זיקנה: לחיות עד 150?

(0)
לדרג

לפי נתונים חדשים, בישראל אלפי קשישים בני 100 ומעלה. הסגולה לחיים ארוכים היא כנראה גנטית, נמצא כי קשישים אשכנזים מאריכים ימים יותר מהשאר

מאת: מערכת zap doctors

"עד 120", אנחנו מאחלים אחד לשני בימי הולדת, אבל אם לשפוט לפי מספר בני המאה ומעלה וכן על פי התחזיות המדעיות, 150 הוא הרף החדש שצריך לשאוף אליו.

לפי הנתונים שהוצגו לאחרונה בכנס בנושא הזדקנות שנערך בבית חולים רמב"ם, בישראל חיים כיום בין 2,000 ל-2,400 קשישים החברים במועדון האקסקלוסיבי של בני 100 ומעלה. לא הרחק מאחוריהם, אוכלוסיית בני ה-95 ומעלה, העומדת על כ-9,000 איש.

פרופ' ניר ברזילי, מנהל המכון לחקר ההזדקנות בקולג' לרפואה על שם אלברט איינשטיין בניו יורק, הנחשב לאחד מהמדענים המובילים בתחום, אמר בכנס כי למרות חשיבותם של מרכיבים סביבתיים שונים באורח חייו של האדם (תזונה, ספורט, הימנעות מעישון וכו'), המרכיב הסודי הוא בראש ובראשונה - הגנטיקה. הרצאתו של פרופ' ברזילי עסקה בתפקיד הגנים והסביבה באריכות חיים מופלגת. על פי אחד הנתונים שהציג, בישראל, כמו גם בארה"ב, מספר בני המאה ומעלה הגבוה ביותר נמצא בקרב יהודים אשכנזים. מנגד - בקרב האוכלוסייה הערבית נמצא שיעור נמוך של קשישים בגילאים אלו.

בינתיים, במטרה ללמוד את סוד מעניין הנעורים, עוקבים מדענים מכל העולם אחרי אוכלוסיה זו בניסיון להתחקות אחר המרכיבים לאריכות ימים, ולגלות איך להתמודד עם מחלות הזיקנה ולשפר את חייהם של הקשישים. באשר לתחזיות עתידיות בתחום ההזדקנות - יש מדענים הטוענים כי בעתיד נחיה גם עד גיל 300.

בואו לדבר על זה בפורום גריאטריה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום