אומנות לחימה סינית לעזרת הסובלים מדלקת פרקים ושיגרון

(0)
לדרג

מבוגרים וקשישים המחפשים דרך עדינה ורכה של פעילות גופנית כדי להתמודד עם שיגרון ניווני, יכולים להיעזר בטאי-צ'י, אחת מאומנויות הלחימה של המזרח הרחוק. הרוח לעזרת הגוף

מאת: מבוגרים וקשישים המחפשים דרך עדינה ורכה של פעילות גופנית כדי להתמודד עם שיגרון ניווני, יכולים להיעזר בטאי-צ'י, אחת מאומנויות הלחימה של המזרח הרחוק. הרוח לעזרת הגוף

טאי-צ'י היא אומנות לחימה סינית עתיקה, המשלבת תנועות איטיות וזורמות, והמבוססת על גישה הוליסטית (שלמה) המאזנת את הנפש והגוף. מחקר חדש שנערך על ידי חוקרים אמריקנים מגלה כי היא יעילה גם לאלה הסובלים משיגרון.

"טאי-צ'י יכול להיות תרפיה יעילה לשיפור הבריאות הנפשית והגופנית של חולים הסובלים משיגרון ניווני", אומרת בראיון לחדשות רויטרס, החוקרת הראשית קת'רין הרטמן, ממכון הסרטן "דנה פרבר" בבוסטון.

כדי לחקור את ההשפעות של טאי-צ'י על מבוגרים הסובלים מדלקת פרקים, הרטמן והחוקרים ביצעו מחקר שבו השתתפו 33 נבדקים, בני 49 עד 81 שנים. הנבדקים חולקו בצורה אקראית לשתי קבוצות, קבוצה אחת קיבלה שני שיעורים בני שעה אחת של טאי-צ'י בשבוע למשך שלושה חודשים, לעומת הקבוצה השנייה שלא קיבלה שום אימון בטאי-צ'י.

בסיומוה של תקופת המחקר, קבוצת הטאי-צ'י דיווחה על ירידה משמעותית ברמות המתח שלהם ועל עלייה בשביעות הרצון ממצב הבריאות האישי. "החולים דיווחו על שיפור במהירות ההליכה, יכולת ההתכופפות, ביצועי הזרוע, פעילות עצמאית, כמו גם שיפור בביצוע עבודות הבית", כותבים החוקרים במחקר המתפרסם בגיליון דצמבר של הביטאון האמריקני לקהילה הגריאטרית.

"טאי-צ'י נמצא מועיל גם לחולים שסבלו ממוגבלות חמורה בשל השמנת יתר, שימוש בהליכון או בלון חמצן, וטאי-צ'י נמצא עוד יותר יעיל לאנשים פעילים ובריאים שהיו בקבוצה", אומרת הרטמן.

בנוסף דיווחו משתתפי הטאי-צ'י על רמות גבוהות של התמודדות עם תופעות השיגרון, שליטה בעייפות ועוד, זאת בהשוואה לקבוצת הביקורת.

"המחקר מראה כי מבוגרים וקשישים הסובלים מדלקת פרקים יכולים ליהנות משיפור משמעותי של בריאותם הנפשית והגופנית באמצעות תרגול טאי-'צ'י", מסכת הרטמן.

עוד ממליצה הרטמן כי אלו המחפשים לבצע תרפיית טאי-צ'י לטיפול בדלקת הפרקים כדאי שיפנו למאמני טאי-צ'י מנוסים, והמרגישים בנוח כשהם מלמדים מגוון רחב של תלמידים, ואשר מסוגלים לשנות את האימון בצורה כזאת שתתאים לחולי השיגרון.

בואו לדבר על כך בפורום תמיכה וייעוץ לגיל הזהב

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום