בשורה לחולי טרשת מערכתית

(0)
לדרג

FDA הגדיר את ACTEMRA של חברת רוש לטיפול בטרשת מערכתית (סקלרודרמה) כ"טיפול פורץ דרך". התרופה יעילה גם למחלות נוספות. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

מינהל המזון והתרופות האמריקאי FDA הגדיר לאחרונה את התרופה אקטמרה (ACTEMRA), לטיפול בטרשת מערכתית (סקלרודרמה) כ"טיפול פורץ דרך".

הגדרה זו תאפשר ליצרנית, חברת רוש, לזרז את תהליכי הפיתוח וההערכה של תרופות המיועדות לטיפול במחלות קשות, ולקדם את נגישות התרופה למטופלים באמצעות אישור מהיר ככל האפשר של מנהל המזון והתרופות האמריקאי.

נמצא כי התרופה כמעט הכפילה את שיעורי הפוגת המחלה בקרב הסובלים מדלקת מפרקים שגרונית בשלב מוקדם, הפגינה יעילות מתמשכת של חמש שנים בטיפול בילדים עם דלקת מפרקים מערכתית אידיופטית של גיל הילדות. כמו כן נחנך מחקר קליני גלובלי מפאזה שלישית בטרשת מערכתית, מחלה עם פוטנציאל קטלני ועם אפשרויות טיפול מוגבלות.

"קרוב ל-500 אלף איש ברחבי העולם טופלו ביעילות באקטמרה מאז האישור הראשוני לפני כעשור. היקף תוצאות המחקרים, הנעים מטיפול בדלקת מפרקים שגרונית במבוגרים ובילדים ועד להפרעות דלקתיות נדירות, מדגיש את המחויבות שלנו לסייע למטופלים עם מחלות אוטואימוניות קשות", אמרה סנדרה הורנינג, מנהלת רפואית ראשית, ראש המחלקה העולמית לפיתוח מוצרים. "הנתונים החדשים ממשיכים להדגים את היעילות והבטיחות של ACTEMRA בטיפול במחלות רבות, כולל שימוש כטיפול יחיד בדלקת מפרקים שגרונית בשלב מוקדם".

בואו לדבר על זה בפורום תרופות ורוקחות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום