למה אנחנו לא יורדים במשקל ?

(0)
לדרג

על מנגנון ההדחקה ועל פעילות גופנית, על דיאטות פלא ועל קהל שבוי, אמת אחת והרים של פרשנויות סביב לה

מאת: למה כל יום צצה לה עוד דיאטת פלא ולסימוכין עשרות מחקרים עם המלצות רפואיות? האם יש לנו יד בדבר?

כל המחקרים מראים את אותו הדבר: אי אפשר בלי פעילות גופנית! לא קשה להבין כי על מנת להפחית במשקל ולשמור על התוצאות יש להוציא יותר קלוריות במאמץ גופני ביחס לקלוריות הנכנסות. אז למה בכל זאת אנחנו לא מצליחים להפנים את העובדה הפשוטה הזאת? למה כל יום צצה לה עוד דיאטת פלא ולסימוכין עשרות מחקרים עם המלצות רפואיות?

כנראה שאנחנו צריכים שמדי פעם יזכירו לנו לקום מהכורסא מול הטלוויזיה או מהכיסא במשרד ואז יהיה לנו תירוץ טוב כדי להזיז את עצמנו לפחות לשעה ביום.

אז לא עוד מחקר שמגלה את אמריקה אלא משהו שפשוט מחזק אותנו מבפנים כדי שנוכל להתחיל דף חדש, דף שעליו כתוב בגדול: "שעה פעילות גופנית ביום זה בעצם לא נורא".

לפי מחקר חדש המתפרסם החודש בכתב העת היוקרתי JAMA, נשים המעונינות להפחית במשקלן באופן ניכר צריכות לעשות הליכות מהירות למשך שעה ולהפחית את צריכת הקלוריות.

יש גם תקווה לנשים אשר דחוקות בזמן: גם חצי שעה עד ארבעים דקות יעזרו לנשים להשיל לא מעט קילוגרמים.

הממצאים מאמתים מחקרים רבים אחרים בנושא חשיבות הפעילות הגופנית בהפחתת משקל.

במחקר זה השתתפו 184 נשים במשקל ממוצע של 90 ק"ג בגיל 21 עד 45. החוקרים, מאוניברסיטת בראון ופיטסבורג הרכיבו למשתתפות דיאטה הכוללת 1200 עד 1500 קלוריות ליום ומשלבת פעילות גופנית של 5 ימים בשבוע למשך שנה.

הנשים במחקר יכלו להתאמן ברצץ או לקחת הפסקה כל 10 דקות. הן השתמשו במכשיר כושר ועשו הליכה מהירה על מסלול הריצה בדרגת קושי של 5 עד 7 קמ"ש.

מתוצאות המחקר עולה כי נשים אשר התאמנו 50 דקות עד שעה וצרכו 1500 קלוריות ביום הפחיתו 13 אחוז ממשקלן. הפעילות הגופני עזרה להן לשרוף 2000 קלוריות בשבוע והן הצליחו להשיל בממוצע 14 ק"ג ולשמור על התוצאות.

נשים אשר התאמנו 30 דקות עד 40 דקות וצרכו 1500 קלוריות ביום הפחיתו 9 אחוז ממשקלן. הפעילות הגופנית עזרה להן לשרוף בין 1000 ל- 1500 קלוריות בשבוע והן הצליחו להשיל בממוצע 8 ק"ג ולשמור על התוצאות.

המחקר שוכח לעמוד על הבעיה המרכזית בדיאטות והיא הקושי בהפחתת מספר הקלוריות ביום. קשה להתעלם מעובדה בסיסית זו, אך מסקנת המחקר ברורה: שעה פעילות גופנית ביום, 5 פעמים בשבוע!

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום