נוגדי דיכאון לא יעילים לדו קוטביים

(0)
לדרג

מטה אנליזה: נוגדי דיכאון אינם יעילים יותר מפלסבו או מתרופות אחרות לטיפול בדיכאון דו קוטבי חד. הממצא החדש סותר מחקרים קודמים

מאת: ד"ר עמית עקירוב

מתוצאות מטה אנליזה חדשה עולה כי נוגדי דיכאון בטוחים לשימוש בטיפול חד כנגד דיכאון, בחולים עם הפרעה דו קוטבית, אך ייתכן כי אינם יעילים במצבים אלו.

לדברי החוקרים, מהממצאים עולה כי לתרופות נוגדות דיכאון אין תועלת רבה בטיפול בדיכאון דו קוטבי. המידע חשוב במיוחד לאור העדויות התומכות ביעילות של מייצבי מצב רוח ותרופות אנטי פסיכוטיות אטיפיות לטיפול בדיכאון דו קוטבי חד וכטיפול אחזקה ארוך טווח.

אחת החששות עקב טיפול נוגד דיכאון בחולים דו קוטביים הוא הסיכון במעבר למצב מאניה. חשש נוסף הוא מהחמרה בחומרת המחלה עם הגדלת תדירות התנודות בין מאניה ודיכאון.

בעוד שמטה אנליזה משנת 2004, שכללה 12 מחקרים אקראיים ומבוקרים, מצאה כי נוגדי דיכאון הם בטוחים ויעילים לטיפול בדיכאון דו קוטבי חד, מחקרים מאוחרים יותר הדגימו תועלת פחותה. החוקרים בחנו שישה מחקרים עם 2,373 משתתפים, שנמשכו 4-16 שבועות.

נוגדי דיכאון לא נמצאו יעילים יותר מפלסבו או תרופות פעילות אחרות לטיפול בדיכאון דו קוטבי חד. התרופות לא הביאו לעלייה בסיכון למעבר מדיכאון למאניה.

לאור מגבלות המחקרים שנכללו בסקירה, החוקרים מדגישים כי הסקירה אינה חד משמעית וקוראים לערוך מחקרים נוספים בנושא.

הידיעה בשיתוף doctors ו-e-Med.

בואו לדבר על זה בפורום דיכאון וכאב.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום