זיהום אוויר פוגע בריאות הילדים

(0)
לדרג

מחקר מצביע על השפעת זיהום אוויר על קיבולת הריאות של ילדים: מסתבר כי מזהמים שונים באוויר מפחיתים בכ-6.5% את כמות האוויר שילדים יכולים לשאוף לריאות

מאת: מערכת zap doctors

חוקרים מטייוואן מדווחים כי זיהום אוויר במהלך השנה עשוי לפגוע בתפקוד ריאות של ילדים, כאשר לעיתים מדובר בפגיעה דרמטית.

כרקע למחקר נכתב כי אלרגיה עונתית עלולה להחמיר התקפי אסתמה בקרב ילדים. כעת מצאו החוקרים כי בימים בהם רמת זיהום האוויר היתה גבוהה, הקיבולת הריאתית של ילדים בגילאי בית-ספר היתה נמוכה יותר.

מדגם המחקר כלל 100 ילדים בגילאי בית-ספר, חלקם עם אסתמה או קדחת השחת ואחרים ללא מחלה אלרגית. החוקרים ערכו בדיקות להערכת התפקוד הריאתי של הילדים אחת לחודש, במהלך שנת לימודים אחת, ואספו נתונים אודות מספר מזהמי אוויר, כולל אוזון וחלקיקים עדינים קטנים.

פגיעה בתפקוד הריאות

קיבולת הריאה של ילד בן 10 שנים עומדת בממוצע על 2-3 ליטרים, אך גם עלייה מתונה בחלקיקים עדינים באוויר במסגרת המחקר לוותה בירידה של 0.16 ליטר בכמות האוויר שהילדים היו יכולים לשאוף. השפעה דומה תועדה עם גורמים מזהמים שונים, גם לאחר תקנון למזהמים אחרים.

החוקרים מדווחים על קורלציה שלילית בין רמות החומר החלקיקי באוויר ביום שלפני הערכת התפקוד הריאתי לבין הקיבולת הריאתית. מהממצאים עולה כי גם ללא שינוי בולט לעין בהתקפי אסתמה או בטיפול התרופתי, חשיפה לזיהום אוויר עלולה לפגוע בתפקוד הריאות של ילדים.

בואו לדבר על זה בפורום רפואת ילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום