גיל הזהב: אפליקציה נגד נפילות

(0)
לדרג

אפליקציה חדשה לצמצום גורמי הסיכון לנפילות של בני הגיל השלישי, ממפה את הסכנות בבית הקשיש ומנחה כיצד לסלקן. בפיתוח השתתפו בני נוער מתנדבים

מאת: מערכת zap doctors

אפליקציה חדשה, Milbat Home, שניתן להוריד חינם, תסייע לשמור על בטיחותם של בני הגיל השלישי ולצמצם את גורמי הסיכון לנפילות. כך לפי היוזמת, עמותת מילבת, הפועלת במטרה לשפר את איכות חייהם של המבוגרים ובעלי המוגבלויות.

נפילות בגיל השלישי הן בעיה עולמית חמורה. שליש מבני 65 ומעלה ומחצית מבני 80 ומעלה נופלים לפחות פעם בשנה, כך לפי נתוני משרד הבריאות ונתונים עולמיים של המרכז לבקרת מחלות ומניעתן האמריקאי. מנתונים שאספה מילבת עולה עוד, כי מחצית מנפילות בני הגיל השלישי מתרחשות בתוך הבית, וקרוב לשליש מהנפילות מסתיימות בחבלה בדרגת חומרה בינונית עד קשה.

למעשה, נפילות מהוות את הגורם השישי למוות אצל קשישים. עלות הטיפול הרפואי בישראל למבוגרים מעל גיל 65 לאחר נפילה היא 2 מיליארד שקלים בשנה, סכום עתק שאותו ניתן למזער על ידי צמצום הסיכון.

אפליקציית Milbat Home מיועדת לאנשים בסביבתו של הקשיש, בני משפחה (ילדים ונכדים), מטפלים, צוותים רפואיים וכדומה. היא מאפשרת לבדוק את כל האזורים בבית הקשיש, לאתר את גורמי הסכנה לנפילה ולקבל מידע מקצועי כיצד לטפל בהם. המידע שמותאם אישית לכל משתמש מתקבל באמצעות דו"ח אוטומטי המסביר כיצד יש לטפל בכל אחד מגורמי הסיכון שאותרו, וכולל מפה אינטראקטיבית עם כל החנויות הסמוכות שבהן ניתן להשיג את אביזרי העזר הנדרשים.

"בפיתוח האפליקציה היו מעורבים בני נוער מתנדבים במסגרת המיזם החינוכי I4G של חברת מיקרוסופט. האפליקציה היא ראשונה מסוגה בעולם ומעוררת עניין רב בקרב צוותים רפואיים וארגוני מתנדבים כדוגמת מגן דוד אדום, תנועות נוערו ורשויות מקומיות", מסרה יעל שקד-ברגמן, סמנכ"לית עמותת מילבת ויזמית.

אורי סגל, מנכ"ל החברה המפתחת iApps: "האפליקציה זמינה כעת בשפה העברית, אך כבר בימים אלה אנו עובדים על גרסאות נוספות בשפות אנגלית, רוסית וערבית".

בואו לדבר על זה בפורום גריאטריה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום