יותר גבוה, יותר מהר, יותר אוויר

(0)
לדרג

מחקר: ספורטאים אולימפיים חולים יותר באסתמה, על הקשר בין השגיות ובעיות נשימה, קחו אוויר

מאת: ליותר מ-20 אחוזים מהספורטאים האמריקנים שנטלו חלק במשחקי החורף של האולימפיאדה בשנת 1998, היה עבר רפואי של מחלת האסתמה או השתמשו בתרופות המיועדות לחולי אסתמה. יש תקווה למי שנגמר לו האוויר

חוקרים אמריקנים שערכו מחקר בקרב הספורטאים האמריקנים שנטלו חלק במשחקי החורף של אולימפיאדת נאנגו ביפן, גילו ממצא מפתיע. המחקר, שהתפרסם בגיליון חודש אוגוסט של הביטאון לאלרגיה ואימונולוגיה (תורת החיסון), מצא כי אחוז חולי האסטמה בקרב הספורטאים האולימפיים היה גבוה בהרבה מאחוז חולי האסטמה באוכלוסייה הכללית.

ד"ר ג'ון ווילר ועימיתיו מאוניברסיטת איובה בארה"ב, מדווחים כי בעוד אחוז החולים באוכלוסייה הוא בין ארבעה לשבעה אחוזים, הרי שבקרב הספורטאים - 22.4 אחוזים מהם הצהירו כי הם נוטלים תרופות נגד אסטמה או אובחנו כחולי אסטמה.

בסיכון הנתונים התברר כי 17.4 אחוזים מהספורטאים דווחו כחולים באופן פעיל במחלת האסטמה.

השכיחות הגבוהה ביותר של חולי אסטמה, 60.7 אחוזים, היה בענפי הספורט המשוחקים מחוץ לאולמות ובמשחקים שכללו מסלול קצר. האחוז הנמוך ביותר של חולים, 2.8 אחוזים, נמצא בקרב ענפי הספורט הבאים: מגררת שלג, ביאטלון ( תחרות ספורט הכוללת ירי על מטרות לאורך מסלול גלישה) וקפיצת סקי.

החוקרים אומרים כי נראה שמחלת האסטמה יותר נפוצה במשחקי החורף מאשר במשחקי הקיץ. הם גם מסבירים כי לדעתם ההבדל באחוז החולים במחלה בקרב ענפי הספורט השונים נובע מהדרך בה מתאמנים הספורטאים, כך שהם אינם מגיעים לרמת המאמץ הגופני שמגרה את הופעת ההתקף האסמטי.

"ממצאי המחקר צריכים להרגיע ספורטאים צעירים הלוקים במחלת האסטמה ואשר רוצים להיות אתלטים מקצוענים", מסכמים החוקרים.

מקור:
Journal of Allergy and Clinical Immunology 2000;106:267-271

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום