חנוכה: חג האורות והקלוריות

(1)
לדרג

במהלך חג החנוכה הישראלי מעלה בממוצע כ-2 ק"ג. מה הפיתרון? להירשם בהקדם לחוג התעמלות ולהסתפק בסופגניה אחת

מאת: סיגל פרישמן

חנוכה הוא חג חורפי וביתי; שני אלה הם מרכיבים בעייתיים כשחושבים על ירידה במשקל. בחורף אנו נמצאים יותר זמן בבית, מהסיבה שלא מתחשק לצאת החוצה כשקר ורטוב, ומכיוון שכך, נטייתנו היא לחפש משהו "מעניין" במטבח. אנו אוכלים יותר ומוציאים פחות אנרגיה. במהלך חג החנוכה הישראלי מעלה בממוצע כ-2 ק"ג.

כד השמן הקטן שהספיק להדלקת המנורה למשך שמונה ימים באורח נס, גזר עלינו לאכול מאכלים המטוגנים בשמן במשך שמונה ימים. סופגניה ממוצעת מכילה 500-600 קלוריות ולביבה ממוצעת מכילה 150-200 קלוריות.

צמצום צריכת הקלוריות

ההמלצות לרוב הן לבחור סופגניה אחת בכל ימי החג, להתענג עליה ולזכור שלכל השאר יש טעם דומה וקלוריות רבות.

^^להלן עצות לחג:^^

להדלקת הנרות ניתן להכין פשטידת ירקות, לביבות אפויות של ירקות, מרק ירקות, סלט ירקות ולקינוח - תפוח עץ אפוי או סלט פירות מעניין. יתכן שאלה ימנעו מאיתנו לאכול את המאכלים המסורתיים הנ"ל.

ניתן לאפות סופגניות במקום לטגן. ניתן למרוח אותן במעט שמן עם מברשת.

בשנים האחרונות נמכרות מיני סופגניות. מי מכם שמחליט לאכול אחת, רצוי שיבחר בסופגניה קטנה. לא מומלץ לקחת שתיים קטנות במקום אחת גדולה, מכיוון שמירב הקלוריות מגיעות מהשמן ובשתיים קטנות יש כמות כפולה של שמן לעומת אחת גדולה.

המילויים והציפויים השונים שנוספו לסופגניות בשנים האחרונות מפתים לטעימה. כדאי לא להביא הביתה סוגי מילויים שונים כי אז עולה הפיתוי לטעום מכמה סוגים.

סופגניות מקמח מלא נותנות תחושה של אכילה בריאה. הסיבה לכך שסופגניה איננה נמנית עם מזונות מומלצים היא פחות הקמח הלבן ויותר כמות השמן והקלוריות שבה, לפיכך לא מומלץ לקנות סופגניות מקמח מלא ובכך לתת לעצמנו לגיטימציה לאכול מהן.

מומלץ להירשם דווקא עכשיו לחוג ריקוד, חדר כושר או חוג התעמלות אחר. החיבור לגוף דרך הפעלתו, מונעת מאיתנו מלהתעלל בו על-ידי אכילת מאכלים עתירי שומן.

מי שאינו מצליח לעשות שינויים בהרגלי האכילה באופן עצמאי, כדאי שיתחיל את השינויים במסגרת כלשהי- קבוצות תמיכה, דיאטנית אישית וכד'. הקילוגרמים אינם נושרים ללא הפחתת צריכת הקלוריות והגדלת הפעילות לשם הוצאתם.

סיגל פרישמן היא מנהלת היחידה לתזונה ודיאטה בבילינסון.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום הרזיה ללא דיאטה
פורום דיאטה, תזונה והשמנת יתר - בשיטת ד"ר לוי

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום