סיגריה אלקטרונית: קושי בגמילה

(0)
לדרג

לפי מחקר חדש, שנערך בקרב מעשנים אמריקאים שהשתמשו בסיגריה אלקטרונית, הסיכוי להיגמל מעישון סיגריות רגילות למשך 30 יום ויותר היה נמוך ב-59%

מאת: מערכת zap doctors

בניגוד למה שהיה ניתן אולי לחשוב, השימוש בסיגריה אלקטרונית פוגע במאמצים להפסקת העישון. כך עולה ממחקר חדש שנערך לאחרונה על ידי חוקרים מאוניברסיטת סן דייגו בקליפורניה, ארצות הברית.

במחקר, שיפורסם במהדורת יוני של כתב העת American Journal of Public Health, ביקשו החוקרים לבדוק האם למעשנים שהשתמשו בסיגריה אלקטרונית היה סיכוי גבוה יותר להיגמל מעישון לאחר שנה, זאת לעומת מעשנים שמעולם לא השתמשו בסיגריה אלקטרונית.

במחקר השתתפו 1,000 נשים וגברים מקליפורניה שמעשנים סיגריות רגילות בתדירות יומית או שבועית. כולם מילאו שאלון על נתונים סוציו-דמוגרפיים, הרגלי עישון של סיגריות רגילות ושימוש בסיגריות אלקטרוניות. 24% מסך המשתתפים הצהירו כי השתמשו בסיגריה אלקטרונית בעבר; 36% הצהירו שאולי ישתמשו בה בעתיד; 31% הצהירו שלא השתמשו בעבר בסיגריה אלקטרונית ולעולם לא ישתמשו בעתיד, ו-9% הצהירו כי מעולם לא שמעו על סיגריה אלקטרונית. החוקרים עקבו אחר הנחקרים בשתי נקודות זמן בהפרש של שנה, בהן נשאלו הנחקרים בנוגע לשימוש בסיגריות אלקטרוניות, וכן לגבי הפחתה בעישון הסיגריות הרגילות וניסיונות להפסקת עישון.

לאחר שקלול נתונים הכוללים רמת התמכרות לניקוטין, הרגלי עישון וכוונות לגמילה מעישון, עולה מהממצאים כי למעשנים שהשתמשו בסיגריה אלקטרונית היה סיכוי נמוך ב-49% להפחית ב-20% את צריכת הסיגריות במהלך שנת המעקב, זאת בהשוואה למעשנים שמעולם לא השתמשו בסיגריה האלקטרונית.

כמו כן, הממצאים הראו כי בקרב מעשנים שהשתמשו בסיגריה אלקטרונית, הסיכוי להיגמל, במהלך שנת המעקב, מעישון סיגריות רגילות למשך 30 יום ויותר היה נמוך ב-59%, בהשוואה למעשנים שמעולם לא התנסו בסיגריה אלקטרונית. לא נמצאו ממצאים סטטיסטיים משמעותיים בנוגע לשתי קבוצות המשתתפים שהצהירו כי אולי ישתמשו בסיגריה אלקטרונית בעתיד, ואלו שמעולם לא שמעו על סיגריה אלקטרונית.

לדברי החוקרים, מעשנים שעישנו סיגריות רגילות והשתמשו גם בסיגריות אלקטרוניות עלולים לחוות קושי משמעותי רב יותר בגמילה מעישון, לעומת מעשנים שלא השתמשו בסיגריות אלקטרוניות ומציעים להמשיך לחקור את הנושא.

באדיבות מרכז המידע של האגודה למלחמה בסרטן

בואו לדבר על זה בפורום התמכרות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום