בברכת חורף בלי שפעת

(0)
לדרג

הגרון כואב, העיניים דומעות, הראש כבד ובכלל כל מה שבא לך זה להסתתר במיטה עד בוא האביב. נשמע מוכר? החורף לא נדבקים בשפעת

מאת: ד"ר אודי בר

הצטננות היא המחלה המדבקת הנפוצה ביותר בעולם. היא נגרמת על ידי וירוס העובר מאדם לאדם. הווירוס תוקף בתחילה את האף והלוע ואחר כך מתפשט לסינוסים, מיתרי הקול, קנה הנשימה ועלול אף לפגוע בסימפונות ובריאות. הסימפטומים האופייניים להצטננות מוכרים לכולנו: גרון כואב, גודש באף, כאבי ראש, עיניים צורבות ודומעות, שיעול ותשישות. הדרך הטובה ביותר לטפל בהצטננות היא קודם כל... לא להידבק!

להלן מספר עצות שימושיות למניעת הידבקות בהצטננות או שפעת בחורף:

1. דאגו לאוורור נאות של החדרים והאולמות שבהם שוהים מספר בני אדם יחדיו. הסיבה העיקרית לכך שבחורף אנו נוטים יותר להצטננות נובעת מנטייתנו הטבעית לסגור חלונות לשם מניעת חדירתו של אוויר קר מבחוץ. חוסר אוורור בחדרים שבהם שוהים אנשים בצפיפות, הוא הגורם מספר אחד לעלייה במספר המצטננים בחורף. זיכרו, משב רוח קריר לא יגרום לכם לחלות, אבל אדם המשתעל בקצהו השני של חדר סגור בהחלט כן.

2. הימנעו, ככל האפשר משימוש במעלית. יש לזכור, כי אם במעלית בה אתם נוסעים התעטש או השתעל קודם לכן אדם הלוקה בצינון או שפעת, רווי חלל המעלית בווירוסים עד כ- 4 דקות לאחר מכן. שלא לדבר, כמובן, על הסיכון שבהידבקות אם במעלית סגורה מתעטשים ישירות בפניכם.

3. נגבו במטלית אפרכסות של טלפונים ציבוריים ו/או כאלה המשותפים למספר אנשים במשרד. הווירוסים נשארים בפומית הטלפון זמן רב לאחר שהאדם המצונן כבר סיים את השיחה.

4. מזון שאינו מכוסה וכלי אוכל החשופים לשיעול והתעטשויות מצד אנשים מצוננים, עשויים בהחלט לשמש מקור הדבקה לאנשים רבים, כמו למשל, בחדרי אוכל או במזנונים שבהם המזון מוצג לראווה ללא כיסוי.

5. חזקו את התנגודת הטבעית של גופכם. ידוע כיום כי לאכינצאה, ויטמין C ואבץ תפקיד חשוב בהקטנת הסיכוי להידבקות במחלות החורף השונות. ממחקרים עולה כי גם בקרב אלה שכבר לקו בצינון, לתכשירים אלה יכולת לקצר את משך המחלה ולהקל על הסימפטומים שלה.

6. לסיום, עם בכל זאת נדבקתם באיזו שפעת, קחו לכם מספר ימי חופש למנוחה, השלימו שעות שינה והפחיתו מעט מן הסטרס היומיומי בו אתם נתונים. כל אלה יאפשרו לכם להחלים ביתר קלות ומהירות וכך, לא פחות חשוב, תמנעו גם הדבקתם של אחרים.

ד"ר אודי בר, M.D, הוא מומחה לתוספי תזונה

בואו לדבר על זה בפורום תרופות ורוקחות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום