כוח הצבע

(0)
לדרג

מועצת הצמחים יוצאת בקמפיין הסברה בריאותי שמטרתו: עידוד צריכת ירקות על-פי צבעם כחלק מאורח חיים בריא

מאת: ב- 1 בנובמבר (יום ב'), עלתה מועצת הצמחים בקמפיין הסברה מקיף, שלווה בסיסמא "ירקות בחמישה צבעים לחיים בריאים". מטרות הקמפיין הן העלאת המודעות הציבורית לחשיבות אכילת ירקות בחמישה צבעים - אדום, כתום, ירוק, לבן וסגול - ועידוד צריכת ירקות כחלק מאורח חיים בריא. המסר החדשני אותו מבקשת מועצת הצמחים להטמיע...
חמסה חמסה חמסה

עלות הקמפיין מוערכת בהיקף של כ- 1,000,000 דולר.

הקמפיין מבוסס על מחקרים מדעיים, הקובעים כי לכל קבוצת ירקות בעלי צבע זהה, סגולות מיוחדות אשר תורמות ליכולת ההגנה של הגוף מפני התפתחות מחלות.
האדום - למניעת סרטן ומחלות לב;

הכתום - לשמירה על תפקוד תקין של מערכת החיסון ולמניעת סרטן;

הירוק - לשמירה על ראייה תקינה, להאטת הזדקנות העין ולחיזוק העצמות;

הלבן - לשמירה על בריאות כלי הדם והלב, וכן למלחמה בחיידקים ובדלקות;

הסגול - להאטת תהליכי ההזדקנות ובפרט הזדקנות המוח, "אנטי-אייג'ינג" בפעולה.

עד לא מזמן נחשבו הויטמינים, המינרלים והסיבים התזונתיים כתוספות החיוניות לבריאות טובה, אך מחקרים רבים שנעשו לאחרונה מוכיחים כי אין די בכך. בנקודה זו החל מהפך תפיסתי בעולם התזונה. נראה היה שבמזון השלם כמו הירקות, יש משהו שאין בתוספי רכיבי התזונה. הכוונה היא לפיטוכימיקלים: חומרים המכילים כ- 25,000 אלף(!) חומרים פעילים, החיוניים לבריאותנו. לבריאות אופטימלית, מומלץ לאכול, באופן יומיומי, ירקות מכל קבוצות הצבע וכך לגוון בסוגי הפיטוכימיקלים.

במועצת הצמחים בחרו בסמל ה"חמסה", אשר, רבים מאמינים כי מיוחסות לה סגולות הגנה. אצבעות החמסה יהיו צבועות כל אחת באחד מצבעי קבוצות הירקות, אליה יצורף הסלוגן: "ירקות בחמישה צבעים לחיים בריאים". ה"חמסה" תלווה את כל אמצעי הפרסום של הקמפיין.

לדברי מיכאל אילון, מנכ"ל מועצת הצמחים:

"מטרת הקמפיין העיקרית היא להוביל מסר של חינוך לצריכה מגוונת וצבעונית של ירקות כחלק מאורח חיים בריא ולהגברת צריכת הירקות. מנתוני מועצת הצמחים, הישראלי צורך בממוצע כ- 20% פחות ירקות מהמומלץ ע"י ארגון הבריאות העולמי (WHO). ב- 97' עמדה ישראל על שיא צריכה של 228 ק"ג לנפש בממוצע, ומאז חלה ירידה של כ- 6% בצריכה הממוצעת לנפש. יעדי הקמפיין הם לשנות מגמה זו ולהגדיל את הצריכה לנפש ב- 3% לשנה, בשנתיים הראשונות".

בואו לדבר על כך בפורום תזונה ודיאטה

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום