פגיעה באיש צוות פסיכיאטרי

(0)
לדרג

חולה המאושפז בבית חולים פסכיאטרי בשער מנשה בעט בראשו של איש צוות וגרם לו זעזוע מוח. בעקבות המקרה, יקיימו מחר עובדי בית החולים שביתת מחאה

מאת: מערכת zap doctors

חולה המאושפז במחלקה לביטחון מירבי בבית החולים הפסיכיאטרי שער מנשה פגע אתמול (א') פגיעה פיזית קשה בעובד סיעודי בבית החולים וגרם לו חבלות קשות וכנראה זעזוע מוח.

העובד הסיעודי פונה למיון של בית החולים הלל יפה, כשהוא מקיא, עם חשש לזעזוע מוח ופגיעות גופניות נוספות.

מדובר בחולה בן 30, אשר הגיע ביום רביעי האחרון לאשפוז במחלקה לביטחון מירבי בבית החולים הפסיכיאטרי שער מנשה, לאחר גילויי אלימות ופגיעה פיזית באחות בבית החולים הקודם בו שהה: באר יעקב.

אתמול, בזמן הארוחה בחדר האוכל, פגע בחולה אחר. צוות בית החולים, שמנה 6 עובדים סיעודיים, ביקש לקשור אותו על מנת לתת לו טיפול מונע לעצירת התקף הזעם והאלימות שלו. החולה הצליח להכות בצורה אלימה את אחד מעובדי הצוות ובעט בראשו בברוטאליות. שאר אנשי הצוות הצליחו להשתלט על החולה המתפרע ולהגביל אותו מכנית. העובד שנפגע, פונה, כאמור, לבית החולים הלל יפה באמצעות אמבולנס כאשר הוא מטושטש ומקיא.

עובדי בית החולים החליטו בתיאום ואישור הסתדרות אחיות ומנמ"ש (עובדי משק ועובדים רפואיים אחרים) לשבות ביום שלישי הקרוב 20.06.17 שביתת מחאה בת חצי יום כדי להביע את מצוקתם .

משרד הבריאות מסר כי הוא מצר על הפגיעה באיש הצוות ומביע הערכה רבה לצוותי החטיבה לביטחון מירבי על ההתמודדות היומיומית עם מורכבות החולים המאושפזים בחטיבה. יעשה כל מאמץ לשמירה על בטחון הצוותים והמטופלים בחטיבה .

לאחרונה הקים משרד הבריאות ועדה מקצועית מיוחדת שתבחן מחדש את הטיפול בפסיכיאטרים המאושפזים בבידוד ממושך בבית החולים הפסיכיאטרי שער מנשה. בוועדה, שמונתה על ידי משרד הבריאות, חברים מנהלי בתי חולים פסיכיאטריים, רופאים פסיכיאטרים ומטפלים נוספים. הוועדה אמורה לבדוק דרכי התערבות חדשות למען החולים, הנחשבים למורכבים ביותר במערכת הפסיכיאטרית, ואף לדון באפשרות של סיום אשפוזם בבידוד והעברתם למחלקה או לבתי חולים אחרים.

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב אמר כי הוא תומך באופן מוחלט בצוות הרפואי של בית החולים שעומד בקו הראשון של העשייה היום יומית במערכת הבריאות והוא עושה זאת בקושי רב ובנחישות. "יש פה מערכת שלמרות כל המתקפה שהיא חוותה ולמרות הקושי יש בה אנשים נפלאים שרוצים להמשיך את העשייה ולפתור את הבעיות הקיימות בה". בר סימן טוב הוסיף: "המשאבים שאנחנו מקצים הם רחוקים מאוד מלהספיק, אבל אנחנו נמשיך להקצות, החוסר במערכת נוצר על פני הרבה מאוד שנים במערכת בריאות הנפש והבעיות שם קשות, אבל הדו"ח האמיץ שהוגש על ידי הוועדה לצמצום ההגבלות בקשירות וכן הצוות המיוחד שמיננו מעידים על המשקל הרב שאנחנו מייחסים למערכת בריאות הנפש ".

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום