דיאטה במסעדות

(0)
לדרג

כיצד שומרים על המשקל ונהנים מארוחה במסעדה? שמירה על עקרונות תזונה בריאה תסייע לכם להנות משני העולמות

מאת: ד"ר אסנת רזיאל

בניגוד למקובל לחשוב אולי, כאשר אתם נמצאים במשטר דיאטה, התעלמות ממסעדות היא לא בהכרח הפיתרון המועדף. ניתן להמשיך ולשמור על אורח תזונה בריא גם כאשר אוכלים מעת לעת במסעדה. כיצד עושים זאת? והאם יש חשיבות לסוג המסעדה ולתפריט המוגש בה?

מתכונים בנושא:

ספגטי מוקרם

קנלוני בשר

ספגטי ברוטב שמנת ופטריות

פשטידת פסטה מתוקה

מאוכל איטלקי ועד סיני

^^מסעדות המגישות אוכל הודי:^^

האוכל ההודי עשיר ברטבים עתירי קלוריות. יש לאכול ממנו במשורה ולהעדיף כל מנה המוכנה בצורת הטנדורי - צלייה של בשר על מגש לוהט. השתדלו להימנע מכמויות גדולות מדי של אורז, ואם יש אורז מלא בתפריט בחרו בו. התפריט ההודי עשיר בירקות מבושלים ומציע אופציות בריאות ומגוונות למדי של תוספות.

^^אוכל איטלקי^^

אוכל איטלקי עלול להוות מוקש של ממש למי שמצוי במשטר דיאטטי אבל עדין אין צורך להימנע ממנו לחלוטין. מסעדות איטלקיות רבות מציעות פסטות מפחמימות מלאות; זוהי אופציה מצוינת ועדיפה תמיד, גם אם היא מעט פחות טעימה. הימנעו לחלוטין מרטבים המכילים שמנת והעדיפו מנות קטנות ומדודות של פסטה מקמח מלא עם רוטב שמן זית או רוטב עגבניות. חזה עוף הוא מאכל פופולארי במסעדות כאלו והוא תמיד מומלץ.


^^מסעדות המגישות אוכל מקסיקני^^

מסעדות המציעות אוכל מקסיקני הגיעו לארץ מלכתחילה בגרסה בריאה יותר מזו של עמיתיהם האמריקאים. השתדלו לאכול מנה אחת בלבד, למלא אותה בחזה עוף במקום בבשר ולא להעמיס רטבים. ירקות הם תוספת מבורכת וכאשר רוצים להתפנק בטורטייה, כשעושים זאת נכון, היא איננה חייבת להיות עתירת קלוריות.

^^אוכל אקזוטי, תילאנדי וסיני^^

ניתן לבחור באופציות מגוונת למדי מתוך התפריט. מומלץ לבחור במנות מאודות ולא במנות מטוגנות. רצועות עוף או בשר בכמות מועטה משולבות כמעט בכל התפריטים של המנות שלו, וכמו כן גם פירות ים ודגים מרבים להופיע בתפריטו. כל עוד אינכם בוחרים בגרסה המטוגנת של המזון, אתם בוחרים נכון.

^^מסעדות סנדביץ' ביסטרו^^

בשנים האחרונות צצו מסעדות סנדביץ' ביסטרו רבות, המציעות חוויה קולינרית צבעונית למדי וגרסאות בריאות יותר של המאכל הישראלי הלאומי - הסנדביץ'. השתדלו לבחור בחזה עוף דל שומן ובבשר רזה והשמיטו רטבים מיותרים מהסנדביץ'. מרבית המקומות האלו גם יציעו לכם אופציה בריאה יותר של לחם מלא. זה האחרון תמיד עדיף על לחמים מקמח לבן. במסעדות הללו אתם יכולים מראש לבחור לאכול סלט אותו אתם מרכיבים בעצמכם וקובעים את רכיביו. בחרו בתערובות של ירקות קלויים, אל תרבו בבחירת פחמימות, ושוב אל תעמיסו רטבים עשירים מדי והסתפקו ברטבים בסיסים יותר כמו שמן זית ולימון.

^^המבורגר ברשתות מזון מהיר^^

המאכל הזה ברשתות מזון מהיר הוא האויב. אינכם יכולים להשפיע הרבה על ערכו הקלורי עד שהוא מוגש לכם. כאשר אתם חושקים בהמבורגר השתדלו לבחור ברשתות בוטיק המציעות המבורגר איכותי יותר מבשר טרי טחון. חלקן אף יציעו לכם המבורגר מבשר דל שומן בתפריט.

בכל מקרה, אין זה הבשר המעובד של הרשתות הגדולות והוא לא יכלול תוספים. אכלו רק את חציה של הלחמנייה; אם יש לחם מלא בתפריט העדיפו אותו והימנעו מרטבים עשירים עם ההמבורגר. כמו-כן, אל תאכלו טוגנים ביחד עם ההמבורגר.

^^סושי^^

אין ספק כי במינוני חלבון גבוהים זהו מאכל מצוין. העדיפו את מנות הסושי המכילות כמה שיותר דג והימנעו ממנות מטוגנות לחלוטין או ממנות עמוסות מדי באורז. זהו מאכל מצוין בעיקר כאשר מקפידים לא לאכול כמויות גבוהות של פחמימות. מומלץ לאכול אורז מלא במקום אורז רגיל.

^^פיצה^^

זהו ללא ספק אחד מן האויבים הגדולים של תפריט דיאטטי. אם אין לכם אפשרות לאכול פיצה מקמח מלא ולבקש להקטין בחצי את כמות הגבינה המוגשת לכם, מומלץ פשוט לוותר.

דיאטה נכונה דוגלת בשינוי קבוע של אורח החיים, ולא בשינוי זמני שלאחריו החזרה להרגלים הרעים מביאה לעליה במשקל. הימנעות ממסעדות רק תקשה על ביצוע דיאטה לאורך זמן. כדאי ללמוד לחיות באופן נכון, וניתן לאכול מעת לעת במסעדה תוך כדי שמירה על עקרונות תזונה בריאים בכדי לשמור על משקלכם לאורך זמן.

ד"ר אסנת רזיאל היא כירורגית מומחית בניתוחי הרזייה, המנהלת הרפואית של מלב"י - המרכז הרפואי לטיפול בהשמנת יתר, מקבוצת אסיא מדיקל.


בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום הרזיה ללא דיאטה
פורום תזונה קלינית

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום