פלסטיק

(0)
לדרג

על חידושים שונים וטיפולים שונים ברפואה פלסטית ואסתטית, יפים יותר, נקיים יותר, צעירים יותר

שיטת החוטים, האמנם?

בעקבות הפרסומים האחרונים על שיטה חדשה למתיחת פנים באמצעות חוטי פלסטיק - ד"ר ברגר, מומחה לכירורגיה פלסטית, מסביר: "השיטה שהוצגה בימים האחרונים אינה חדשה. כבר שנים מנסים להחדיר לשוק הניתוחים הפלסטיים את השיטה, אולם, מנתחים פלסטיים בעלי שיעור קומה בארץ ובעולם אינם נוהגים להשתמש בה. גם אני נסעתי, לפני שנים, ללמוד את השיטה אצל מומחה בארה"ב, אולם התאכזבתי כמו רבים אחרים מהתוצאות המינימאליות של השיטה".

מתיחת הפנים הקלאסית כללה בעבר ניתוח עם צלקת ארוכה שקשה היה להסתירה. בעקבות זאת הופיעה שיטת המיני ליפט כדי לאפשר מתיחת פנים עם צלקת מזערית. אולם אם הזמן התברר כי שיטת המיני ליפט אינה מעניקה פיתרון מספיק לטווח ארוך. שיטת המיני ליפט באה לענות על דרישת הלקוחות: ניתוח קצר, החלמה מהירה ועור צעיר לנצח.

אולם אם הזמן התברר כי תוצאות הניתוח מינימאליות
בהחלט. בשיטה זו ההתערבות הרפואית איננה מספיקה ותופעת הקמטים חוזרת במהירות. גם בשיטת החוטים מדובר בהתערבות כירורגית מינימאלית עם תוצאות מינימאליות לטווח קצר.

ד"ר ברגר מוסיף כי "היום מקובל לעבור ניתוח מתיחת פנים עם צלקת קצרה. מהלך ניתוח זה זהה לזה שבוצע בשיטה הקלאסית, שתוצאותיה היו משביעות רצון, אולם בשיטה זו התהליך כולו מבוצע דרך חתך קצר יותר מאחורי האוזן."

חיוך צחור ונקי - האמנם?

לכל מי שלא מרוצה מהחיוך שלו, יש פתרון: ציפויי שיניים מחרסינה. זהו פתרון אסתטי אולטימטיבי לשורה של בעיות, ביניהן רווח בין השיניים הקדמיות, צבע השיניים, צורתן וכדומה. שיטה זו מבוססת על הדבקת חומרים בצבע השן לאמייל-הציפוי החיצוני של השן.

מדובר בציפויי חרסינה דקים בעובי של כ-0.5 מ"מ בלבד, אותם מכינים במעבדת שיניים. הציפויים מותאמים ומודבקים לאמייל השן, וכך מושג מראה חדש לכל שן. היום, הודות להתקדמות המחשוב המשולב בתהליך, ניתן להשיג רמת דיוק גבוהה ביותר.

ד"ר עמי שמידט, מומחה לשיקום פה וחבר באיגוד הישראלי לשיקום הפה: "היתרון הבולט של השיטה נעוץ בכך שהטיפול נעשה ברוב המקרים, ללא הרדמה וללא כאבים, שכן לא דרושה התערבות כירורגית הקיימת ברפואה הפלסטית הכללית. יתרון זה נובע מאופייה המזערי של מידת הפגיעה בחומר השן. למרות זאת חשוב לציין כי הרופא חייב לפגוע בשלמות השן במידה מסויימת, אך לא בצורה נרחבת ובכך גלום גם היתרון של השיטה על פני ביצוע כתרים".

בנוסף, החרסינה שומרת על יציבות הצבע לאורך זמן, והיא אינה עוברת הכתמה שלא בדומה לחומר השן הטבעי. הציפויים חזקים ואינם נפגעים בזמן הלעיסה והנגיסה, והם עמידים לאורך זמן. יחד עם זאת עלות הטיפול כלל אינה זולה, ויכולה להגיע ל כ-1000$ לשן ואפילו יותר.
ד"ר שמידט מוסיף כי הרפואה הפלסטית מתפתחת בעולם המודרני בצעדי ענק ולמראה השיניים יש מקום משמעותי ומכריע במראה הכללי של הפנים.

במקביל, המרכיב האסתטי בטיפולי השיניים נמצא בגידול מתמיד, כמו גם דרישת המטופלים לסוג זה של טיפולים. חשוב להוסיף כי טיפולי השיניים האסתטיים נעשים ללא הרדמות וללא כאבים ומעניקים מראה טבעי. חשוב לציין כי רפואת השיניים האסתטית היא אחד מהתחומים המייחדים את המומחים בשיקום פה, שכן, מומחים אלה עברו הכשרה מיוחדת בתחום. המומחה בשיקום הפה משמש כ"אדריכל" של הטיפול הדנטלי היות והוא הסמכות המקצועית המובילה את הטיפולים הדנטליים .

במיוחד לחופש הגדול ולקיץ: קו חירום פתוח לבני נוער ולהורים מודאגים לאיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית

במיוחד לחופש הגדול ולקיץ:
קו חירום פתוח לבני נוער ולהורים מודאגים לאיגוד הישראלי

זאת לאור עשרות פניות לאיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית, בימים האחרונים, של בני נוער והורים מודאגים ומבולבלים שבנותיהם ובניהם רוצים לעבור בחופש הגדול הקיץ ניתוחים פלסטיים.
האיגוד מדווח כי הלהיטים הקיץ בתחום: ניתוחי הגדלה או הקטנת חזה לנערות, וניתוחי אף ואוזניים לנערים וגם לנערות.

הרופא אף אוזן גרון שלי אמר לבת שלי שהוא יכול לעשות לה גם ניתוח אף וגם להגדיל לה את ההזה זה יכול להיות? האם הרופא שהילד שלי רוצה לעשות אצלו את הניתוח הוא אכן מוסמך לעשות את הניתוח? מה התעודות של הרופא המנתח שבתי בחרה לעבור אצלו ניתוח חזה? האם רופא עור יכול לעשות גם ניתוח פלסטי? אלו רק מקצת השאלות המביכות מתוך עשרות שאלות כאלו ואחרות המציפות בימים האחרונים את מזכירות האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית.
לאור זאת החליט האיגוד "לעשות סדר בבלאגן" בקרב בני הנוער והוריהם ולפתוח מהיום קו חירום מיוחד עד סוף החופש הגדול למתן מענה לשאלות אלו ואחרות לבני נוער ולהוריהם המודאגים והמבולבלים.

האיגוד, היינו הגוף המקצועי היחידי והרשמי המוכר בישראל למקצוע זה והמאגד בתוכו רשימה של 130 רופאים ומנתחים חברי האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית. רופאים ומנתחים אלה עברו הכשרה מקצועית המאושרת ע"י המועצה המדעית וההסתדרות הרפואית בישראל.

בראשות האיגוד עומד פרופ' ירון הר - שי מנהל המחלקה לכירורגיה פלסטית בביה"ח כרמל בחיפה.
מספר הטלפון של קו החירום הפתוח של מזכירות האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית: 03-5303114

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום