מניעת סרטן שחלה: בעקבות ג'ולי

(0)
לדרג

השחקנית אנג'לינה ג'ולי, שעברה כריתת שד מניעתית, התוודתה כי עברה לאחרונה כריתת שחלות וחצוצרות, בשל מות אמה מהמחלה; ג'ולי: לא אוכל ללדת יותר

מאת: מערכת zap doctors

השחקנית אנג'לינה ג'ולי עברה כריתת שחלות וחצוצות, בעקבות סמנים העלולים להצביע על התפתחות מוקדמת של סרטן השחלות. על הצעד הגורלי, שימנע ממנה להיכנס להריון, סיפרה היום (ג') בטור נוגע ללב בניו יורק טיימס.

"אני מניחה שהרגשתי מה שאלפי נשים אחרות מרגישות", כתבה האם לשישה, "אמרתי לעצמי להישאר רגועה, להיות חזקה, שאין שום סיבה שלא אראה את הילדים שלי מתבגרים, ולא אפגוש את הנכדים שלי". עם קבלת תוצאות הבדיקה יצרה קשר עם הבעל בראד פיט, שהיה בדרכו לצרפת, והודיעה לו על התוצאות.

לג'ולי היסטוריה משפחתית ארוכה של סרטן גניקולוגי, אמה, דודתה וסבתה סבלו ממחלות שונות ולא שרדו. האם מתה מסרטן השחלה. ג'ולי עברה כריתת שד מניעתית בעקבות נשאות גן BRCA, המגביר את הסיכון לסרטן השד. למרות ההחלטה שלה לבחור בסכין המנתחים, ג'ולי מדגישה בטור שכתבה כי חשוב שנשים יהיו מודעות לכל החלופות האפשריות לניתוח.

היא עצמה עברה ניתוח לפרסקופי בעקבות גידול קטן באחת החצוצרות, שהוגדר כטרום סרטני. אף שמשמעות כריתת חצוצרות ושחלות היא אי יכולת להיכנס להריון, ג'ולי לא הסירה את רחמה. היא תקבל טיפול הורמונלי תומך, אך למעשה היא נכנסה לתקופת מנופאוזה (הפסקת הווסת). "אני לא אוכל ללדת עוד ילדים, ואני מצפה לשינויים פיזיים מסוימים, אבל אני מרגישה הקלה גדולה לגבי העתיד", הודתה. ג'ולי שמודעת להשפעה העצומה שלה על נשים אחרות ברחבי העולם, ציינה כי יש נשים שבמצב קשה יותר, וכדאי לבדוק אם יש אופציות ניתוחיות שיכולות לשמור על השחלות. "צריך ללמוד על האפשרויות, ידע הוא כוח, צריך לקחת שליטה על נושאי הבריאות".

"כדאי לבצע כריתה מניעתית אחרי הלידות"

אנגלינה גולי היא נשאית של מוטציה בגן BRCA. נשאיות של אחת המוטציות נמצאות בסיכון יתר לפתח סרטן שד ו/או שחלות. הסיכון לפתח סרטן שד במהלך החיים מגיע בקרב הנשאיות עד 60% ולפתח סרטן שחלות עד 30%", מסביר דר מריו ביינר, מומחה בגינקואונקולוגיה וכירורגיה גינקולוגית מהמרכז הרפואי שיבא ואסותא רמת החייל. "בישראל, מוטציות אלו שכיחות בעיקר בנשים יהודיות אשכנזיות. כ-2.5% מהאוכלוסייה הכללית וכ-30% מהנשים שחלו בסרטן שחלות נושאות את אחת המוטציות. ההמלצה לנשים שנושאות את המוטציה היא לבצע כריתת שחלות וחצוצרות מונעת בגיל 35-40 עם תום תכנון המשפחה.

בואו לדבר על זה בפורום סרטן השחלה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום