חזק חזק ונתחזק

(0)
לדרג

כתב העת הרפואי הבינ"ל, JAMA&Archives מפרסם לראשונה ביקורת חיובית על תכשיר חיזוק טבעי

מאת: מערכת zap doctors
תוספים? תפסת?

תעשיית התוספים היא תעשייה אדירה, המייצרת תוספים לכל "מטרה" שאפשר להעלות על הדעת. חיזוק המפרקים, שיפור הזיכרון, גדילת שרירים, שיפור החשק המיני, מניעת מחלות - מה שתגידו. העיקר שתשימו כמה שטרות על הדלפק וקחו הביתה צנצנת טבליות עם הבטחה לחיים טובים יותר.

כארבעים אחוז מהנשים וכשלושים אחוז מהגברים באנגליה נוטלים לפחות כדור ויטמין אחד ביום, ובארצות הברית כשלושים אחוז מהאוכלוסייה נוטלת תוספי תזונה באופן קבוע. זאת למרות שניתן למצוא את מרבית הוויטמינים בכמות מספקת במזון שאנו אוכלים ורוב האנשים אינם זקוקים כלל לתוספת של ויטמינים ומינרלים בכדורים, בקפסולות או בסירופים.

עוד על תוספי מזון, תזונה וויטמינים: בכתבה הבאה

חיזוקית, כשמה כן היא?

כתב העת הרפואי היוקרתי הבינ"ל, JAMA&Archives, פרסם תוצאות מחקר קליני שבדק את יעילות השימוש בחיזוקית של הדס בקרב ילדים בגילאי 1-5. יצוין, כי זו הפעם הראשונה בה מתייחס JAMA&Archives לתכשיר המכיל שילוב של מרכיבים טבעיים (פרופוליס, אכינצאה וויטמין C). המחקר זכה לביקורת חיובית בכתב העת, שאף ממליץ על השימוש בתכשיר החיזוקית: "...המחקר הנוכחי מוכיח את היעילות בשימוש בשילוב הצמחים: פרופוליס, אכיניצאה וויטמין C כמונע דלקות בדרכי הנשימה אצל ילדים. קיימת המלצה לשימוש בשילוב הצמחים, במיוחד לילדים" (JAMA 220).

תוצאות המחקר קבעו, כי שימוש יומיומי בסירופ חיזוקית של הדס מפחית משמעותית את שיעור פריצת מחלות דרכי הנשימה העליונות, כגון: דלקת בלוע ובשקדים, דלקת אוזן תיכונה חדה וזיהום בדרכי הנשימה העליונות.

המחקר הרפואי נערך במספר מרכזים בריאותיים קהילתיים ברחבי הארץ ובהשתתפות רופאי ילדים. במחקר השתתפו 328 ילדים בגילאי 1-5, כאשר 160 ילדים קיבלו חיזוקית ו- 168 ילדים קיבלו פלסיבו (דמה). מטרת המחקר הייתה לבחון את יעילות השימוש בסירופ, המבוסס על תרכובת ייחודית של פרופוליס, אכינצאה וויטמין C.

ממצאי המחקר מעידים, כי השימוש בסירופ במסגרת טיפול במחלה חריפה הביא לירידה ניכרת של למעלה מ- 50% במספר ימי החום ולירידה בשיעור של 49% במשך היעדרות הילדים מהגן/מעון. תוצאה מעניינת היא כי בקרב קבוצת הילדים שנטלה חיזוקית בתקופת המחקר נרשמה ירידה של 50% במספר הכולל של ימי השימוש באנטיביוטיקה.

ממצאי המחקר הוכיחו עוד על ירידה בשיעור של 59% במספר הכולל של ימי מחלה וירידה בשיעור של 55% במספר הכולל של אירועי תחלואה.

במשך תקופת המחקר לא נצפו תופעות לוואי לא רצויות בקרב קבוצת הילדים שנטלו חיזוקית בהשוואה לפלסיבו.
האם כדאי למעבידים להתחיל להעניק חיזוקית חינם לעובדיהם בתקווה כי אלו יחזקו בה את ילדיהם ויפסידו עקב כך פחות ימי עבודה? להורים המותשים ממחלות החורף ומהקשיים שמביאה איתה כל מחלה חדשות לבקרים - זוהי בשורה טובה.

בואו לדבר על כך בפורום רפואת ילדים

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום