תת תזונה מסוכן גם למלאים

(0)
לדרג

לפי מחקר ישראלי חדש, חולים בעלי עודף משקל עלולים גם הם לסבול מתת תזונה במהלך אשפוז ארוך. יותר מכך, חולים אלה בסיכון של פי 6 לתמותה

מאת: מערכת zap doctors

מחקר מפתיע: חלק מהחולים הסובלים מעודף משקל או השמנת יתר נתונים בעת אשפוז בבית החולים לסיכון גבוה לתת תזונה. כך לפי מחקר חדש שנערך במרכז הרפואי "וולפסון", ופורסם בכתב העת European Journal of Clinical Nutrition.

במחקר השתתפו 413 מאושפזים, מהם 243 בעודף משקל/השמנת יתר. נמצא כי כרבע מהם מצויים בסיכון מוגבר לתת-תזונה. הממצאים המפתיעים היו קשורים להכפלת משך האשפוז בקרב חולים בעלי עודף משקל/השמנת יתר. כמו כן, נמצא כי אנשים בעלי עודף משקל/השמנת יתר שבסיכון מוגבר לתת-תזונה, קיים סיכון פי 6 למוות בזמן האשפוז, ביחס לאנשים בעלי עודף משקל/השמנת יתר שלא בסיכון מוגבר לתת-תזונה. מחלות כמו סוכרת, מחלת לב ואי ספיקת כליות היו שכיחים יותר באוכלוסיית המלאים בתת תזונה, לעומת החולים בתת-תזונה שאינם סובלים מהשמנה.

פרופ' מונה בועז, מאוניברסיטת אריאל, מעורכי המחקר, מסבירה כי "למרות השכיחות של מגפת ההשמנה בעולם המערבי, מחקר זה חושף נתונים המציגים תת-אוכלוסייה בקרב בעלי עודף המשקל, שמתברר כי היא בסיכון לתת-תזונה. תת-אוכלוסייה זו של חולים בעודף משקל במקביל לסיכון גבוה לתת תזונה איננה שונה מכלל האוכלוסייה של החולים בתת-תזונה. משך האשפוז והסיכויים לתמותה באשפוז, גבוהים מאוד אצלם בהשוואה לחולים בתזונה נאותה".

בואו לדבר על זה בפורום סוכרת והשמנה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום