טיפולים רפואיים בגז אוזון

(35)
לדרג

גז האוזון מועיל כנגד שלל מזיקים בחקלאות, בתעשייה וגם בבריאות. ניתן להמיס אותו במים, להפוך אותו למשחה, להזריק אותו למחזור הדם או לטפל בו כגז

מאת: מערכת zap doctors

הרפואה הלא קונבנציונאלית מציעה בשני העשורים האחרונים חלופה לרפואה הקונבנציונלית, בעיקר במקרים שזו האחרונה לא מצליחה לטפל, להועיל ולרפא. פעמים רבות, דווקא טיפולים לא קונבנציונאליים מהווים תחליף ראוי, לאחר שאלו הקונבנציונאליים כבר אינם עוזרים.

אחד מהטיפולים הללו, שתפס תאוצה וקיים בעולם למעלה מ-100 שנים, הוא טיפול באוזון. רוב האנשים שומעים על האוזון בהקשר של שמירת הסביבה וכדור הארץ. מדובר בגז, הרעיל למערכת הנשימה, אך הוא בעל תכונות ייחודיות, המיושמות בתחום החקלאות, התעשייה והבריאות. במדינת ישראל, הטיפול בגז האוזון החל לפני כעשרים שנה, והוא הולך וצובר תאוצה. כיום, אפשר למצוא אותו כבר בכ-6 מרפאות פרטיות בארץ, העוסקות בזה ובחלק מבתי החולים.

מספר המחלות שניתן לטפל בהן או להקל על תסמיניהן, בעזרת גז אוזון הוא גדול. הטיפול נעשה כמעט ללא סיכונים, בתנאי שהוא מבוצע על-ידי בעלי מקצוע נכונים. קרוב לוודאי שהטיפול יילך וייעשה יותר ויותר נפוץ, תוך מספר שנים. כיום, הבעיה היא שחברות תרופות אינן משקיעות תקציבים בנושא ולכן אין מספיק מחקרים על האוזון.

לא רק רפואה: גז אוזון בתחום החקלאות והתעשייה

ד"ר יוסף דיין, מומחה ברפואה פנימית, מייסד ומנהל "מרכז מומחים ד"ר דיין לרפואה משולבת", מתייחס לאוזון ממש כאל פלא שמיני. "כרופא", מספר ד"ר דיין, "אני משתמש בטיפול זה ומגיע לתוצאות גדולות בתחומים רבים. בארה"ב ובקנדה, למשל, משתמשים באוזון לחיטוי של מי בריכות ומי שתייה. והוא אמצעי בלעדי לחיטוי גידולים אורגניים. האוזון קוטל את המזיקים וחוזר להיות חמצן. ישנן חברות אמריקאיות, המייצרות אדי אוזון בתוך המקררים, כדי לשמר את חיי הפירות והירקות.

ד"ר דיין מוסיף: "התכונות הייחודיות של גז האוזון מועילות נגד כל מזיק בתחומים רבים. הוא איננו רעיל, אלא רק למערכת הנשימה. כושר החדירות של האוזון גדול פי 18 מהחמצן. הוא חודר לרקמות והופך מהר מאד לחמצן. באמצעות טיפול באוזון, מעשירים את הרקמות הפנימיות בחמצן".

אחת הבעיות של האוזון היא חיי מדף קצרים. תוך רבע שעה הוא הופך לחמצן. זו הסיבה, שלא ניתן לייצר בקבוקי מי אוזון. הפתרון לכך הוא לרכוש מכשיר ביתי קטן, המייצר מי אוזון. יש להשתמש במי האוזון המיוצרים במכשיר הביתי באופן מיידי.

טיפולים רפואיים בגז אוזון (אילוסטרציה)
טיפולים רפואיים בגז אוזון (אילוסטרציה)

השימושים החיצוניים: ממניעת חיידקים בקיבה ועד טיפול בפצעי סוכרת

כגז, האוזון קוטל כל מה שבא אתו במגע, כמו וירוס, חיידק, פטרייה. לכן, ישנם ארבעה שימושים לגז האוזון בתחום הרפואי.

מי אוזון

ניתן לטפל בחניכיים ולשמרם באמצעות גרגור מי אוזון - אותם מייצרים במכשיר ביתי שממיס את גז האוזון במים. ניתן גם לשתות את מי האוזון, כטיפול בהליקובקטור-פילורי, חיידק הצומח בקיבה. בנוסף, בעזרת המכשיר הביתי, ניתן לייצר מי אוזון ולהזריק אותם לנרתיק, בכדי לחדש את רירית הנרתיק, ולקטול חיידקים, כדוגמת פטריות וקנדידה.

אוזון מומס בשמן זית

כאשר ממיסים אוזון בשמן זית נוצרת משחה. את המשחה שומרים בקירור והאוזון יכול להישמר בתוך השמן במשך חודשים. וטרינרים משתמשים במשחה זו לטיפול בחניכיים של בעלי חיים, עם ריח רע מהפה. בני אדם יכולים להשתמש בה כמשחה טיפולית בכל מקום בגוף, ללא כל תופעות לוואי.

הזרקות לזרם הדם

מדובר בטיפול בדם הנחלק לשניים: מיקרואוטוהמותראפי (קטן) ומאקרואוטוהמותראפי (גדול).

במיקרואוטוהמותראפי, שמים במזרק שניים עד שלושה מ"ל גז אוזון, שואבים מהווריד שניים עד שלושה מ"ל דם, מערבבים את הכל יחד בתוך המזרק ומזריקים לפציינט לשריר. טיפול זה מסייע לחזק את המערכת החיסונית, ומטפל בפצעים או פרונקלים. הטיפול כולל שתי זריקות כאלה בשבוע למשך תקופה.

הטיפול המאקרואוטוהמותראפי הוא פרוצדורה גדולה יותר. ישנם סטים מיוחדים, הכוללים בקבוק זכוכית וצינורות מיוחדים, אשר מתחברים לווריד של המטופל. שואבים לבקבוק הזכוכית בין 100 ל-150 מ"ל של דם. מוסיפים אוזון לבקבוק, מערבבים ומחזירים למטופל את הדם של עצמו, מועשר באוזון.

הטיפולים הללו יעילים למצבים שיש בהם ירידת חמצן ברמה הרקמתית, כמו בקרב חולים הסובלים מתסמונת עייפות כרונית, פיברומיאלגיה, כאבים בכל הגוף, חולים הסובלים מחוסר אספקת חמצן לרגליים כתוצאה מבעיה בכלי דם עורקיים, חולים עם ירידה בזיכרון, זיהומים חוזרים ויראליים, חולשה במערכת החיסונית ודלקת נגיפית של הכבד מסוג B ו-C.

טיפולים בגז אוזון

טיפול עם גז ברקטום: חוקן באמצעות גז אוזון מבצעים בקליניקה. מכניסים גז אוזון למתקן מיוחד ועושים חוקנים בתוך הרקטום. מיועד לחולים שסובלים מסוגים שונים של קוליטיס.

טיפול בנרתיק: טיפול זה מבצעים במרפאה, בהזלפה של כמות מדודה של גז אוזון לנרתיק, במטרה לחסל זיהומים הנמצאים בנרתיק וכדי לבנות רירית נרתיק חדשה.

טיפול בחולי סוכרת: מזרימים את גז האוזון לתוך שקית פוליאתילן, אותה שמים מסביב לגפה הנגועה. החולה יושב בין 30-60 דקות עם השקית. גז אוזון זה, הנמצא מסביב לגפה הנגועה, מטפל בזיהום שבפצע, מגביר את אספקת החמצן לרקמות ומסייע בריפוי הפצע.

קרוב למאה מדינות בעולם עוסקות בנושא זה בצורה רחבה וקיימים ברחבי העולם בתי ספר המלמדים כיצד לטפל באמצעות אוזון. התקווה הגדולה של רופאים כדוגמת ד"ר דיין היא שגז האוזון ייכנס באופן מסודר לטיפול גם בארץ, וכי חשיבות הצלחתו תוכר גם על ידי משרד הבריאות. בצורה כזו, ניתן יהיה להביא את הטיפול באוזון לאוכלוסייה ניכרת, שרובה איננו מכיר את התחום ואת היתרונות של האוזון, לעורר את המודעות ליתרונות האוזון ולסייע לחולים רבים להירפא ממחלותיהם.

בואו לדבר על זה בפורום מחלות דרכי העיכול - רפואה משולבת.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום