הרמה והגדלת חזה ללא ניתוח

(9)
לדרג

לאחר לידות והנקות ממושכות, ייתכן שתגלי כי החזה כבר לא נראה כמו פעם. מה בכל זאת ניתן לעשות? אנחנו לא מדברים על "חזיית פלא" או ניתוח להגדלת חזה. תוכן שיווקי

מאת: שרון עורקבי

מעטפת שד ממוצעת היא בעלת טווח עמידות מסוים. השפעות הורמונליות וגנטיות, השמנה, הריונות והנקות - כל אלה מביאים לשינוי העומס על המעטפת, מה שעשוי להוביל להשפעה שלילית עליה. מעטפת שד אשר איננה עומדת בעומסים החדשים שנוצרים, תגרום למראה שד מרוקן, נפול, בעל סימני מתיחה וכו'.

האם להימנע מהנקה, לטובת שמירה על השדיים?

קיים בסיס לכך שהימנעות מסוימת מהנקה תיטיב, במידה כלשהי, עם שינוי צורתו של החזה. בתקופת הנקה, פה התינוק בא במגע עם הפטמה, יש משיכות של הפטמה - וקיימים תהליכים של התמלאות השד בחלב והתרוקנות ממנו. כל התהליכים האלה פוגמים עם השנים באלסטיות השד ובצורתו.
ללא תהליכים אלה, הרי העומס המוטל על השדיים היה קטן.

איזה עוד גורמים, פרט להנקה, משפיעים על צורת השדיים?

לצד אלה, יש מרכיבים נוספים הלוקחים חלק באסתטיות השד וצורתו: גנטיקה, גיל, תזונה, משקל ועוד. יתר על כן, לאחר לידה, השדיים יתמלאו בחלב ממילא ויעברו תהליך גודש, התמלאות והתרוקנות, אף ללא הנקה.

ניתן אפוא להבין שאין ערובה לכך שהימנעות מהנקות תבטיח חזה מושלם לאורך זמן.

חשוב לדעת, כי תזונה שאינה מאוזנת, דיאטות בלתי מבוקרות ולידות, עשויים להשפיע על צורת השדיים. מכאן עולה חשיבות השמירה על תזונה מאוזנת והכנסת אימונים גופניים לשגרת היומיום.

השדיים הם אחד האיברים החשובים במערכת המינית הנשית. הם מהווים למעשה התפתחות של שרירים ורקמות שומן המקיפות אוסף של "אוניות". אוניות השד (באנגלית: lobules) הן תאים פנימיים, בהם נוצר החלב - ואליהן מחוברות צינוריות דקיקות, דרכן החלב נשאב החוצה, דרך הפטמות.

מהם הגורמים המשמעותיים הקובעים את נפח החזה?

גנטיקה (פעילות הורמונלית).
משקל (אחוזי שומן בגוף).
אורח חיים (הרגלי שינה, אכילה, ספורט ועוד).
עיצוב הגוף הפיסי.

מהם ההורמונים המשפיעים על מראה השד?

בין אם נרצה - ובין אם לאו - הצמיחה הטבעית של השד נשלטת על ידי הורמונים.

ההורמונים הם חומרים כימיים המיוצרים על ידי בלוטות בגוף שלנו - ומשמשים, בין השאר, מנוע אנרגטי, האחראי על גדילת הגוף וצמיחתו. בהקשר זה, שני ההורמונים האחראיים על גדילת השדיים:

אסטרוגן - Estrogen
הורמון גדילה (Growth Hormone ובקיצור - G.H)

מה תפקיד האסטרוגן?

האסטרוגן, מלבד חלקו בצמיחת השדיים, נוטל חלק מרכזי בכל ההתפתחות המינית אצל נשים, עד כדי כך שהוא נקרא לעיתים גם "ההורמון הנשי".

בגיל שמונה עד שלוש עשרה, אסטרוגן משתחרר לראשונה מהשחלות. זה קורה ברגע שרמות השומן בגוף גבוהות דיין, על מנת להתחיל את מסע גיל ההתבגרות (הכוונה היא להתבגרות הפיסית והמינית). האסטרוגן ממשיך ומשתחרר ללא הרף, עד לתום ההתפתחות הגופנית.

האסטרוגן, מעבר לתפקידו בתהליכים טבעיים בגוף, מהווה מרכיב עיקרי בתהליך גדילת השדיים.

ומה באשר להורמון הגדילה?

הורמון הגדילה הוא מקור עיקרי לתהליך גדילת איברי הגוף. וככזה, הוא מהווה חומר חיוני להתפתחותו הטבעית של החזה. זו גם אחת הסיבות מדוע לנשים רבות אין שדיים גדולים: מכיוון שהמנגנון המייצר את הורמון הגדילה בגופן חלש, או לעיתים לקוי.

מסקנת הביניים - בדיון בנושא הגדלת חזה טבעית, אנו צריכים לייחס חשיבות לפעילות ההורמונלית בגוף ולשים אותה במרכז.

כיצד אנו מעודדים את ייצור ההורמונים הללו?
כיצד אנו מגבירים את האפקטיביות שלהם?
כיצד אנו שומרים על איזון מושלם ביניהם?

ניתן להשיג את כל אלה באופן טבעי וללא התערבות הורמונים מלאכותיים. מדובר במהלך מאתגר, ועם זאת - אפשרי ושווה את המאמץ.

מהם הגורמים לנפילת החזה?

1. השינויים במבנה החזה הנשי מתרחשים בטבעיות, ללא קשר להנקה והריון, עם התבגרות האישה. כמו שאר איברי הגוף, שד של צעירה בת 18 יהיה שונה בצורתו מזה של אישה בת 40 או 60.

2. עם כניסתה של אישה להריון, הגוף מתחיל לייצר בלוטות וצינורות חלב עבור יניקה. מלבד גנטיקה, גם להורמונים תפקיד מרכזי בעניין: הם מקדמים את תפיחת השד לקראת ההנקה. ירידה בריכוזם, עם סיום ההנקה, מביאה לירידת נפח השד.

3. בתום גמילה מהנקה, יחד עם הופעתו הסדירה שוב של המחזור החודשי, השד גם כן אמור לחזור למצבו הקודם; אולם, כך או כך, הוא לא ייראה כמו בעבר, בשל תהליכי ההתבגרות של האישה.

4. היסטוריית ההריונות של האישה ותקופות ההנקה הן בעלות השפעה משמעותית על מראה השד; תהליכים רבים יותר של גודש והתרוקנות, לאורך תקופה ממושכת, מפחיתים את הסיכויים לחזרת השד למצבו הקודם.

למידע על טיפול טבעי בשימור ומיצוק החזה - לחץ כאן.

שרון עורקבי היא סמנכ"לית NaturalBe

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום