תיק עזרה ראשונה לטיול בחו"ל

(0)
לדרג

מתכננים חופשה בחו"ל לסיום החופש הגדול או לקראת החגים? הכנה מוקדמת של תיק תרופות לטיולים תסייע לכם להנות מהחופשה גם במצבי חירום

מאת: ד"ר יוני ירום

חופשה בחו"ל בדרך כלל עושה רק טוב לבריאות ונפש, אך לעיתים, כשבאמצע החופשה מופיעה לה מחלה או בעיה בריאותית כלשהי, כדאי להיות מוכנים ומצוידים מראש כדי להיערך למצב בצורה הטובה ביותר. לפניכם מדריך מקיף לעזרה ראשונה כשאתם נוסעים לחו"ל.

רגע לפני

ההרכב של תיק התרופות תלוי כמובן ביעד הטיול, משך הטיול ועונת השנה. דבר אחד נכון לכולם - חשוב לא לארוז את התרופות במזוודה הנלקחת לבטן המטוס, אלא בתיק היד שלוקחים למטוס עצמו למקרה של צורך בזמן הטיסה.

לאלו הסובלים ממחלות כרוניות הנוטלים תרופות בקביעות, חשוב להצטייד בכל התרופות אותן נוטלים לכל התקופה, כולל בכמות עודפת כדי לא להישאר במצב של חוסר. בנוסף, חשוב להצטייד במכתב מרופא המשפחה שיציין בו את רשימת התרופות הניטלות, כולל הצורך לשימוש במזרקים (בייחוד לחולי סוכרת המזריקים אינסולין), זאת בנוסף לרשימת המחלות הכרוניות והאלרגיות הרשומות בתיק הרפואי.

במידה ונוסעים למדינות בדרום אמריקה, אסיה או אפריקה, כדאי לברר אילו חיסונים צריך לקבל לפני הנסיעה. חשוב לקבל חיסונים אלו לפחות חודש לפני הנסיעה ויש לברר לגבי חיסונים ספציפים לאיזור לפני מועד היציאה מהארץ.

^^מה כדאי להכניס לתיק התרופות לטיולים?^^

חומר חיטוי כגון פולידין או סביעור ופד גזה לחבישה ולעצירת דימומים.

עדיף להצטייד במשככי כאבים ללא מרשם ואף לבקש מהרופא מרשם למשכך כאבים חזק יותר. יש לוודא כי אין התוויות נגד לשימוש בתרופה.

תרופות נגד שלשולים, כאבי בטן והקאות (במידה ומופיע שלשול דמי מלווה בחום מעל 38 מומלץ לפנות לקבלת טיפול רפואי).

תחבושת אלסטית למקרים בהם יש חשש לנקע.

לסובלים ממיגרנה (העלולה להופיע או להחריף במהלך הטיסה) מומלץ להצטייד בתרופות למיגרנה ממשפחת הטריפטנים דוגמת ריזלט או אימיטרקס.

תכשירים נגד יבלות.

משחות נגד שפשפת.

טיפות עיניים למצבים של גירוי כתוצאה מאבק או חוסר שינה.

טיפות אוזניים להרגעת כאב פתאומי.

אגדים מדבקים (פלסטרים) בגדלים שונים עמידים במים.

דוחי יתושים וג'ל על בסיס אלוורה להרגעת העור במקרים של עקיצות, כוויות ואדמומיות של העור.

אנטיביוטיקה - לא מומלץ להשתמש ללא יעוץ רפואי, אך רצוי שהאנטיביוטיקה תהיה מהתרופות רחבות הטווח. יש לקבל הוראות שימוש מוקדמות מרופא המשפחה.

לחולי אסתמה מומלץ להצטייד בתרופות המניעה הקבועות (משאפים משולבים או סינגולייר) ובתרופות להקלה על התקף.

ד"ר יוני ירום הוא רופא ספורט ומנהל רפואי במדיקס - מרכז לרפואת ספורט בתל אביב.

בואו לדבר על זה בפורום רפואת מטיילים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום