הרזייה מתחילה בשכונה

(0)
לדרג

תכנית "לב הפארק" מביאה מדע וכישורים לחמישים קהילות בארה"ב

מאת: תכנית "לב הפארק" מביאה מדע וכישורים לחמישים קהילות בארה"ב

ילדים, מתבגרים, ומבוגרים מדווחים על אימוץ הרגלים בריאים יותר, למשל בחירה במזון בריאות לעיתים קרובות, לאחר שהשתתפו בתכנית "לב הפארק", כך עולה מדו"ח חדש על היוזמה לפיתוח אורח חיים קהילתי. בנוסף, מבוגרים אמרו שהעלו את רמת הפעילות הקבועה שלהם לאחר התכנית. "לב הפארק" פותחה ב 1999 על ידי המכון ללב, ריאה ודם NHLB, ואיגוד המנוחה והפארקים הארצי NPRA על מנת להפחית את הנטייה הגוברת להשמנה ואת הסיכון למחלת לב בארצות הברית.
הדו"ח החדש מסכם את תוצאות השאלונים הכתובים שחולקו על ידי צוות התכנית ליותר מ- 1200 ילדים, מתבגרים ומבוגרים לגבי הידע שלהם, התנהגותם, והיחס שלהם לגבי אכילה בריאה ללב ופעילות גופנית, לפני ואחרי שהשתתפו בתכנית ב- 2002, ככלל, המשתתפים השתפרו כמעט בכל מדד.
"לחץ דם גבוה, רמת כולסטרול גבוהה, סוכרת, מחלת לב, ושבץ, הם רק חלק מבעיות הבריאות הנגרמות בין השאר על ידי עודף משקל והשמנה, אומר ד"ר קלוד לנפנט, ראש NHLB, המהווה אגף של המכון הארצי לבריאות. לב הפארק עוסקת בהבאת ממצאי המחקר הנוגעים לסכנות בריאות הקשורות לעודף משקל והשמנה לקהילה, והעצמת האנשים כך שיוכלו לעשות בחירות נכונות יותר ביחס לאורח חיים על מנת לשפר את הבריאות שלהם.
לב הפארק כוללת מידע מבוסס מדעית לגבי אורח חיים בריא, שיכול להפחית את הסכנות למחלות לב, ומפתח כישורים לאימוץ התנהגות בריאה ללב כחלק מהפעילות היומית הקבועה המוצעת על ידי רשויות הפארקים ותרבות הפנאי. התכנית מתמקדת בעידוד אמריקאים בכל הגילים לשאוף למשקל בריא, להתמיד בתזונה בריאה ללב, ולעסוק בפעילות גופנית קבועה. הכשרת צוות הפנאי והכלים למדידת השפעת הפעילויות כלולים גם הם בתכנית.
יותר מחמישים אתרים של לב הפארק (מכונים "מרכזים מגנטיים") פעילים היום באחת עשרה מדינות: אריזונה, פלורידה, ג'ורגי'ה, אילינוי, אינדיאנה, מרילנד, מישיגן, מיזורי, נוואדה, ניו מקסיקו ואוהיו. מרכזים מגנטיים רבים גם כוללים אירועים "כיף בכושר" ביולי, חלקם כחלק מאירועים לאומיים דוגמת יום העצמאות האמריקאי. למשל, 40 אלף איש לקחו חלק באירוע בג'ורג'יה, שכלל אוהל משחקים, פרסים, ומידע לגבי בריאות. ב- 5.7 תושבי ניו מקסיקו קיבלו הזדמנות למדוד את אחוזי השומן בגופם, וקיבלו מידע ומתכונים לגבי הכנת מזון דל שומן. ב- 6.7 התקיים קונצרט שכלל למעלה מ- 100 אלף איש, ובו נכללו גם תצוגת זיקוקים, ובחנים בנוגע לתזונה וכושר. ב- 11.7 התקיים מחנה יומי לילדים שכולל משחקי כדור ומגרש, שחייה, ותחרות ארוחת הצהרים הבריאה.
אנחנו רוצים לקדם את הרעיון שבריאות טובה זה משהו שראוי לחגוג אותו לפחות כמו הדמוקרטיה, ושבודדים ומשפחות יכולים להינות משניהם, מציין ג'ון תורנר, מנכ"ל NRPA. אירועי יולי גם מציינים את חודש הפארקים והפנאי, יוזמה להגברת מודעות הציבור.
השנה הנושא הוא 'ספורט קהילתי ובריאות', שכמובן מתחבר ישירות לתכנית לב הפארק.
מודל לב הפארק תומך בצעדים שננקטו על ידי המחלקה לשירותי הבריאות, בהתבסס על התכנית הנשיאותית ל- Healthier US "ארצות הבריאות". היוזמות הללו מצביעות על ההשפעה שיש לאורח חיים בריא ודרכי התנהגות על בני אדם בכל הגילאים. הן גם מעודדות שותפויות ציבוריות-פרטיות כדי לתמוך בתכניות קהילתיות התורמות ישירות למניעה או טיפול בשלושת הבעיות העיקריות: השמנה, סוכרת, אסתמה.
בדוח מצויין גם:
- תוצאות הילדים השתפרו משמעותית בכל בתחומים מודעות למזון בריא ללב, התנהגות, וכוונות.
- תוצאות הילדים בגישה לפעילות גופנית עלו. הם דיווחו כי "למדו" או "ישמחו לשחק שוב" בממוצע של חמש פעילויות, והשתפרו בשבע פעילויות.
- תוצאות מתבגרים השתפרו משמעותית בהתנהגות לגבי תזונה בריאה, כוונה, ומודעות להשמנה או עודף משקל.
- משתתפים מבוגרים הראו שיפור בכל תחומי הידע, הכוונה וההתנהגות שנחקרו. הם הגדילו את הידע שלהם לגבי תזונה בריאה והגיעו לתשובות נכונות רבות יותר. הידיעות התרחבו גם בנוגע לעודף משקל והשמנה, פעילות גופנית, גורמים ללחץ דם גבוה, ודרכים לשלוט ברמת הכולסטרול הגבוהה. מבחנים מאוחרים יותר הראו גם גישות בריאות יותר לגבי השמנה ועודף משקל, הרגלי אכילה בריאים ללב, ופעילות גופנית, כמו גם שיפור בתדירות בה בחרו המשתתפים מזונות בריאות בהתבסס על השאלונים שמילאו.
- תוצאות המבחנים המאוחרים בקרב בני השישים ומעלה הראו שיפור גדול יותר מבקבוצות הצעירים. תוצאות המבחנים המקדימים היו נמוכות מקבוצות הגיל הצעירות, אבל במבחנים המאוחרים התוצאות הושוו. המבוגרים גם הגדילו באופן משמעותי את משך הזמן שהשקיעו מידי שבוע בפעילות גופנית ממוצעת מפחות משש שעות, ליותר משמונה וחצי שעות, והורידו משמעותית את משך הזמן המוקדש למשימות פאסיביות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום