אינטרנט או טלויזיה?

(0)
לדרג

חקר השפעת האינטרנט על הרגלי הגולשים

מאת: חקר השפעת האינטרנט על הרגלי הגולשים

מחקר מראה כי אנשים בעלי גישה לאינטרנט צופים פחות בטלוויזיה. המחקר כלל 2000 בתי אב, ונראה גם שככל שהגולשים צוברים נסיון בגלישה, שעות הצפייה בטלוויזיה הולכות ויורדות.
מרבית משתמשי האינטרנט מדווחים שהם מבלים את אותו זמן בפעילות שאינה און ליין גם לאחר שהתחברו לאינטרנט, ואולם עולה כי משתמשי האינטרנט צופים בטלוויזיה 4.5 שעות פחות מכאלה שאינם גולשים. בקרב גולשים בעלי נסיון של חמש שנים או יותר, 35% דווחו על ירידה בשעות הצפייה בטלוויזיה בהשוואה ל 30% מהגולשים בעלי נסיון של שנה או פחות.
מטרת הסקר לבחון אוכלוסיות בארצות הברית ומחוצה לה במשך דור שלם, על מנת לקבל תמונה כוללת לגבי השפעות האינטרנט על החברה.
אחד הסימנים לכך שאינטרנט צובר פופולריות בקרב צעירים הוא שהורים משתמשים במניעת גישה כאמצעי ענישה. בסקר שנערך ב 2001 אחוז ההורים שהעידו על כך עלה מ 30.6 ל 37.2, ואילו אחוז הורים המונעים צפייה בטלוויזיה כאמצעי ענישה ירד מ 48.7 ל 47.5 ירידה מועטה.
"אנחנו עורכים היום מחקר על האינטרנט בדומה למחקר שהיה צריך לעשות על הטלוויזיה בשנות הארבעים" אומר ג'פרי קול, ראש המחקר למדיניות התקשורת ב UCLA. "למרות שאז החמיצו את ההזדמנות, אנחנו מנצלים את ההזדמנות לבחון את השפעת האינטרנט על ההתנהגות הצרכנית, תהליכים חברתיים, בחירת מקצוע וגורמים חברתיים נוספים. אנחנו מתחילים לראות לא רק את ארצות הברית, אלא גם את אירופה ואסיה, ובשנה הבאה קבוצת המדגם תכלול את איראן."
המחקר מספק מידע רב לגבי הדרך בה אמריקאים מתייחסים למחשב שלהם. למעלה מ 72% מהאמריקאים נהנים מגישה כלשהי לאינטרנט, בהשוואה ל 67% בשנת 2000. מאלה שאינם מחוברים עדין, 44.4% צופים להתחבר במהלך 12 החודשים הקרובים. כשהתבקשו לדרג את חשיבות האינטרנט כמקור מידע, למעלה מ 90% ציינו שהכלי חשוב או חשוב מאוד.
מעניין לציין שאחוז הנשאלים שלא הגדירו את האינטרנט כמקור אינפורמציה חשוב ירד מ 17.2 בשנה שעברה, ל 3% ב 2001. אמון במהימנות המידע באינטרנט עלה גם הוא בסקר של 2001, כש 56.1% מהמשיבים אמרו שמרבית המידע מהימן, בהשוואה ל 52.2% ב 2000.
"כולם עומדים על כך שהאינטרנט שינה את העולם" אומר טום גרין, מנהל תוכנה בכיר. "אבל המחקר של UCAL מציג גם פרטים לגבי השינויים בדרך החיים שלנו. המחלקה שלי ב NSF נוטה להתמקד בקבוצות מצומצמות של משתמשי רשת לקהילת המחקר. המחקר הזה מהווה תזכורת חשובה לאספקטים רחבים יותר בחיים. למשל בני 18 ומטה רואים באינטרנט אמצעי להכיר אנשים אחרים, ובוודאי יהיו לזה השלכות".
בקרב בני 16-18, 33.7 אחוזים אומרים שקל יותר לפגוש אנשים און ליין מאשר פנים אל פנים. עבור בני 15 ומטה, מדובר ב 28%. אחוזים אלה עולים בהרבה על האחוזים המקבילים בקרב מבוגרים, 12.5% בקרב בני 19-25, ופחות מ 10% בקרב משיבים מעל גיל 26. צעירים בדרך כלל נוטים לאמץ כינויים שונים ולחלוק פרטים אינטימיים שבדרך כלל לא היו מגלים לאיש.
כשנשאלו אם יספרו להוריהם על השימוש שהם עושים באינטרנט, 55% אמרו שלא. כ 91% מההורים אומרים שהם מפקחים על הגלישה של ילדיהם באינטרנט, ושהם "פוקחים עין", בהשוואה ל 31.5% המשתמשים בתוכנות סינון. 62% אמרו שהם מגבילים את זמן הגלישה של הילדים, ו 66.7% אמרו שילדיהם מבקשים רשות לפני שהם נכנסים לרשת.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום