התרופה לאוסטיאופורוזיס: אושר

(0)
לדרג

נפש בריאה בגוף בריא: מחקר פיני חדש מצא כי נשים שמרוצות יותר מהחיים נהנות מצפיפות מינרלים בעצם גבוהה יותר; מנגד דיכאון מנבא אובדן עצם מוגבר

מאת: מערכת zap doctors

מחקר חדש מגלה כי לנשים מבוגרות המרוצות מחייהן צפיפות העצם טובה יותר, בהשוואה לנשים שאינן שבעות רצון. ממצאים אלו תומכים בטענה לפיה בריאות פסיכולוגית עשויה להשפיע על הבריאות הגופנית.

במסגרת המחקר, שפורסם לאחרונה בכתב העת Psychosomatic Medicine, ביקשו החוקרים לבחון אם קיים קשר בין שביעות רצון מהחיים לצפיפות המינרלים בעצם ואובדן עצם. כ-3,000 נשים מפינלנד שנולדו בין השנים 1932-1941 השיבו על שאלות שונות והשלימו בדיקת צפיפות עצם להערכת צפיפות המינרלים של עצם הירך בשנת 1999 (תחילת המחקר) ובשנת 2009 (מעקב). במהלך המעקב החוקרים עקבו אחר שביעות הרצון של הנשים עם בדיקות חוזרות. הנשים דיווחו על מצבן הבריאותי, אורח החיים והטיפול התרופתי שנטלו.

מהנתונים עולה כי חלה ירידה בצפיפות עצם הירך במהלך עשר שנות מעקב מ-880 ל-846 מ"ג לסמ"ר. מניתוח רב-משתנים עלה כי שביעות רצון מהחיים ושיפור בשביעות הרצון ניבאו הפחתת אובדן עצם, בעוד שאשפוז בשל דיכאון ניבא אובדן עצם מוגבר. השפעות אלו לא היו תלויות האחת בשניה.

הערכה קלה לביצוע של שביעות הרצון מהחיים עשויה לסייע בהערכת השפעות הזדקנות ומניעת אוסטיאופורוזיס, כותבים החוקרים, וגם לעודד בריאות בנשים לאחר מנופאוזה.


בואו לדבר על זה בפורום בעיות הורמונליות ומחלות עצם מטבוליות - אוסטיאופורוזיס.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום