מסע על כנפי הנשימה

(0)
לדרג

קחו אוויר, הוציאו אוויר, מהנשימה הראשונה ועד לאחרונה, חיים שלמים חולפים- על הממעות של הפעולה הראשונית

מאת: ניתן ללמוד דרכים לנשימה מודעת וישנן תורות שונות חלקן עתיקות יותר כמו ה"יוגה" מהמזרח או חדשות כגון "לידה מחדש" (rebirthing) שהגיעה אלינו מהמערב. בשיטות אלה אפשר "לפתוח את המקום הנושם" אצל כל אחד מאתנו לשם התבוננות ולהתנסות בחוויה מתקנת.

ארנון שמחי, מנהל הפורום.

הנשימה היא אמצעי, הפועל בדומה למנגנון הצילום, המוכר לנו - בו אנו מתעדים עצמים ע"י פענוח האור שהוחזר מהם. בצילום אנו משתמשים בנייר כימי, (צלולויד) הרגיש לקרני האור ובהתאם מגיב בשינוי גונו. לפי מנגנון זה שינוי הגוונים נגרם באופן יחסי לעוצמת האור ומשך הזמן, שנחשף אליו הנייר המיוחד.

האור מצוי תמיד בחלל והוא מתפשט באופן חופשי ללא מגבלות או עכבות, אם כי הוא יתמלא או יתחסר בהתאם לתבניות או עצמים בהם הוא נתקל. קרני האור נעים במרחב על פי חוקיות של פעולה ותגובה ואופי שבירתם קובע את כיוון תנועתם, כאשר גונם משתנה בהתאם לרטט עליו הם נישאים.

באופן דומה פועלת הנשימה שלנו באמצעות אברי הנשימה שהם: הסרעפת ושרירי החזה, האחראיים על התרחבותן והתכווצותן של הריאות. הנשימה מלווה אותנו משך כל חיינו מיום שבאנו אל העולם. וכמו שכבר נאמר בספרים הישנים נשף הבורא אל אפו של האדם הראשון רוח חיים - זו הנשימה שהפיחה לראשונה בגוף משמעות לחיות ובפרט משמעות לקיומו של הגוף האורגאני.

הנשימה מלווה את האדם בהתמודדויות השונות במהלך חייו ובדומה למכונת הצילום המופלאה משמשת יחד עם הגוף הגשמי זיכרון ביולוגי לחוויות והתנסויות שונות שאנו עוברים מפעם לפעם. כך למשל כאשר אנו נינוחים, אם בחופשה על מרפסת המלון הצופה אל הים, או אולי כאשר מעניקים לנו אהבה וחיבה, הנשימה תהיה רגועה ומשוחררת והמערכות האורגאניות והפיסיולוגיות השונות הקשורות לשחלוף הגזים בתאים תפעלנה בתאום וברצף זורם. מצב כזה, שתואר בפניכם, הנו חיובי ומחזק והגוף יכול להשתמש בכוחותיו בצורה יעילה לספוג את המזון באופן מלא לבנין התאים כמו גם להיפטר מפסולת בלתי חיונית המזיקה לגוף.
במצב אחר בו ספגנו עלבון קשה עקב ביקורת נוקבת או השפלה, אנו כועסים מאוד ואולי אף מרירים, או אולי קיבלנו ידיעה מרעישה וקשה על מוות פתאומי של אדם קרוב, הנשימה נעתקת והאיברים המיוחסים לה ימצאו במתח שרירי של כיווץ. הנשימה לא תמשך ברצף ובזרימה נכונה ועל כן ניצולת החמצן ע"י התאים תרד באופן משמעותי. בנוסף הפסולת בגוף תיערם מעבר לקיבולת הבריאה והיא זו שתשמש מאוחר יותר קרקע פורייה לשגשוגן של מחלות בין אם הן אקוטיות או כרוניות.

ניתן ללמוד דרכים לנשימה מודעת וישנן תורות שונות חלקן עתיקות יותר כמו ה"יוגה" מהמזרח או חדשות כגון "לידה מחדש" (rebirthing) שהגיעה אלינו מהמערב. בשיטות אלה אפשר "לפתוח את המקום הנושם" אצל כל אחד מאתנו לשם התבוננות ולהתנסות בחוויה מתקנת. אותם דפוסים ישנים בהם הורגלנו לנשום בעת מצבי לחץ של דיכאון או כעס נלמדים מחדש תוך שימת לב לנזק שהם גורמים לנו.
בטכניקת "הנשימה המעגלית" אנו פוגשים מיומנות חשובה בתיעול וביטוי מלא וחיובי יותר של אותן חוויות והתנסויות קשות אותן אנו פוגשים בחיי היומיום. בעיקר ניתן לשחזר את מהלכיו הלקויים של הגוף בהעברת החמצן אל התאים ושחרורו של דו תחמוצת הפחמן אל מחוצה להם. מהלכים אלה נעשים מאותו הרגע, אם לא תקנו אותם, לבלתי מודעים והם אט אט מוטבעים בהוויה שלנו והופכים לחלק בלתי נפרד מהתפקוד של הגוף. וכמו רובוט המתוכנת להשמיד את עצמו או כמו אותם עכברים שהלכו שולל אחר החלילן המפורסם, כך גם אנו מרוקנים בהדרגה את עצמנו מחיות וחיוניות.
ביום שני הקרוב, ה- 30 ביוני בשעה 20.00 במרכז מודעות ורוח של המתנ''ס בקרית חרושת, רח' הנרייטה סולד 10. תהיה לכולם הזדמנות להציץ מקרוב על הטכניקה המיוחדת אותה אשתדל להסביר מתוך היבטים מדעיים וחווייתיים.
הרצאה זו הנה פעילות נוספת במסגרת היוזמה למען הקהילה של פרוייקט "בית פתוח". יוזמה התנדבותית זו החלה לצאת לדרך לפני מספר שבועות וכבר התקיימו בה מספר הרצאות בתחום המודעות והרפואה ההוליסטית.


לתגובות :
ארנון שמחי, הומיאופת, מנהל פורום הומיאופתיה באתר האינטרנט דוקטורס.
E-mail:[email protected]
ניתן גם להפנות שאלות ולבקר באתר www.doctors.co.il בפורום "הומיאופתיה".

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום