רפואה משלימה: בדרך להריון הנכסף

(0)
לדרג

מנסים להיכנס להריון ללא הצלחה? מרגישים תסכול, פחד וזעם? מה עושים כאשר טיפולי הפוריות הקונבנציונליים לא עוזרים? מה מציעה הרפואה המשלימה?

מאת: מערכת zap doctors

כאשר אישה לא מצליחה להיכנס להריון, היא חשה כי הנשיות שלה עומדת במבחן וכי היא נכשלה בו. בין אם הבעיה מצויה בגוף האישה ובין אם בגוף הגבר, אי-כניסה להריון המיוחל עלולה לגרום לתסכול, פחד וזעם ואף לגרום לתחושות קשות בין בני הזוג, לתחושת פגיעה בערך העצמי.

מה ניתן לעשות כאשר הבעיה נמצאת אצל האישה? וכאשר היא דווקא אצל הגבר? מדוע כדאי לקחת בחשבון גם את מה שיש לרפואה האלטרנטיבית להציע, כדי לפתור את הבעיה?
ברכה מזור, מטפלת בפוריות מזה 38 שנים בשיטות אלטרנטיביות שונות, משיבה לכל השאלות.

מה יתרונה של הרפואה המשלימה על פני הרפואה הקונבנציונאלית בטיפול בבעיות פוריות?

"ראשית, הרפואה הקונבנציונאלית לא תמיד יודעת לזהות בדיוק מה הבעיה האמיתית שממנה נובעת אי הכניסה להריון. מה שאנחנו כן יודעים באופן מובהק הוא כי בשני העשורים האחרונים חלה ירידה משמעותית באיכות, בספירה ובתנועת תאי הזרע, וכל מה שהרפואה הרגילה יכולה להציע בעבור הזרעים, זה להשביח אותם באמצעות מעבדה או בעזרת מיקרו-מניפולציה, שיטות שלהן חסרונות בפני עצמן. שיטות אשר לא תמיד מצליחות להביא למצב של כניסה להריון. בדרך כלל נשים וגברים מגיעים לטיפול פוריות באמצעות הרפואה המשלימה אחרי ייאוש ותסכול גדול מצד הרפואה הקונבנציונאלית".

ומה עושה הרפואה המשלימה בתחום ההריון?

"הרפואה הטבעית מנסה קודם כל לאבחן ולזקק את מקור הבעיה, ואז מתחילה בשיפור מצבו הגופני של הגוף, לצד ליווי נפשי צמוד. הרפואה הטבעית מציעה דרכים שונות ומגוונות לשיפור הפוריות, כגון טיפול בדיקור, שינוי התזונה לתפריט מאוזן ונכון, נטילת ויטמינים, נוגדי חימצון, טיפול בעזרת צמחי מרפא ועוד".

כיצד מאבחנים בעיות פוריות אצל מטופלת?

"במידה והגבר עבר בדיקת זרע תקינה, כך שנמצא כי הבעיה היא לא אצלו, האישה נשלחת לבדיקות דם, כדי לראות מה חסר לה בגוף - כאבחנה ראשונית. בנוסף, מתבצעת בדיקת רחם חיצונית, ללא חדירות פולשניות, מעל הבטן התחתונה, כדי לבדוק מה מצב הרחם. על פי הממצאים, מתאימים לכל מטופלת ומטופלת את הטיפול המתאים לה".

במידה והבעיה נמצאת אצל הגבר, כיצד מתמודדת עמה הרפואה המשלימה?

"במידה ועל פי בדיקות זרע אובחן כי יש בעיה עם כמות הזרע, איכותו ויכולת התנועה שלו מתחת לממוצע, וחלשים באופן יחסי וכן במידה ונמצא כי יש לזרע בעיות מורפולוגיות שונות, כגון זנבות וראשים שבורים, מתאימים לגבר טיפול פרטני בעזרת משפרי תזונה, טיפול בצמחי מרפא, וגם דיקור. לעתים השילוב של כל אלה ביחד מביא לתוצאה טובה".

איזה שיטות טיפול מוכחות ומוצלחות לטיפול בבעיות פריון קיימות במסגרת הרפואה המשלימה?

"שיטת טיפול המוכיחה את עצמה היא טיפול חימום הרחם על ידי צמחי מרפא שונים. בנוסף, דיקור הוא שיטה מצוינת ויעילה לשיפור הפריון בגוף הגבר והאישה כאחד. רק לעתים נדירות ניתן לשלב טיפולים הורמונאליים שמציעה הרפואה הקונבנציונאלית לצד טיפולים אלה, בעיקר כשרוצים 'להכין את השטח' לטובת הפרייה. גם הדיקור, כשיטה אלטרנטיבית, הוכיח את עצמו ונותן מענה לשיפור מצב הביציות, וכן לשיפור בספירת הזרע".

בואו לדבר על זה בפורום גניקולוגיה ופריון ברפואה סינית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום