טיפ שבועי: בחירת דיור מוגן

(0)
לדרג

לפני שמחליטים על דיור מוגן חשוב לבדוק את השירותים הרפואיים והמקצועיים הפועלים במקום. כך מומלץ לבחון את המקום המיועד

מאת: אורה קריב

קצב החיים, המדע ותוחלת החיים העולה מאפשרים היום מציאות שונה בכל הקשור לאיכות החיים בגיל השלישי. למעשה, קשה היום להצביע על הגיל הכרונולוגי שבו מתחילה הגדרת הגיל השלישי משום שמדובר בקבוצה גדולה של אנשים פעילים, אנרגטיים, בעלי חיי חברה מעשירים, המחפשים סביבה מוגנת שתאפשר להם המשך אורח חיים פעיל ובריא.

דיור מוגן ממלא את הצורך של אנשים בוגרים בחיים מלאים ופעילים במגוון תחומים בסביבה מוגנת וחמה ועם זאת חשוב לבדוק בטרם מחליטים על בית הדיור המוגן את השירותים הרפואיים והמקצועיים הפועלים במקום, והאם הם ערוכים לתת מענה לצרכים המשתנים עם הגיל המתקדם.

להלן טיפים לבחירת דיור מוגן:

חשוב לבדוק איוש במשך 24 שעות ביממה של צוות רפואי, הכולל רופאים ואחיות במרפאת המקום.

בדיקות תקופתיות - יש לבדוק כמה פעמים בשנה מתקיימות בדיקות תקופתיות לכל דייר לזיהוי בעיות מוקדם ככל האפשר. דיור מוגן המציע בדיקה תקופתית לפחות פעם בשנה מגביר את הסיכוי לזהות בעיות רפואיות מוקדמות ובכך להקדים את הטיפול המונע בהן.

חשוב לוודא כי כל קופות החולים מיוצגת בדיור המוגן, על מנת לדאוג לטיפול אישי של כל דייר אל מול קופת החולים בה הוא מטופל.

מומלץ לוודא כי בית הדיור המוגן מנוי על מוקד קריאת חירום כחלק מהשירות הרפואי הניתן לכל דייר.

כדאי לבדוק שבמקום יש אנשי צוות האחראים למימוש זכויותיו של כל דייר אל מול קופת החולים אליה הוא שייך מבחינת קניית תרופות מבתי המרקחת והבאתם בשליחות אישית לדיירים, הפנייה לבדיקות רפואיות וכן, שירות תוכנית השגחה צמודה לדיירים לוודא כי נטלו את תרופותיהם בזמן.

אורה קריב היא סמנכ"ל שיווק ברשת הדיור המוגן עד 120.

בואו לדבר על זה בפורום גריאטריה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום