הסוף לעישון באיצטדיונים

(0)
לדרג

התיקון לחוק עבר בקריאה ראשונה: אין לעשן במתקני ספורט, אלא בחלקים המוקצים לכך, כשמספר המושבים המוקצים למעשנים לא יעלה על רבע מכלל המושבים

מאת: מערכת zap doctors

העישון במתקני ספורט ייאסר בקרוב, למעט בשני אזורים נפרדים של מושבים שהוקצו לעישון בידי הנהלת המתקן וחדר עישון שיפעל בזמן הפסקות בלבד. כך על פי התיקון להצעת חוק למניעת העישון במקומות ציבוריים שאושרה אתמול (ב') על ידי מליאת הכנסת.

על פי ההצעה, מספר המושבים המוקצים למעשנים לא יעלה על 25% ממספר המושבים במתקן כולו, ושטח חדר העישון לא יעלה על רבע מהשטח שהוקצה לציבור להמתנה בהפסקות. החדר יכלול סידורי אוורור תקינים והעישון בו לא יגרום למטרד בחלקים אחרים של המקום.

"מטרתה של הצעת חוק זו היא למנוע סבל מצד הצופים במשחקי ספורט. החוק הקיים למניעת העישון במקומות ציבוריים והחשיפה לעישון, התשמ"ג1983, איננו אוסר על עישון ביציעי מגרשי ספורט, על אף העובדה שיש בכך כדי לגרום לסבל רב מצד השוהים במגרשים. על כן, מוצע לאסור עישון גם במקומות אלו ובכך למנוע עישון פסיבי, הפוגע בבריאות של הצופים הנמצאים במקומות אלו".

יוזמת החוק ח"כ עדי קול (יש עתיד) הוסיפה כי הצעת החוק הזו הגיע אליה בעקבות פניות של הציבור. "פנו אלי משפחות והורים לילדים שטענו שהם לא יכולים ללכת למשחקים. ברחבי העולם לא מעשנים באצטדיונים. על פי ההצעה בזמן קניית הכרטיס ניתן יהיה לבחור אם לשבת ביציע המעשנים או היציע שבו אסור לעשן".

ח"כ רובי ריבלין (הליכוד ביתנו): במשך שנים הייתי אוהד כדורגל וגם מעשן כבד ביותר. כאשר קיבלתי הרעלת ניקוטין בדיונים על התקציב, הפסקתי לעשן. מאז שאני לא מעשן אני רץ בשדות כבן עשרים. איזה חיים נפלאים הם חיים ללא עישון. אחד הדברים הקשים שאדם שנגמל מעישון זה לעשן באופן פסיבי. היציע של המעשנים צריך להיות מבודד ושלא יפריע לאלה שאינם מעשנים.

23 ח"כים תמכו בהצעה ואחד התנגד. ההצעה הועברה לוועדת העבודה הרווחה והבריאות להכנה לקריאה שנייה ושלישית.

בואו לדבר על זה בפורום ייעוץ טלפוני לגמילה מעישון.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום