חיסון מחוזק לשפעת עבור קשישים

(0)
לדרג

הקשישים נחשבים לאחת מאוכלוסיות הסיכון לשפעת, ולכן חשוב למצוא דרכים להגן עליהם; נמצא כי חיסון מחוזק מעניק יותר הגנה מפני שפעת וסיבוכיה

מאת: מערכת zap doctors

חיסון שפעת חדש לשיפור ההגנה על קשישים. קשישים הם אחת האוכלוסיית הפגיעות ביותר, שסיבוכי השפעת עלולים לגרום אצלם למחלות קשות עד מוות. כעת עולה ממחקר חדש כי חיסון במינון גבוה עשוי להביא לשיפור ההגנה מפני שפעת בקשישים.

לפי מחקר שפורסם לאחרונה בכתב העת New England Journal of Medicine, בקשישים השוהים במוסדות לטיפול ארוך טווח להם ניתן חיסון חי-מוחלש במינון גבוה כנגד שפעת במהלך עונות השפעת בשנים 2011-2012 ו-2012-2013 תועדה תגובה חיסונית משמעותית יותר לכל זני שפעת, בהשוואה לאלו שקיבלו את החיסון במינון הסטנדרטי.

מדגם המחקר כלל 205 משתתפים ממוסדות שונים לטיפול ארוך טווח, כאשר 187 משתתפים השלימו את המחקר. המשתתפים היו בגילאי 85 שנים ומעלה, כאשר הגיל הממוצע של המשתתפים במחקר עמד על 86.7 שנים.

החוקרים בחנו את היעילות של החיסון במינון גבוה שאושר בארצות הברית בשנת 2009, וערכו השוואה אל מול היעילות של חיסון חי-מוחלש במינון סטנדרטי. הם מדדו את הטיטר הממוצע (ריכוז הנוגדנים בדם) ושיעורי הופעת נוגדנים לאחר 30 ימים ו-180 ימים ממתן החיסון. המחקר לא בחן את מאפייני המחלה קלינית. מעבר לתגובת נוגדנים טובה יותר, החוקרים מצאו כי טיטר הנוגדנים בתגובה לחיסון במינון גבוה נותר מוגבר בין 30 ימים ו-180 ימים לאחר החיסון.

בואו לדבר על זה בפורום גריאטריה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום