מחקר חדש: גם בירה יעילה בהורדת הסיכוי למחלת לב

(0)
לדרג

מחקר חדש: גם בירה יעילה בהורדת הסיכוי למחלת לב

מחקר חדש מעריך כי כוס בירה בסוף כל יום יכולה להועיל בדיוק באותה מידה שכוס יין בסוף כל יום מועילה. לפי מחקר זה גברים ששתו בירה בצורה מתונה ככוס בירה אחת או שתיים ליום הראו סיכוי נמוך יותר לפתח התקף לב בהשוואה לגברים שלא שתו בירה כלל. המחקר התבצע על ידי חוקרים מאוניברסיטת לונדון, והתפרסם בגליון מאי 2000 של כתב העת: British Medical Journal .

ידוע כיום שכוס יין אדום בסוף היום מגינה מפני מחלות לב. לאחר ביסוס עובדה זו חוקרים העריכו כי ישנם מרכיבים מיוחדים ביין אדום שמגינים מפני מחלות לב. אך החוקרים במחקר זה סבורים כי האלכוהול עצמו אחראי להורדה בסיכוי לחלות במחלת לב. לטענת החוקרים הסיבה ששתיית יין מראה ירידה משמעותית יותר בסיכוי למחלות לב היא שהאוכלוסיה ששותה יין אדום נוטה פחות לעשן, נוטה לאכול בצורה בריאה יותר ונמצאת במעמד סוציואקונומי גבוהה יותר בהשוואה לאוכלוסיה ששותה בירה.
מהסיבות הללו החוקרים ערכו את המחקר בצכיה, מדינה בה רוב האוכלוסיה שותה בירה, ללא קשר למעמד סוציואקונומי. החוקרים השוו 200 גברים שסבלו מהתקף לב לא קטלני, עם מעל 700 גברים מהאוכלוסיה הכללית החוקרים הגבילו את המחקר לבדיקת שתיית אלכוהול באופן כללי ושתיית בירה בלבד.
תוצאות המחקר הראו כי גברים ששתו כמות מתונה של בירה באופן יומיומי סבלו מסיכוי נמוך יותר ב- 62 אחוזים לפתח התקף לב לעומת הגברים שלא שתו כלל. הגברים ששתו מספר פעמים בשבוע הראו סיכוי הנמוך ב- 40 אחוזים לפתח התקף לב לעומת הקבוצה שלא שתתה כלל. אך הנבדקים ששתו מעל פעמיים ביום לא הראו ירידה בסיכוי לפתח התקף לב בהשוואה לקבוצה שלא שתתה כלל.
החוקרים טוענים כי המחקר מדגים כי לבירה קיים אפקט מגן שזהה לזה של יין אדום. המחקר הזה מראה שוב כי ההגנה קיימת רק במקרים בהם השתיה הינה מתונה בלבד. כמו כן החוקרים סבורים כי האפקט המגן הינו של האלכוהול עצמו, וטענתם אין ליין תכונות שונות מאלו של הבירה. עם זאת החוקרים אינם ממליצים לאלו שאינם שותים להתחיל לשתות אלא לאלו ששותים הרבה להפחית את השתיה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום