פרופ' כהן אילן

(0)
לדרג

גינקולוג, חבר בפורום סרטן השד

מנהל המרפאה הגניקולוגית למעקב אחר חולות סרטן השד המטופלות בטמוכסיפן, ביה"ח מאיר, כפר סבא. לפי דיווחים רבים בספרות הרפואית חולות סרטן השד בבלות המטופלות בטמוכסיפן לוקות בשכיחות גבוה יחסית (25%-30%) של פתולוגיות שונות ברירית הרחם, כולל סרטן רירית הרחם.

למרות שרוב מקרי סרטן רירית הרחם מתגלים אצל נשים הסובלות מדמום נרתיקי, קיימים מקרים של המצאות ממצא פתולוגי זה גם אצל נשים ללא כל סימפטום.
במרפאת המעקב אחר נשים אלו,בניהולו של פרופ' כהן, עוקבים אחר חולות כאלו מזה למעלה מ 10 שנים. במשך זמן זה פירסם פרסומים מדעיים רבים ורחש ניסיון רב ביותר אחר חולות סרטן השד בבלות המטופלות בטמוכסיפן.

לאור הממצאים האלו, ואלו שפורסמו גם על ידי חוקרים אחרים בעולם, ולאור ניסיוננו הקליני, אנו מבצעים את המעקב אחר נשים אלו, אשר אינן סובלות מכל סימפטום גניקולוגי, לגילוי מוקדם של פתולוגיות ברירית הרחם ובשחלות. מעקב זה נועד, כאמור לאפשר גילוי מוקדם של הפתולוגיות ברירית הרחם, ובו בזמן, למנוע את הצורך לביצוע בדיקות אבחנתיות חודרניות מיותרות.

לאור ניסיוננו, קבענו נורמות לעובי רירית רחם תקינה, או לא תקינה, אצל נשים אלו, בהתאם לאפשרות של הופעת פתולוגיות ברירית הרחם. לפי נורמות אלו, אנו ממליצים על צורך אפשרי (או לא) לביצוע צורות שונות של דגימת רירית הרחם.
בנוסף, פיתח נורמה של נפח השחלות אצל נשים אלו, לפי משך גיל המעבר והטיפול בטומוכסיפן. נפח השחלות אצל נשים אלו קטן באופן משמעותי בהשוואה לזה הנצפה אצל נשים בריאות בגיל בלות מקביל.
כמו כן, עוקב ומטפל בהפרעות המופיעות עקב הטיפול בטמוכסיפן אצל חולות סרטן השד לפני גיל הבלות, אצלן התרופה גורמת לשכיחות רבה של ציסטות בשחלות והופעת רמה גבוה של ההרומון הנשי אסטרוגן.
חולות סרטן השד, בעיקר כאלו המטופלות בטמוקסיפן, מוזמנות לפנות ליעוץ במרפאה.

מרפאת מעקב גניקולוגית אחר נשים המטופלות בטמוכסיפן.
מחלקת נשים, מרכז רפואי ספיר, ביה"ח מאיר כפר-סבא.
טל:
7472555 09 .
מרפאה : רח' דיסנצ'יק 9 תל-אביב, טל:
6487001 03
פקס:
6491230 03

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום