משחקי וידיאו: אפשר לרזות מזה

(0)
לדרג

משחקי מחשב, שבהם נדרש השחקן לרקוד או לעסוק בספורט, יכולים להועיל לשריפת קלוריות. הצרה מתחילה כשיש נשנושים בהישג יד, משום שהרעב דווקא מתגבר

מאת: ד"ר עמית עקירוב

בהמשך למחקרים רבים שהצביעו על כך שצפייה בטלוויזיה ומשחקי וידיאו מגדילים את כמות האוכל שאנו צורכים, מתפרסם כעת מחקר, לפיו משחקי וידיאו פעילים עשויים לסייע בשריפת קלוריות. זאת, כמה מפתיע, רק אם מרחיקים את האוכל מהישג ידם של השחקנים.

במחקר שפורסם לאחרונה בכתב העת The American Journal of Clinical Nutrition השתתפו 120 שחקנים בני 18-35, שחולקו באקראי לשלוש קבוצות: חלקם התבקשו לצפות בטלוויזיה, אחרים לשחק במשחקי וידיאו בישיבה ואחרים לשחק במשחקים פעילים. המשתתפים התבקשו לאכול שעתיים לפני מועד הארוחה המתוכנן, לתעד את רמת התיאבון שלהם לפני הפעילות ולאחר מכן לצפות בטלוויזיה או לשחק במשחקי וידיאו במשך שעה.

המשתתפים יכלו לצפות בתוכניות דוגמת 30 Rock ו"המשרד", או לשחק במשחקים כמו Street Fighter IV או Dance Dance Revolution: Universe 2. בהישג ידם היו חטיפים כמו - שוקולד, צ'יפס, פירות יבשים, אגוזים ומשקאות קלים שונים.

החוקרים שיערו כי המשתתפים יצרכו כמויות אוכל קטנות יותר בזמן משחקי וידיאו פעילים, מאחר שבכל זאת קשה לאכול בזמן שאוחזים בשלט ועסוקים. להפתעתם, גילו שמי שבילו את הזמן בריקוד, במשחקי הוקי ותיפוף אמנם שרפו קלוריות, אך גם צרכו 376 קלוריות יותר מששרפו, זאת בהשוואה לעודף של 650 קלוריות בקבוצות הלא-פעילות. כצפוי, אלו ששיחקו במשחקי וידיאו שמשחקים בישיבה אכלו את הכמות הגדולה ביותר, 747 קלוריות בממוצע בשעה, אלו ששיחקו במשחקים פעילים אכלו מעט פחות, 553 קלוריות בממוצע. גברים נטו לאכול יותר מנשים, אך חלק מהגברים צרכו עודף קלוריות של 1,000 קלוריות כאשר שיחקו במשחקי וידיאו שמשחקים בישיבה. שחקנים מנוסים יותר לא אכלו יותר מאלו שהיו מנוסים פחות במשחקי וידיאו. ההמלצה של החוקרים היא להרחיק את האוכל מהישג יד ולהימנע מהנחת אוכל על הכורסה, מאחר שתוך עשר דקות הוא ייעלם.

בואו לדבר על זה בפורום אימון, כושר גופני ותזונה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום