עצירות בילדים? נסו סיבים תזונתיים

(0)
לדרג

אם חשבתם לנסות פרוביוטיקה, טיפול התנהגותי או טיפול אלטרנטיבי כלשהו, חשבו שוב. בסקירת ספרות מקיפה נמצא כי רק הסיבים יעילים כמו טיפול התרופתי

מאת: מערכת zap doctors

עצירות היא תלונה שכיחה בקרב ילדים וכ-3% מהילדים בעולם המערבי סובלים מעצירות כרונית. התופעה גורמת סבל רב לילדים והוריהם, ומלווה לעתים בכאבי בטן, בחילות ובריחת צואה.

עם זאת, למרות ההיצע הרחב של טיפולים לא תרופתיים לילדים, קיים מעט מאוד מידע מבוסס לגבי יעילותם של פרוביוטיקה, סיבים תזונתיים, טיפול התנהגותי, טיפולים אלטרנטיביים וטיפולי תנועה שונים. ממאמר שפורסם לאחרונה בכתב העת Pediatrics, עולה למרבה הצער כי רק הסיבים התזונתיים עשויים להקל על עצירות אצל הילד. כל שאר הטיפולים הלא תרופתיים נמצאו כלא יעילים או טרם נבדקו במחקרים.

במסגרת העבודה סקרו חוקרים מהולנד את כל המחקרים האקראיים המבוקרים בנושא הטיפול בעצירות שנעשו בילדים, בתנאי שבכל קבוצה היו מעל 10 ילדים. מתוך כלל המחקרים היו 9 מאמרים שעונים לקריטריונים, בהם מחקרים גדולים שכללו 640 ילדים.

בשניים מהמחקרים הוכח כי סיבים תזונתיים משפרים תסמיני עצירות בצורה מובהקת יחסית למתן פלצבו (טיפול דמה למטרות ביקורת בלבד). לא היה הבדל בין היעילות של סיבים תזונתיים לטיפול בתרופות המכילות לקטולוז.

בניגוד למה שנהוג לחשוב, שתייה מוגברת של נוזלים (עלייה ב-50% בצריכת הנוזלים היומית) לא השפיעה כלל על תסמיני העצירות בשניים מהמחקרים. בשלושה מחקרים נוספים נמצא כי פרהביוטיקה ופרוביוטיקה לא גרמו להבדל בשיעורי ההחלמה. בנוסף לא נמצאו טיפולים קוגניטיביים התנהגותיים, אשר גרמו לשיפור בתסמיני העצירות בילדים. כמו כן לא נמצאו מחקרים שבדקו את היעילות של רפואה אלטרנטיבית באוכלוסיית ילדים זו.

לכתבות נוספות והרשמה לאתר ללא תשלום - לחצו כאן.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום עצירות בתינוקות, ילדים ונוער
פורום חום אצל תינוקות

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום