מרתון ת"א: טיפים לרצים

(0)
לדרג

ביום שישי יוזנקו הרצים משד' רוקח בתל אביב. בשנה שעברה נזקקו 85 בני אדם לסיוע רפואי; להלן הנחיות מד"א שיבטיחו שתעברו את המירוץ בריאים ושלמים

מאת: מערכת zap doctors

פורום אימון, כושר גופני ותזונה

מרתון תל אביב, על מקציו השונים, יוזנק בשעות הבוקר מחר (ו') משדרות רוקח בת"א. אזור זה יהווה גם את נקודת הסיום של המרתון, שבו צפויים להתחרות עשרות אלפי אנשים. המקצים השונים, בהם מרתון שלם (42.2 ק"מ), חצי מרתון (21.2 ק"מ), מקצה ריצה ל-10 ק"מ, מקצה ריצה ל-5 ק"מ, מקצה ריצת זוגות ל-5 ק"מ, אופני יד ואפילו מקצה ילדים, יאובטחו רפואית על ידי כוחות מד"א. אלה יטפלו בפציעות, התייבשויות, מכות חום, אירועי לב, מקרים של ירידה ברמת הסוכר וכדומה. במרתון שנערך בשנה שעברה טופלו כ-85 נפגעים, כוחות רפואיים שהיו פזורים לאורך המסלול פינו 23 רצים לבתי החולים באזור.

איך תרוצו למרחקים בלי נזק לבריאות?

הקפידו לאכול ארוחת בוקר ביום המרתון: כשלוש שעות לפני הזינוק, מומלץ לאכול כריך עם ביצה או טונה, או צלחת פסטה וחזה עוף. גם קערת דייסת שיבולת שועל (קוואקר) על בסיס מים עם מעט דבש, תאפשר לרצים ריצה נעימה ולא תכביד על מערכת העיכול.

בבוקר המרתון מומלץ להימנע מאכילת פירות ומוצרי חלב, שכן מאכלים אלה מתעכלים בקושי רב ועלולים לגרום לאי נוחות במערכת העיכול ולכאבי בטן.

במהלך המרתון, יש להקפיד לאכול ולשתות לפי תזמון מדויק ולא על פי החשק, ובמטרה לספק אנרגיה זמינה לשרירים לאורך כל התחרות ולמנוע התייבשות. למהלך המרתון, יתאימו ג'לים, משקאות איזוטוניים וחטיפי אנרגיה שיספקו לגוף פחמימות ויחזירו מלחים ונוזלים האובדים במהלך הריצה.

מנהל מרחב דן במד"א, מגן יוסי כהן: "בשטח שבו ייערך מרתון תל אביב, יתפרסו כוחות גדולים של מד"א שיכללו בין היתר עשרות רכבי הצלה ועשרות פאראמדיקים, חובשים ומגישי עזרה ראשונה. הכוחות ערוכים להעניק מענה רפואי מיידי לכל צורך וערוכים לטפל בכל תרחיש. אני קורא ומפציר במשתתפי המרתון לא להסס ובמידה ואינם חשים בטוב להאט את ריצתם או לעצור בצד המסלול ולהזעיק באופן מידי את כוחות מד"א".

בואו לדבר על זה בפורום אימון, כושר גופני ותזונה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום