קצבת נכות לילדים פגועי נפש

(0)
לדרג

הוועדה לזכויות הילד בכנסת דורשת מהביטוח הלאומי וממשרד האוצר לשלם גמלת נכות לילדים המאושפזים אשפוז פסיכיאטרי, כפי שמקבלים נכים שמחלתם פיזית

מאת: מערכת zap doctors

יש להעניק לילדים המאושפזים באשפוז פסיכיאטרי גמלת נכות כפי שמקבלים בני גילם הסובלים ממחלות פיזיות. דרישה זו יצאה היום (ב') מהכנסת, בדיון שהתקיים בוועדה לזכויות הילד.

"עמדת הביטוח הלאומי, משרד הרווחה ומשרד הבריאות היא שיש להכיל על ילדים זכאי גמלת נכה המאושפזים באשפוז פסיכיאטרי את אותם כללים החלים על ילדים זכאי גמלת נכות שמחלתם פיזית", אמר יו"ר הוועדה לזכויות הילד זבולון אורלב (הבית היהודי).

"הוועדה לזכויות הילד דורשת שהביטוח הלאומי והאוצר יסדירו את העניין לאלתר. קיפוחם הבוטה של ילדים זכאי גמלת נכות המאושפזים אשפוז פסיכיאטרי הוא ירושה היסטורית מתקופות שבהן התפיסה לגבי נפגעי נפש הייתה שונה לחלוטין ומקומה לא בימינו".

ד"ר יצחק קדמן, מנכ"ל המועצה לשלום הילד, הביא דוגמה קיצונית: "שתי חולות אנורקסיה, אחת אושפזה במחלקה לבריאות הנפש, והשנייה במחלקה להפרעות אכילה, מהאחת תישלל קצבת הילד הנכה ומהשנייה לא".

לימור לוריה, מנהלת אגף הילד הנכה בביטוח הלאומי הסבירה כי בעבר ההנחה הייתה שהוריו של ילד פגוע נפש אינם מעורבים בטיפול, וכיום מבינים שלא נכון להבחין בין ילד פגוע נפש לילד נכה פיזית.

הדיון התקיים על רקע הצעת הביטוח הלאומי לתיקון תקנות ילד נכה (התש"ע 2010), שאפליית ילדים נפגעי הנפש היא חלק ממנה, כך מהודעת הוועדה. ההצעה כוללת קבוצות ילדים נוספות ועלותה 20 מיליון שקל, כאשר גובה הגמלה לילד נכה עומד כיום על 2,416 שקל.

מועצת המוסד לביטוח לאומי קיבלה החלטה לאשר את התיקון, אבל התגלעה מחלוקת תקציבית. "בכל מינהל יש באגים וזה בלתי נמנע", אמר ח"כ אורלב, "המבחן הוא כיצד המערכת מתקנת את עצמה, ובאיזו מהירות ונחישות הם ישנו את העוול שגם בעיניהם דורש תיקון מיידי".

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

מימוש זכויות רפואיות
פסיכיאטריה

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום