייעצות צריכה להימשך בין 10 דקות לחצי שעה והרופא צריך לענות על כל שאלותיכם. אל תתפתו לבחור ברופא רק משום שמחיר ההתייעצות מנוכה ממחיר הניתוח.
אצל רופאים נבחרים ניתן לקבוע ביקור מקדים במרפאה אצל אחות המרפאה, אחות מתאמת ומזכירה - ללא תשלום על מנת לקבל פרטים רבים אודות הניתוח על כל היבטיו.

7) בואו להתייעצות מצויידים ברשימת שאלות כתובה, רשימת התרופות שאתם לוקחת, תמונות של מה שאינכם רוצה שתהיה תוצאת הניתוח, ואם מדובר בניתוח להגדלת חזה, חזיה בגודל הרצוי. אמצעים אלה נועדו להמחיש לרופא בבירור מה בדיוק אתם רוצים להשיג.

8) שימי לב לכך שהרופא משיב לכם בפתיחות ובאמינות על שאלותיכם ומתאר בפניכם את הטיפול המוצע באופן שלם ויסודי, כולל את תהליכי ההחלמה והסיבוכים העלולים להתרחש. שיחה כזו תבטיח את התאמת הציפיות של המטופל ליכולתו של הרופא ותקטין את מידת אי שביעות הרצון ומההפתעות, בסופו של התהליך.

9) ודאו שהמרכז הרפואי שבו יתבצע הניתוח שלכם הנו מרכז מאושר ובעל מוניטין. ההסמכה חשובה כדי להבטיח שמקום מצויד ומאויש בקידמת הטכנולוגיה ונוהג על פי כללי הבטיחות הדרושים.

עצות וטיפים לכל טיפול רפואי.

העצות הבאות טוען ד"ר מיכאל שפלן מהמרכז הרפואי "עתידים" אינן נוגעות לניתוח פלסטי בלבד אלא לכל טיפול רפואי.

א.המטופל זכאי לטיפול מתחשב , לכבוד ולפרטיות.

ב.המטופל זכאי לקבל מידע רלוונטי, מלא , עדכני וברור לגבי כל מה שקשור בטיפול/ניתוח וכל זאת בגובה העיניים.

ג.למטופל זכות לדעת את זהות הרופאים, האחיות ואחרים המטפלים בו לרבות סטודנטים ומתמחים.

ד. המטופל זכאי לפרטיות בין אם בשיחותיו עם הרופא, בבדיקה או באשפוז ולשמירת החסיון של תקשורת זו. הרופא וצוותו מחוייבים לסודיות רפואית.

ה. המטופל זכאי לעבור על הרשומות הרפואיות המתייחסות אליו ולקבל הסבר למה שאינו מובן , לקבל עותקים של תיקו הרפואי כל אימת שיבקש תמורת חתימה על ויתור סודיות.

ו.המטופל זכאי לדעת על קשרים עסקיים הקיימים בין בתי חולים, אוניברסיטאות או ספקי בריאות אחרים העשויים להשפיע על הטיפול בו.

ז.אצל רופאים מנוסים תוכלי גם לקבל חומר כתוב, מידע בע"פ, ולצפות בתמונות ומצגות ממוחשבות על הניתוח ותוצאותיו.

ח. נכון שהרופא היקר ביותר אינו בהכרח גם הטוב ביותר , אבל ההיפך בטוח שאינו נכון.

ט. רופא זול יותר הוא פחות מנוסה, פחות מבוקש ויכול לדרוש שכר טרחה נמוך יותר כמו בכל מקצוע.

י. חומרים משובחים (שתלים , תפרים , תרופות , חבישה) רופאים משובחים (מנתח , מרדים) אחיות משובחות , וציוד משובח עולים יותר כסף וטבעי שניתוח במרכזים מן השורה הראשונה יעלה מעט יותר אך תקבלו הרבה יותר.

בואו לדבר על כך בפורום כירורגיה פלסטית
בפורום רשלנות רפואית



רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום