קרוהן: פתאום המחלה נעלמה

(4)
לדרג

טיהור הגוף מפסולת שהצטברה בו, לצד מעבר לתזונה ולאורח חיים בריאים, הם תנאים מוקדמים ליכולתו של הגוף לרפא את עצמו. פרק מהספר "הבריאות בידיים שלך"

מאת: אנדריאס מוריץ

ג'ני הייתה רק בת 25 כשבאה אליי בגלל מחלת קרוהן, דלקת כרונית במערכת העיכול, במצב מתקדם. היא סבלה מפגיעה במערכת העיכול עם בצקת של דופנות המעי, שגרמה לחסימה חלקית של חלל המעיים. נאמר לה שמצבה בלתי הפיך ושבסופו של דבר יגרום למותה. ג'ני הייתה בדרך לחנק פנימי. למרות הטיפולים השונים שקיבלה משככי כאבים, אנטיביוטיקה ותרופות חזקות נוגדות דלקת, כולל קורטיזון החמיר מצבה בהדרגה. מאחר שלא הראתה כל סימני שיפור, הגדילו הרופאים שלה את מינון התרופות בקביעות. פניה וגופה היו מכוסים בכתמים שגירדה עד לכדי דימום בשעות הלילה. היא סבלה גם מתסמינים אחרים, כולל כאבי מחזור חזקים, כאבי ראש ומיחושים קשים באזור הגב התחתון.

לרפא את מחלת הקרוהן
לרפא את מחלת הקרוהן

הבעיה: הרגלי אכילה גרועים

אחרי שבדקתי את ג'ני בשיטת האיורוודה קריאת הדופק, אבחון באמצעות קשתית העין (אירידיולוגיה) והאזנה להיסטוריה הרפואית שלה אמרתי לה שהבעיות במעיה נגרמו בגלל הרגלי האכילה שלה. ג'ני צרכה בקביעות מזונות ומשקאות יוצרי חומצה, שגירו בצורה קשה את חיפוי המעיים וגרמו להיווצרות אבנים במרה ובתעלות המרה (ראו פרק 3 לפרטים).

בנוסף, תרופות המרשם החזקות שנטלה כל יום, הפריעו לניסיונות גופה להשתחרר בעצמו ממזונות מזיקים, לא מעוכלים, שהצטברו בו. פרט לפגיעה במערכת החיסונית, סילקו התרכובות הרעילות שקיבלה כמויות גדולות של מינרלים ומים מהרקמות והתאים שלה. כל התרופות האלה מש?תנות, ואם הגוף אינו מקבל כמות מספקת של מים, שהם האמצעי העיקרי להובלת רעלים ולריפוי, הוא עומד בפני משבר, כלומר התייבשות.

ההצטברות החמורה של רעלים ופסולת בכבד ובמעיים וההתייבשות הכללית של גופה גרמו לרוב החולאים הכרוניים של ג'ני, כולל הכאבים בראשה, בגבה ובחלק התחתון של בטנה. התרופות הביאו לגודש רעלים וחיידקים מזיקים במעיה, משום שחיסלו שם כמעט לגמרי אוכלוסייה שלמה של חיידקים ידידותיים, פרוביוטיים. מאחר שהייתה אדם צעיר ומלא חיים ואהבה את חיי הלילה, לא ישנה הרבה. הרגלי השינה הלא קבועים שלה, ועייפות כרונית שנגרמה לה בשל כך, הקשו על מערכת העיכול שלה להתמודד עם כל סוג שהוא של מזון, והדבר הגביר עוד יותר את הרעילות במעיה.

שינוי אורח החיים וטיהור הגוף

הצעתי לה סדרה של הליכי טיהור והוספת נוזלים, יחד עם תזונה שתאמה לטיפוס הגוף הטבעי שלה ולמצבה הכללי. הוספתי גם כמה שינויים באורח החיים שלה, שיעזרו באיזון המקצבים הביולוגיים של גופה. בנוסף ייעצתי לה לעבור כמה מפגשים לניקוי רגשי, שיעזרו לה להתמודד עם דפוסי הפחד וחוסר הביטחון, שליוו אותה מילדותה המוקדמת.

בדיקה שעברה אצל הרופא שלה, חודש אחר כך, גילתה שהמחלה "נעלמה", וכך גם כל בעיות העור שלה ושאר התסמינים. 12 שנים אחר כך היא עדיין בריאה ומלאת חיים. כעת היא נשואה ויש לה שני ילדים נפלאים, בריאים.

ממקרה זה ומדומים לו רכשתי הבנה פשוטה בשיטת ריפוי שניתן ליישם כמעט על כל מחלה. סיכמתי את הדברים כך: "תסמיני מחלה אינם יכולים להיות הגורם לה; הם התוצאה שלה. לכן, אי אפשר לרפא מחלה על ידי חיסול התסמינים שלה. הדרך היעילה ביותר להתמודדות איתה היא סילוק גורמים מדללי אנרגיה, שעלולים להפריע למאמציו הבלתי פוסקים של הגוף לשוב למצב האיזון הטבעי שלו.

"אכילת יתר, תזונה גרועה, מחסור בשינה, הימנעות משתיית מים טריים בכמות מספקת, שימוש בתרופות מרשם וחומרים ממריצים וכן הלאה, כל אלה מרוקנים את מאגרי האנרגיה של הגוף וגורמים לו להיות פגיע למשבר רעילות, שכרוכות בו דלקות בקטריאליות (חיידקיות), ויראליות או פטרייתיות. מצד שני, טיהור הגוף מפסולת שהצטברה בו, ומעבר לתזונה ולאורח חיים בריא, הם תנאים מוקדמים ליכולתו של הגוף לרפא את עצמו".

מתוך הספר "הבריאות בידיים שלך", הוצאת פוקוס, שנת 2012, 530 עמודים. מחיר מומלץ: 128 שקל.

בואו לדבר על זה בפורום אלרגיה ואסתמה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום