הקנאביס מעורר סערה בכנסת

(0)
לדרג

קריאות "תתפטר!" למנכ"ל משרד הבריאות, במהלך דיון בכנסת להסדרת השימוש בקנאביס רפואי. יו"ר ועדת הבריאות, ח"כ חיים כץ: "על פניו נראה שהוועדה פסולה"

מאת: מערכת zap doctors

דיון סוער התקיים היום (ד') בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת בראשותו של ח"כ חיים כץ, בסוגיית הסדרת השימוש בקנאביס רפואי בישראל. זאת בעקבות המלצות הוועדה הבין משרדית לבחינת הנושא, שהוגשו על ידי משרד הבריאות לוועדת הבריאות של הכנסת.

המגדלים - מחוץ לתמונה

צחי כהן, מנכ"ל עמותת "תיקון עולם" העוסקת בייצור קנאביס רפואי ואספקתו לחולים, אמר בדיון: "במשך כל פעילות הוועדה הבין-משרדית לא פגשו אותנו. המלצות הוועדה הן בליל של שטויות. אני קורא לוועדת הבריאות בכנסת לחוקק חוק מטעמה ולא להסתמך על המלצות משרד הבריאות. זה עסק שהולך לגלגל מיליארדים, יותר מגוגל".

מנכ"ל משרד הבריאות, ד"ר רוני גמזו, הגיב לדבריו של כהן: "קשה לי עם הדברים, אני מדבר כאן מהלב. זה קשה למשרד הבריאות למצוא את האיזון הנכון בין הטיפול הראוי ואי פגיעה בחולים לסכנות הכרוכות: זה נושא שיכול לצאת משליטה, אם תהיה מערכת שלא תנטר את זה בצורה טובה. ההסדר של הנושא רגיש ומורכב מאחר ומדובר בסם; ויש גם אנשים אשר רוצים להשתמש בו למטרות אחרות. הקשר שקיים היום, בין מגדל לחולה, לא יכול להימשך. זה צריך להיעשות דרך חברת אספקה מוסדרת".

כאמור, לפני שבוע פרסמה הוועדה הבינמשרדית את המלצותיה אשר אומצו על ידי מנכ"ל משרד הבריאות. אחת ההמלצות הייתה ליצור הפרדה בין מגדל לבין המעבד לבין מטופל.

אלכס ברק, מנהל הוועד הארצי של מטופלי קנאביס רפואי בישראל, התייחס לסוגייה: "אני מתנגד בתוקף לדברי המנכ"ל. המשוב של החולים עזר עד כה למגדלים להגיע לתרופה הטובה והזולה ביותר בעולם. הוראות הביניים של ד"ר גמזו הן התעללות בחולים, ולא נותנות מענה לחולי אפילפסיה, חולי פוסט-טראומה ונפגעי הלם קרב. בינתיים אני מספק בעצמי, בלי רישיון, קנאביס לחולים האלה. מצדי שיעצרו אותי".

צחי כהן וחולים שישבו בקהל קראו לד"ר גמזו: "לא אכפת לכם, משרד הבריאות, מטובת החולים. תתפטר!".

וועדה פסולה

יו"ר הוועדה, ח"כ חיים כץ, סיכם את הישיבה באומרו כי ד"ר גמזו לא צריך להתפטר. "הוא מנכ"ל אכפתי וחרוץ. אי אפשר לתקן את הכל ביום אחד ולא כל הצדק נמצא בצד אחד. יחד עם זאת, אני סבור שצריך היה להזמין את המגדלים להשתתף בדיוני הוועדה הבין-משרדית. לכן, על פניו נראה שהוועדה פסולה".

בנוסף ציין ח"כ כץ כי הוא מתכוון ללמוד את הנושא ולהמשיך ולעסוק בו בשבועות הקרובים.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום כאב
פורום כאב בקרב חולי סרטן

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום