טיפול באוזון: החמצן הבא שלכם

(2)
לדרג

היה זה רק עניין של זמן עד שתגלה הרפואה המשלימה את הכוח הטמון בטיפול באוזון כמשפר את חילוף החומרים בגוף ואת תפקוד התאים, ונותן משמעות לביטוי צעיר לנצח

מאת: יפעת נחמני, כתבת doctors

האוזון נמצא בשימוש בחיינו במגוון רב של תחומים, בעיקר בזכות תכונת החיטוי שבו: בתעשיית התרופות, בחקלאות ואפילו בברים, שם הוא עוזר להשמיד את פטריות השמרים הרבות המצטברות במערכת הבירה. יתרונו בכך שהוא הופך בחזרה לחמצן ואינו מותיר אחריו חומרים כימים כמו חומרי חיטוי אחרים ולכן הוא נחשב למעין מחטא אורגני.

לא רק שכבה מתכלה בשמיים

"אוזון הוא גז חסר צבע המורכב משלושה אטומים של חמצן. החמצן עובר במעין מתח חשמלי הגורם ליצירת אוזון, החוזר להיות חמצן במגע עם הטמפרטורה. ככל שזו חמה יותר ישרוד האוזון פחות זמן", אומר ד"ר יוסף דיין, מומחה ברפואה פנימית. לדבריו, "לאוזון שתי תכונות ראשיות חשובות: ראשית, הוא משמיד כל אורגניזם איתו הוא בא במגע - חיידק, וירוס, טפיל, פטריה וכו', בצורה כזו שאינה פוגעת בתאים הומאניים (תאי אדם). עם זאת, חשוב להדגיש שהאוזון רעיל לתאי אפיתל (רקמה המרפדת מבנים חלולים) במערכת הנשימה ולכן אסור לשאוף אוזון בריכוזים גבוהים. ושנית, לאוזון מקדם חדירות (דיפוזיה) פי 15 מחמצן".

ניתן להפיק אוזון בצורה מלאכותית בריכוזים שונים, הן בשימוש בחמצן שבחדר שריכוזו כ-21% והן בשימוש ב-100% חמצן נקי באמצעות מכשיר המכניס תערובת חמצן ומוציא תערובת של חמצן ואוזון. באוזון שנוצר אפשר להשתמש כגז, ניתן להמיס במים וליצור מי אוזון, או להמיס בשמן זית וליצור משחה.

למי מיועד הטיפול באוזון?

טיפול באוזון מתאים לקשת רחבה של חולים. למעשה, לכל פצע, זיהום או מחלה קיים טיפול שונה. במצב של פגיעה עצבית בקצות הגוף כדוגמת חולי סוכרת, או במצב של ירידה באספקת הדם לגפיים הגורמת לכאבים או לפצעים, מטפלים באמצעות שקית מיוחדת, המחוברת למכשיר שמייצר אוזון, המלופפת סביב האזור הפגוע במטרה לחטא את המקום ולסייע בריפוי הפצע באמצעות האוזון המוחדר לרקמות, כל זה בנוסף לטיפול בזריקות אוזון או אינפוזיית אוזון. דוגמא נוספת היא זיהומים חוזרים שאינם מגיבים לטיפולים השגרתיים בנרתיק, הבאים לידי ביטוי בהפרשות, בעקצוץ או כאבים בעת מגע מיני, כתוצאה מזיהום בפטריית הקנדידה. אלה יטופלו במעין חוקן של גז אוזון המוחדר לנרתיק במטרה להשמיד את המזהמים השונים. בנוסף, חדירת האוזון לרירית הנרתיק מסייעת לבנות רירית חדשה. גם לחולי סרטן מומלץ לעבור טיפול באוזון, בצורת אינפוזיות, שכן הם משפרים את התפקוד החיסוני של הגוף ומביאים לעליית תפקוד מח העצם. חשוב לציין שמדובר בטיפול נלווה ולא בתחליף לטיפול הקיים. טיפול באוזון יכול גם לצמצם את העומס הנגיפי לחולי צהבת B ו-C שאינם מגיבים לטיפול הקונבנציונאלי או שאינם מסוגלים לעמוד בתופעות הלוואי שלו.

רפואה מונעת

"רפואה נכונה היא רפואה מונעת", מבהיר ד"ר דיין. "ולכן אין צורך לחכות למחלה או לזיהום, אלא לעבור טיפולי אוזון כתמריץ מחזק אנרגיות ומשמר בריאות גוף תקינה".

שיטת הפעולה בטיפול באוזון מתבצעת בכמה שיטות:

שמן אוזון: ניתן למרוח כדי לרכך את העור, להשמיד מזהמים או כתכשיר קוסמטי. תכשירים אלה יעילים לתקופה של כמה חודשים כאשר נשמרים בקירור.

זריקות אוזון:

- מיקרו אוטו המותרפי (טיפול באמצעות דם עצמי) - לוקחים מעט גז אוזון במזרק, איתו שואבים מעט דם מהווריד ומחזירים לגוף על-ידי זריקה לשריר. דם עצמי זה מגביר את פעולת מערכת החיסון וכך מחזק ומגביר את אנרגית הגוף.

- זריקות אוזון למפרקי הברך (לחולים הסובלים משינויים ניוונים) - במטרה לזרז את צמיחת הסחוס ולטפל בכאבים ובהגבלות תנועה.

אינפוזיית אוזון - חיבור לווריד באמצעות מחט המחוברת לבקבוק ואקום מיוחד השואב כמות של כ-100 מ"ל דם, לתוכו מוסיפים אוזון בכמות רצויה ומחזירים את הדם המועשר באוזון ובחמצן בחזרה לגוף. הטיפול יעיל במצבים של עייפות כרונית, פיברומיאלגיה (כאבי שרירים) ולמי שסובל מחולשה של המערכת החיסונית וזיהומים חוזרים.

חשוב לציין שרק רופא מומחה רשאי לתת טיפול באוזן, כמובן על-פי שיקול דעתו באשר לטיפול המומלץ.

בואו לדבר על זה בפורום רפואה שלמה - רפואה פנימית עם רפואה משלימה וביולוגית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום