מוזיקה טובה לאימונים

(0)
לדרג

מקפידים להאזין למוזיקה קצבית בזמן האימון שלכם? מחקר חדש מצא כי פעילות גופנית בליווי מוזיקה הביאה לשיפור משמעותי בתוצאות מבחני מאמץ ולעלייה במוטיבציה

מאת: ד"ר עמית עקירוב

האזנה למוזיקה קצבית במהלך מבחן מאמץ סטנדרטי עשויה להביא לשיפור במשך ובעצימות המאמץ - כך עולה מתוצאות מחקר אקראי-מבוקר חדש, שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-ACC (American College of Cardiology).

המחקר כלל 127 נבדקים, בגיל ממוצע של 53 שנים, שהיו מיועדים למבחן מאמץ באמצעות הליכון, מתוכם 67 משתתפים חולקו באקראי להרכבת אוזניות והאזנה למוזיקה קצבית ו-60 משתתפים חולקו להרכבת אוזניות דומות ללא הפעלת מוזיקה בזמן הבדיקה.

החוקרים לא ידעו האם הנבדקים האזינו למוזיקה או לא, ולא תועדו הבדלים בולטים במאפיינים הבסיסיים בין שתי הקבוצות בתחילת המחקר, כולל קצב הלב במנוחה, השמנה, סוכרת ויתר לחץ דם.

עם מוזיקה תועד שיפור משמעותי של 50 שניות במשך ביצוע הפעילות הגופנית (505.8 לעומת 455.2 שניות) ונטייה לפעילות בעצימות גבוהה יותר. לא תועדו הבדלים בין הקבוצות בתדירות בה הנבדקים הצליחו להגיע ליעד קצב הלב המקסימלי.

החוקרים מסכמים כי ממצאי המחקר מספקים עדות מסוימת לפיה מוזיקה עשויה לשמש ככלי נוסף המשפר את המוטיבציה להתאמן יותר. הם קוראים להשלים מחקר גדול יותר במטרה לקבוע אם האזנה למוזיקה בזמן מבחן מאמץ עשויה לסייע לנבדקים להגיע ליעד קצב לב ואם יש להמליץ על כך באופן שגרתי.

ד"ר עמית עקירוב הוא מומחה לאנדוקרינולוגיה, רופא בכיר במחלקה הפנימית בבית החולים בילינסון.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום