עיסוי בטעמים

(0)
לדרג

ג'ינג'ר, קינמון ושאר תבלינים מחממים לחורף; והפעם, משולבים בטכניקות עיסוי רפואי - בתיאבון

מאת: מערכת zap doctors
על מה ולמה?

העיסוי וחשיבות המגע היו מוכרים מאז ומעולם, בכל התרבויות העתיקות ומשתקפים אלינו מהספרות, האמנות ומדפי ההיסטוריה, כחלק משמעותי מאוד בקורות ימיה של מה שנקרא בימינו: רפואה.
ביוון העתיקה, ציין היפוקראטס, אבי הרפואה לתלמידיו: "לפני שאתה מחליט לטפל, תמשש את הגב". ביודעו כיצד מערכת העצבים שבעמוד השדרה משפיעה על פתולוגיות שונות שאינן קשורות רק לשריר השלד.

יותר ויותר ישראלים מכירים בעובדה כי עיסוי רפואי הינו טיפול רפואי בפני עצמו - הבא לתת מענה לצורך פיזי, ולא רק להתפנקות בספא או בצימר.
העיסוי הרפואי הינו שיטת טיפול אינטגרטיבית בה המטפל מבצע מספר טכניקות משולבות במטרה להשיג רפיון שרירי וזרימת דם טובה יותר.

"העיסוי הרפואי, מסביר צחי שבת, מומחה לעיסוי רפואי ורפלקסולוגיה, מרצה במגמת מטפלים בעיסוי רפואי ב"קמפוס ברושים", ביה"ס להסמכות מטפלים המועדון לספורט באוניברסיטת ת"א. בשונה מעיסוי לשם הנאה, משיג הרגעת מתח גופני ונפשי בד בבד עם המרצת פעילות האיברים, על ידי שיפור התפקוד וסילוק מחלות."

המדובר הינו טיפול מובנה במגע הכולל מספר טכניקות שמטרתן לסייע לגוף בתהליכים מטבוליים, תהליכים המיועדים לשיקום רקמות רכות שניזוקו עקב טראומה או שימוש יתר. הטיפול בעיסוי הוא טיפול ידני, במגע. חשיבות הטיפול במגע נבדקה והוכחה במשך שנים רבות כאחד הטיפולים היעילים ביותר המשפיעים על זרימת הדם ומערכת הלימפה הקשורה למערכת החיסונית, אפילו פגים שהוחזקו בימיים הוכיחו ספיגת חמצן טובה יותר ונשימה תקינה יותר, לא כל שכן מבוגרים.

העיסוי מסייע לחומרי מזון וחמצן להגיע אל הרקמות באמצעות זרם הדם ופינוי חומרי פסולת ורעלים דרך מערכת הלימפה. ובנוסף, במשור הנפשי לעיסוי הרפואי עצמה רבה. עיסוי רפואי משחרר גם הידבקויות של צלקות לאחר ניתוח. לעיתים ההידבקויות מלוות בכאבים ובהקרנה לאזור אחר בגוף.
עיסוי רפואי מתאים גם לתינוקות בני יומם וכן לנשים בהריון ללידה קלה יותר.

"קיימים 80 סוגי עיסוי וכל יום נולדת שיטה חדשה, כל תרבות והעיסוי שלה, העיסוי הרפואי נע בין שתי שיטות: עיסוי רקמות רכות ועיסוי רקמות עמוקות. רוב האנשים מכירים את העיסוי השבדי שבמהותו הינו עיסוי רקמות רכות, מסביר צחי שבת, במצבי דחק נפשי הטיפול בעיסוי יכול לסייע למטופל להגיע להרפיה, להורדת מתח נפשי, לאפשר לגופו לשפר תפקודים פונקציונאליים ובכך לשפר את איכות החיים שלו הגורמים בסופו של דבר לנזק היוצר פתולוגיה.

טכניקת עיסוי בקומפרס צמחים:

"טכניקת עיסוי זו מתאימה לעונת החורף, בשל אפקט חימום הגוף שנוצר בה, והיא ידועה בהודו וברוסיה ונחשבת כשיטה עממית" מציין צחי שבת, "משלבים את העיסוי בקומפרס רטוב של רטיות חמות הטבולות במשרה של ג'ינג'ר, פלפל, או אבקת חרדל הידועים כצמחים מחממים ומחדירים את הקומפרס עם לחץ באמצעות בד עשוי מכותנה הטבול במעין "תה" חם. העיסוי הוא מאוד מקומי."

"בחורף יש נטייה של הגוף והשרירים להתכווץ, אם נביט בטבע, חיות רבות נוטות לישון בחודשי החורף ויש תחושה של חוסר תזוזה, גם מערכות הגוף שלנו פחות בזרימה כגון מערכת הלימפה הקשורה למערכת החיסונית או מערכת כלי הדם ואז נוצרות חסימות היוצרות כאב.
טכניקה זו מומלצת במקרה של בעיות נשימה, ומתאימה גם לילדים החל מגיל 10.

עיסוי בטכניקת טאי צ'י:

טכניקה מיוחדת שפיתח צחי שבת המשלבת תנועות מאומנות הלחימה טאי צ'י עם העיסוי. "בעיסוי השוודי הקלאסי יש משהו מייגע הגוזל אנרגיות מהמטפל ומותיר אותו מותש ולא ערני בסופה של העבודה האינטנסיבית. כשהמטפל מפעיל תנועות טאי צ'י הוא עצמו מוטען באנרגיה אותה הוא מעביר למטופל במהלך העיסוי, את האנרגיות הוא יכול לשדר דרך המגע. האנרגיות האלה מורגשות מיד על ידי המטופל, לא מדובר כאן במשהו אנרגטי ומסתורי אלא האנרגיה שניתן לחוש אותה. כל המגע משתנה כתוצאה מכך."

עיסוי באבקת צמחים מחממים:

"מקור שיטת העיסוי באבקה הוא עיסוי האיורוודה ההודי. לשיטה יש אפקט רפואי והיא מתאימה לאנשים שמעדיפים אבקה יבשה על פני עיסוי ישיר בשמנים ארומתרפיים, מציין צחי שבת. המדובר באבקות של צמחים מחממים הנטחנות עד דק: כגון ג'ינג'ר, קינמון, אבקת חרדל. באבקות הללו יש כמות קטנה של שמן ארומתי. באמצעות העיסוי ניתן להחדיר את השמן שמצוי באבקה לעור. הטיפול יעיל לבעיות גב תחתון, לבעיות נשימה והתקררות. הטעם החריף הוא הטעם שמתקשר לאלמנט המתכת הקשור על פי הרפואה הסינית לעונת החורף. מערכת החיסון והעור נחשבים לריאה השלישית".

צחי שבת הוא מומחה לעיסוי רפואי ורפלקסולוגיה, מרצה במגמת מטפלים בעיסוי רפואי בקמפוס ברושים, ביה"ס להסמכת מטפלים המועדון לספורט באוניברסיטת ת"א. ובעל ניסיון של למעלה מ- 10 שנות טיפול.
מצוות ההקמה של הספא במלון קיסר בים המלח.
בנוסף, רפלקסולוג בכיר, עם התמחות טיפול בילדים ומבוגרים.

בואו לדבר על זה בפורום רפואה משלימה
ובפורום טאי צ'י וצ'י קונג

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום